חיוך תמידי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/05/2002 | 09:45 | מאת: שרה בת 42

שלום לכולם. שאלה זו מנקרת לי לא פעם ואשמח באם תעזרו לי. אני נשואה +. בכדי לעזור לכם אפרט נתוני: יפה מאד, נחמדה, רגישה מאד, ביישנית מאד. מדוע כשאני פונה, מדברת, שואלת גבר או אשה - פניי תמיד רציניות ותמיד הזולת עונה לי בחיוך מפה לאוזן. גם כשאני מפעילה את חוש ההומור שלי ומצליחה להצחיק, אני מדברת ברצינות, קשה לי לחייך, ואנשים תמיד פונים אלי, גם גברים וגם נשים בחיוך תמידי. לפעמים יש לי הרגשה שאולי צוחקים ממני.וקשה לי לקבל זאת בחיוב, כי אינני יודעת אם זוהי תגובה חיובית, כי תמיד יש לי הרגשה שמחייכים אלי בגלל שלועגים לי. מה דעתכם על דעתי האם אני טועה? פני תמיד רציניות בו בזמן גברים ונשים מביטים בי בחיוך וגם עונים לי תמיד בחיוך, האם זה סתם רגשי נחיתות, ואם כן אינני יודעת מדוע? - תודה - שרה.

19/05/2002 | 18:54 | מאת: אדווה

היי שרה, ובכן, כמאמר הפתגם המפורסם: מענה רך ישיב חימה. בדרך כלל, רוב האנשים שנתקלים באדם רציני מחייכים. גם כדי לשבור את הקרח וגם בניסיון להבקיע את הרצינות ולהגיע אליו. בהרבה מקרים לא ממש צריך לספר בדיחה כדי שאנשים יצחקו, לרוב מספיקה הכוונה, ההקשר, הטיימינג ושפת הגוף. וכן, אדם שיודע לצחוק על עצמו - בפירוש מצחיק. תנסי לחייך מול הראי ותראי כמה זה מוסיף לך, איך פתאום העיניים שלך זורחות והפנים מאירות. בהתחלה חיוך קטנטן, רמז של חיוכון ועם הזמן - ממש חיוך מאוזן לאוזן. חייכי - והעולם סביבך ישיב לך כפליים. והעיקר - שיהיה לך בכייף!

19/05/2002 | 22:04 | מאת: לאדוה

תודה, נהניתי לקרוא, למדתי משהו ממך. בשורה התחתונה: הבריות מחייכות אלי כי מצאתי חן בעיניהם אחרת היו מחמיצים לי פנים, לא כן? ואשתדל באמת לחייך אליהם חזרה, כי באמת (אל תצחקי) הבטתי במראה, ופתאום נוכחתי לראות עד כמה שמתאים לי. העינים אצלי צוחקות בזמן שאני מחייכת וגיליתי שיש לי גומות חן שעולמות אותי. תודה לך מאד - שרה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית