היהפוך העקוב למישור?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

09/05/2002 | 09:20 | מאת: מיכאל

שלום , אני חד מיני, רווק , בן 33 . מסרב להשלים עם זה ומשוכנע שאין אושר בחיים ללא ילדים ומסגרת משפחתית. לא ארחיב כאן על המשא הכבד שאני נושא על כתפי עקב הנטייה. 1.האם יש תקדימים רשומים לשינוי הנטייה המינית בדרך היפנוטית או קלינית אחרת? 2.אם כן , אודה לך אם תרשום לי פרטים על רופא\ים ו\או מרפאה\ות המתמחים בנושא . 3.אם לקוראים יש דרכים נוספות , אלטרנטיביות , כולל פרטים על מקובלים , אשמח לקבל אותם . תודה מראש.

09/05/2002 | 19:12 | מאת: ד"ר אורן קפלן

מיכאל שלום במידה ואתה לא שלם עם זהותך המינית כדאי לפנות לייעוץ פסיכולוגי. ההחלטה על הנטייה המינית אינה שאלה של "שחור ולבן". אם היית שלם עם כך, לא היתה בעיה והשאלה לא היתה עולה כלל. מאחר ואתה "על הגדר" הכל פתוח, עד הנקודה שבה תהיה שלם עם כיוון כלשהו מסויים, שאגב, אינו בהכרח החלטה חד משמעית שאתה א' ב' ג', אלא סוג של פתרון אישי התפור לפי מידותיך. אני מאמין שכל תהליך טיפולי אצל פסיכולוג קליני יוכל לעזור לך בהתלבטות. מדובר לדעתי בתהליך איטי וממושך לגילוי העצמי האמיתי שלך, אני לא חושב ששיטות מהירות וחדות הן הפתרון המתאים. לכן היפנוזה במקרה הנוכחי אינה נראית לי דרך מתאימה כשיטה, אם כי אין בעיה לשלב אותה בכל סוג של טיפול פסיכולוגי. בברכה ד"ר אורן קפלן

12/05/2002 | 17:21 | מאת: מיכאל

שלום , אני לא "על הגדר" . אני רוצה להפוך מחד מיני להטרוסקסואל. ולא ב 99 אחוז כי אם במאת האחוזים. עדיין לדעתי לא התיחסת לגרעין השאלה שהוא : האם יש תקדימים בספרות הרפואית לשינוי הנטייה המינית ע"י היפנוזה ו\או שיטות קליניות אחרות , ואם כן היכן ניתן לבצע זאת בארץ ואצל מי אם בכלל ? אודה לך על תשובה .

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית