מחלת הדיכאון

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

02/04/2002 | 18:38 | מאת: משי

השאלה שאני רוצה להציג בפני איש מקצוע מצריכה אותי לתת רקע קצר: מדובר בזוג שאהב וחלקו עוד אוהב מאוד. בן זוגי לקה בהתקף ראשון והוא מצוי בה כשנה וחצי או יותר כיום איננו יחד - מכיוון שלא הצלחתי לעזור והוא לא יכל לשאת את גודל פגיעתו בי מכיוון שהןא לא תפקד כלל!!!! אין לי שום טענות נגדו חוץ מכאב רב אליו ועלי לציין שמדובר בבחור מבריק מאוד ומוצלח מאוד. הייתה תקופה ששמרנו על קשר (די בזכותי ) וכיום אין קשר. אני יודעת בוודאות שהוא לא נמצא עם אף אחת וגם לא היה מאז שהיה איתי, כיום הוא עבר שינויים רבים ודי פתח דף חדש בחייו. שאלתי היא: לוותר? - למרות כל הזמן שעבר, (בשבילי - הוא החצי השני שלי!)

לקריאה נוספת והעמקה
03/04/2002 | 00:23 | מאת: שאול

אתם נשואים ? מה האיבחון המדויק? דיכאון מז'ורי? האם היה מאושפז ? בני כמה אתם ? אלה דברים שיכולים לעזור

03/04/2002 | 08:01 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום משי, קורה לא אחת, במיוחד בקרב גברים שגם כך קשה להם להודות ברגשותיהם בכלל ובחולשותיהם בפרט, שהם אינם רוצים לזכור את ההתקף הדיכאוני ולהתעמת איתו מחדש. לפי התיאור המאוד קצר שלך, ייתכן שזה המקרה. את גם משתמשת במילים "דף חדש" כדי לתאר את חייו של חברך לשעבר בהווה וייתכן בהחלט שהוא מעדיף להתנתק עד כמה שאפשר מעברו. גברים עוברים תהליך סוציאליזציה המחנך אותם להסתיר את רגשותיהם ולהפגין חוזק ושליטה כלפי חוץ ולעיתים קרובות שמשהו נסדק בחומה הזו הם מרגישים פיגיעה גדולה בדימוי העצמי בכלל ובדימוי הגברי בפרט. אינני יודע אם זה המצב. ייתכן שהוא זקוק לעידוד מצדך, ייתכן שגישושים עדינים יעזרו וייתכן שהם יעוררו התנגדות שרק תפגע בך. מה שמוטב שתשאלי בינך לבין עצמך הוא מה גורם לך לרצות מישהו שמתרחק ממך מסיבה זו או אחרת והאם לא תחשפי את עצמך לשווא לפגיעות נוספות מצידו אם תרדפי אותו (ואני משתמש במונח זה כי אולי הוא רואה אותך כחלק מאותה תקופה וקושר אותך אסוציאטיבית לתקופת הדיכאון שאותה הוא מנסה לשכוח). בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין

04/04/2002 | 06:09 | מאת: משי

תודה על הענותכם: קודם כל אנוכי בת 24 ובן זוגי לשעבר בן 30 ובקשר לשאלה אם רחמים או אהבה? אז בהחלט אהבה - חזקה, נותנת ובוגרת. אהבה שלא כולם חווים. רק שהתקף דיכאון מג'ורי חזק משתלט והופך. הוא כן עבר טיפול תרופתי ואני יודעת שעדיין כן. הרחמים ורגשות האשם היו קיימים אצלי אך התגברתי עליהם עם עזרה וגם בעזרתו. אני מאוד רוצה להאמין שאיני מהווה לו כל תזכורת לזמנים הקשים. ואני יודעת שאין לכך קשר אלי, הקשר שלנו אולי אף דחה את הסף שפרץ. אני כבר הרבה זמן מנותקת מחיי מיו שני בזוגיות. אולי נותר לי להאמין, שאהבות גדולות מנצחות. תודה.

04/04/2002 | 14:06 | מאת: חסוי

אני רק רוצה לומר שאני מזדהה איתך כי אני נמצאת כרגע במצב כזה שקשה לי מאוד להשתחרר ממנו ואני מרגישה רק צורך לעזור לו למרות שקשה לי מאוד עם המצב והוא בקושי מראה לי יחס בזמן האחרון אני עושה זאת רק מפני שאני מאמינה בו ויודעת מי הוא ומהו שווה ונותר לי רק לומר רק אהבה תנצח!!!

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית