אי שליטה ב"לעשות קקי" אצל ילדה בת 5 וחצי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

22/07/2002 | 19:42 | מאת: בת-חי

אחיינית שלי, בת חמש וחצי - עולה לכיתה א' ולא שולטת בכלל ב"עשיית קקי". יכול להיות שהסיבה לכך הוא מותה של אמא לפני שנתיים בדיוק. כי עד כמה שאני זוכרת, היא הייתה בסדר לפני כן (ויכול להיות שאני לא זוכרת טוב). התחושה שלי שהסיבה היא פסיכולוגית ולא גופנית. דיברתי על העניין עם אביה אך הוא אומר שזה יסתדר והכל יהיה בסדר בסוף ולא צריך לעשות מזה עניין. שכחתי לציין שיש לה עוד חמישה אחים - 4 בנים גדולים ממנה (הגדול בן 12) ועוד תינוקת בת שנתיים וחצי שקטנה ממנה. האם יש דרכים שאוכל לשכנע את אביה לטפל בעניין? האם אפשר לעזור לה בדרכים אחרות? אשמח לשמוע תשובה בהקדם.

23/07/2002 | 00:00 | מאת: ד"ר אורן קפלן

בת חי שלום תחושתך נכונה בהחלט. לאור גילה של הילדה וההסטוריה האישית מדובר על בעיה שדורשת טיפול. אין להשאיר את המצב ללא טיפול שכן יש נזק משני לדימויה העצמי של הילדה ולקשריה החברתיים. עליכם לפנות למרפאה פסיכולוגית של ילדים לקבלת ייעוץ. נסי לברר דרך קופת החולים שלכם או דרך פסיכולוג/ית השירות החינוכי של העיריה, אפשר להתקשר אליהם ישירות ולבקש לדבר עם הפסיכולוג שאחראי על הגן או על ביה"ס של הילדה. בברכה ד"ר אורן קפלן

23/07/2002 | 08:59 | מאת: אילן

מתנצל שאני מתערב עף אך העובדה שאני לט מומחה. בני סבל מהביעה הזו עד גיל 7 וכל הטיפולים של מטפלים מוכשרים לא הועילו. הבן עמד במצב קשה ואנחנו ההורים חסרי אונים. כל זה נמשך עד הגענו למומחית בתחום שהינה פסיכולוגיתקלינית התנהגותית שהתאימה שיטת טיפול התנהגותי לבעיה האנקופרזיס ( אי שליטה על יציאת צואה). באם את מעונינת בפרטים נוספים אשמח לעזור.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית