דיכאון

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

02/10/2002 | 18:24 | מאת: ענת

זה מספר חודשים שאני סובלת מדיכאון ,תרופות ההרגעה שלקחתי עד עתה בהמלצת פסיכיאטר לא שיפרו את הרגשתי. אלא יש לי תחושה שאני שוקעת יותר ויותר בתחושות הקשות, בין השאר אני לא ישנה בלילות וזה למרות שלל כדורי השינה וההרגעה שאני בולעת, איזה דרכי התמודדות הייתם מציעים למעט תרופות חדשות או פניה לפסיכולוג קליני לשיחות?

לקריאה נוספת והעמקה
02/10/2002 | 23:03 | מאת: ד"ר אורן קפלן

ענת שלום כדאי להתייעץ שוב עם הפסיכיאטר על סוג התרופות שאת לוקחת, ובהחלט לפנות לטיפול פסיכולוגי. ברמה היומיומית חשוב לחיות בריא ופעיל. להקפיד על אכילה נכונה, ולעשות ספורט באופן קבוע ויומיומי. זו ממש תרופה טבעית לטיפול בדיכאון. מכדורי שינה כדאי להמנע, הם גורמים בטווח הארוך להעצמת בעיות השינה. התייעצי עם הרופא לגבי תרופות נוגדות דיכאון שאינן תרופות הרגעה. בברכה ד"ר אורן קפלן

03/10/2002 | 00:13 | מאת: ח.

היי ענת, מנסיון שלי, אולי כדאי לך לאמץ גישה חדשה בחיים, לשכנע עצמך, ממש באוטוסוגסטיה,לנסות להתחיל את השינוי מבפנים. לדעתי לא כדאי לך להשליך את יהבך על תרופות, בכך את מעבירה את האחריות ממך והלאה. אני מציעה לך להיעזר באוהבים אותך בשינוי הזה, להפוך אותם לחלק מתהליך ההחלמה שלך, לתת להם לנחם אותך בימים הקשים. אני עברתי אונס ברוטלי בנעוריי, ושמרתי על כך בסוד במשך שנים, וגם היום רק שתי חברות טובות יודעות על כך, את תהליך ההחלמה שלי מהדיכאון עברתי לבד, וכל התהליך התחיל מההכרה הראציונאלית שחיי חייבים להשתנות לטובה אחרת אין בהם טעם. התחלתי לומר לעצמי בבוקר שאני יפה, שאני חכמה, שאני סקסית, שאני בעלת מזג טוב, שאני אהובה, ושהול להיות לי יום מצויין! כמה שזה נשמע מגוחך, ככה התחלתי לחזור לחיים. אני מאחלת לך הצלחה רבה, ושמחר תחשבי שהחיים הם הרבה יותר אופטימיים ויפים. ח.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית