ילד עם בעיות דיבור

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/03/2002 | 14:27 | מאת: רונית

הילד שלי בן ארבע וחצי, יש לו בעיות בדיבור ולפיכך העברתי אותו לגן של החינוך המיוחד, הכל טוב ויפה והילד מתקדם מאוד בשטף הדיבור, אבל יחד עם זאת ללא כל סיבה נראת לעין חלה התדרדרות בהתנהגותו, מילד טוב הוא נהיה שתלטן וחסר כל גבול, הוא מכה ילדים ומבוגרים שנמצאים בקרבתו גם בחוץ ובמקומות ציבוריים , אנשים חביבים שלא עשו לו דבר, קובע לכולם בבית מה לעשות וכשלא שומעים לו הוא הופך את כל הבית (בין היתר מוציא את תכולת הארונות וזורק על הריצפה) , הוא חוזר ואומר לי שבגן הגננת קובעת ובבית הוא הקובע כמו כן הוא מתלונן שבגן הילדים מרבים להרביץ לו. סיפרתי לגננת והיא אמרה לי שהיא בהלם מאחר ובגן התנהגותו מופתית. אני אובדת עצות מאחר ובבית יש לילדי גבולות ברורים וגם הילד מקבל ממני תשומת לב רבה, האפשרות היחידה שאני חושבת עליה היא שאת תיסכוליו מהתנהגות הילדים בגן כלפיו הוא מוציא עלינו, או שאולי הוא מחכה את התנהגותם של ילדי הגן. האם זה יכול להיות, והאם גן רגיל יכול לעזור בלהשיבו להתנהגות רגילה. (בשלב זה הגננת מסרה לי שהוא יכול להתאים גם לגן רגיל וגם לגן מיוחד) אנא תשובה בהקדם אני כבר נופלת מהרגלים.

10/03/2002 | 15:23 | מאת: HERA

רונית שלום, האם התייעצת עם איש מקצוע - מלבד גננות - לפני שהעברת את בנך לגן מיוחד? בגן קשה לו להיות ה"קובע" כי יש את הגננת - והוא אמר את זה בעצמו. מה גם, שהילדים האחרים מציקים לו.... לכן האפשרות היחידה שנשארה לו לפריקת התסכולים זה הבית. לפני שאת מחליטה להעביר אותו - שוב - גן (לכל העברה שכזו יש השפעה על הילד) כדאי שתקחי אותו לאבחון מקצועי. HERA.

12/03/2002 | 10:05 | מאת: רונית

תודה על תגובתך, אומנם לא פירטתי אבל זה ברור שלא סתם מעבירים ילד לחינוך מיוחד, הוא עבר את כל האבחונים והבדיקות, לילד אין כלל בעיות מלבד הדיבור.

10/03/2002 | 19:21 | מאת: ציף

הי רונית. אני מרפאה בעיסוק שעובדת עם ילדים מיוחדים בגן משלב. לרבים מהילדים איתם אני עובדת יש קשיי שפה ותקשורת, בהם מטפלות קלינאיות תקשרות אך לרבים מהם יש קשיים אחרים הדומים מאד לקשיים שאת מתארת אצל ילדך. על פניו נראה כי הבעיה היא בעיה התנהגותית רגשית ויכול באמת להיות שכך הם פני הדברים. אך בתור מרפאה בעיסוק הייתי לוקחת בחשבון פן נוסף והוא קשיים בעיבוד מידע מהגוף או מהסביבה, קשיים בויסות חושי, קשיי קשב וריכוז וכו'. אצלנו בגן, ילד שנחשב לילד המרביץ, הפך לילד חביב ונעים לחבריו ולצוות, לאחר התערבות הקשורה בויסות החושי הלקוי אצלו. האם יש מרפאים בעיסוק במסגרת הגן בו הוא נמצא? אם יש, אולי כדאי להתייעץ גם איתם. אני רוצה להוסיף נקודה נוספת, עליה עמדה הפסיכולוגית במקום העבודה שלי והיא שאולי חשוב שהילד ידע שבמסגרת החינוכית בו הוא שוהה מספר רב של שעות במשך היום יש גבולות וסדר יום שצריך לעמוד בהם ובבית, לא שצריך לפרוק כל עול אך בהחלט יש יותר לגיטימציה לשחרור, תוך תחושה ברורה שההורים והמשפחה עדיין יאהבו אותו כפי שהוא, ללא תנאי. בהצלחה

12/03/2002 | 10:09 | מאת: רונית

לציף, תודה על תשובתך , אבל כפי שהשבתי למשיבה הקודמת הילד עבר את כל האבחונים, גם בריפוי בעיסוק ולא היתה לו כל בעיה, כמו כן כפי שציינתי עד לא מזמן הוא התנהג מצויין וחלה התדרדרות בהתנהגותו.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית