אני חצוייה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

03/10/2002 | 07:06 | מאת: קסנדרה

לד"ר אורן קפלן שלום רב. תודה לך על תשובתך. הבעייה אינה ביכולתי לאינטגרציה אלא בכך ששתי היכולות שלי גם הראציונאלית וגם יכולת הדמיון גבוהות בהרבה מעל הממוצע. יוצר הדבר אצלי לעיתים קונפליקט ,וזאת כאשר המוח הימני המפותח "רואה בעיני רוחו" דברים שהמוח השמאלי "אומר לו" האם יש לך הוכחות על כך?משום שכיצד ניתן להאמין ללא הוכחות שניתן לראותן לשמען או לגעת בהן.מה לעשות?

03/10/2002 | 17:50 | מאת: ד"ר אורן קפלן

קסנדרה שלום את מתארת את זה בצורה של קרב מאוד ספציפי בין שני חלקים של המוח. סביר להניח שזה מייצג התלבטות משמעותית הקשורה הן לאישיותך והן להסטוריה האישית שלך. אני לא חושב שיש "מה לעשות", כלומר הפתרון אינו בעשיה אלא בתהליך של חיפוש עצמי שכנראה את נמצאת בו כעת. את מחפשת שיווי משקל חדש בחיים או בין העדפות שונות. יתכן שתוכלי להיעזר בטיפול פסיכולוגי כדי להתמודד עם השאלות הללו. בברכה ד"ר אורן קפלן

03/10/2002 | 22:17 | מאת: אהרן

שלום קסנדרה אני מסכים אתך שהבעיה אינה ביכולת לאינטגרציה ואף איני חושב שתהליך של חיפוש עצמי סתם יביא לפתרון. אדם שנמצא בבוץ אינו יכול להוציא את עצמו על ידיי שהוא ימשוך בשתי אוזניו לעומת זאת אם הוא יאחז בנקודה שלישית יש סיכוי טוב לצאת מהבוץ. האם את יכולה לתת דוגמה של קונפליקט אשר אין לך פתרון לו. בברכה אהרן.

04/10/2002 | 13:07 | מאת: קסנדרה

שלום אהרון.דוגמא לקונפליקט שבו אני מצוייה: יש לי יכולת כתיבה מיוחדת שבמהלכה אני מסוגלת "לעבור" לערוץ אחר בתוך מוחי, אולי גלי מוח אחרים, ואז נוצרת סיטואציה בה אני כותבת דברים בלי לחשוב עליהם בכלל, אנני ממש יודעת מה תהיינה המילים הבאות שתכתבנה, זוהי כתיבה בשפה שפעמים מזכירה אולי כתיבת סופרים עתיקה, וכאשר אני קוראת את מה שנכתב ,אני בעצמי מתפלאת עד כמה היתה הכתיבה מיוחדת הן מבחינת השפה שלה והן מבחינת תוכנה רב המשמעות. אנשים שעיסוקם בתחום הרוחני,טוענים שזה "תקשור" עם ישויות חיצוניות כי קשה לתאר שבדקות ספורות בלבד ,שזה למעשה הזמן הדרוש לי לכתוב שיר או עמוד שלם, יכתבו הדברים המיוחדים הללו. לי אישית קשה לקבל זאת, אני פשוט "שומעת" בתוך מוחי את המילים וכותבת אותן, אין לי שום הוכחה משום סוג שאני מקבלת מידע שלא בא מתוכי. ובכן, זוהי דוגמא לקונפליקט שבו אני שרוייה, מה דעתך בנדון? מחכה לתשובתך.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית