טיפול בהתקפי חרדה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

21/12/2000 | 17:57 | מאת: אבי

שלום רב1 אני סובל מהתקפי חרדה. מטופל ברמרון 45 מ"ג מזה 8 חודשים, סרוקסט 20 מ"ג מזה חודשיים, וקלונקס 0.5 מ"ג מזה שנה - ליום. מאז תחילת הטיפול אין לי התקפי חרדה, אך אני מאוד לא שקט, יש לי "פחד מתמיד מפני החרדה". איני מצליח "להתנקות" ולהרגיש טוב ומשוחרר ממועקה המלווה אותי תמיד. האם הטיפול שאני מקבל יעיל?, מומלץ? מה ידוע על תופעות לוואי? האם יש להוריד תרופה כלשהי? מה עושים? לפני שמונה שנים נתקפתי בתופעה, טופלתי במרוניל במשך מספר שנים. לאחר שהרגשתי טוב (ממש) הטיפול הופסק עד להתקף האחרון.

22/12/2000 | 11:02 | מאת: אבי

שלום אבי (גם אני אבי:) אני לא יודע לענות לך על השאלות הרפואיות ששאלת בקשר לתרופות וכל זה, אני לא רופא. אבל, גם אני סבלתי מהתקפי חרדה (שניים ממוקדים לפני כמה שנים, בהפרש של כמה שבועות). אני טופלתי ע"י פסיכיאטר בואליום בשילוב עם טיפול בשיחות (פסיכותרפיה) לתקופה קצרה (כ- 4 חודשים). אני לא יודע אם אתה מקבל את הטיפול התרופתי הנכון, אבל אני חושב שדווקא בסוג הזה של ההפרעה מאוד חשוב לשלב את הטיפול התרופתי, יהא אשר יהא, עם שיחות. התרופות אמנם מרגיעות את הסימפטומים, אבל לא מסלקות את צורת החשיבה החרדתית, שמאופיינת בדבר שתיארת - הפחד מפני החרדה. הפחד הזה הוא לדעתי הביטוי המובהק ביותר של החרדה ואף הנזק הכי גדול שלה, כי זה מה שעלול לגרום לך להתנהגות המנעותית ולביטוי עצמי מופחת בחיים. חשוב להשתחרר מהפחד הזה, ועד שלא תשתחרר ממנו ברמה טובה, לא התגברת באמת על הבעיה. כאן מאוד עוזר הטיפול הפסיכותרפי דווקא ולא התרופות שכן הבעיה פסיכולוגית ולא גופנית.

25/12/2000 | 00:43 | מאת: אריה

לאבי אני יכול לומר לך על סמך נסיוני שהוא די גדול לצערי; שגם תרופות עוזרות וגם שיטות קוגנטיביות עוזרות אבל מעל הכל למדתי במשך השנים הרבותלהיות מודע למה שקורא לי בגוף ובמוח ועל ידי כך לדעת לקדם התקף חרדה ולטפלבו.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית