שאלה לרוית ניסן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

28/12/2000 | 06:28 | מאת: אמא מודאגת

רוית שלום. אני נמצאת בסוף ההריון הראשון שלי. הייתי ילדה מוכה ואני פוחדת שאהיה גם אמא מכה. בגלל זה דחיתי את ההריון המון זמן.(אני בת 30 ). קראתי בעיתונים כי ישנם מחקרים המראים כי ילד מוכה יהיה גם הורה מכה. האם את יכולה להרגיע אותי?

29/12/2000 | 11:36 | מאת: רוית ניסן

אמא מודאגת יקרה. מכתבך מאוד ריגש אותי. הדאגה שלך לתינוקך עוד בטרם נולד- כבר מעידה על כך שהוא יוולד לאם רגישה ומודעת לעצמה. לגדול בבית אלים הינו דבר קשה וטראומטי אותו נושאים כל החיים והוא בעל השלכות רבות. הטראומה לרוב הינה מעבר למכות הפיסיות שסופגים אלא כמו בגידה כפולה: גם מצד ההורה המכה אך לרוב גם על ההורה השני- שנכשל בשמירה ובהגנה על הילד הרך התלוי בו כל כך וזקוק להגנה. היום- בהיותך קרובה להפיכה לאם בעצמך אני חושבת שטוב וחשוב לבדוק ולנסות להבין את הפחדים והחששות. גם כדי לחזק אותך בדרך חדשה זו, וגם כדי לעבד ולהתמודד עם טראומות העבר. את " רוחות הרפאים" הללו כדאי לגרש מנפשך והדרך לעשות זאת היא ע"י הבנתן, הכרתן ועיבודן. רק אז ניתן יהיה לגרשן. הדרך לעשות זאת היא לדעתי עם עזרה של איש מקצוע, שילווה אותך בדרך זו במובן תומך ואמפתי. במידה וחליטי כי את רוצה, או אף במידה ויש לך עוד שאלות, תהיות ומחשבות- את מוזמנת לפנות דרך פורום זה. בברכה ובהצלחה. רוית.

29/12/2000 | 21:59 | מאת: במבי

גם אני כילדה חטפתי מכות (קשה לי לכתוב שהייתי ילדה מוכה), ואפילו השתתפתי בקבוצה טיפולית בנושא זה. הקבוצה הסתיימה, ונותר הצורך במסגרת שתתווסף לטיפול . היום (!) ייסדנו באינטרנט קבוצה וירטואלית לנפגעי אלימות בילדותם במסגרת פורום הטראומה שמנהל אלי זומר. מן הסתם מדובר בקבוצה שעדיין לא התגבשה, ואת מוזמנת להצטרף אלינו. כתובת האתר: http://www.diburim.co.il/cgi-bin/forums/intraforum.cgi?forum=a-1331

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית