האם מבטים יכולים להיות סיבות שונות?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

04/03/2002 | 10:58 | מאת: לפרום - משרית

ברצוני להבהיר לכם: אני נשואה כבת 30 + ילד נשואה באושר. לבעלי יש ידיד קרוב כבן 40 נשואי דווקא באושר ובעושר. נכון, אני אשה יפה ומטופחת להפליא, לא מהמלכות היופי. אך כל פעם כשיוצא לי לפגשו כגון: סופר, ברחוב , בנוכחות קהל הומה אדם, וגם בזמן שהוא משוחח עם אנשים שונים - הוא חייב לפזול אלי. אני מרגישה מבוכה לא נורמלית, ולפתע אני מרגישה שסומק עז מציף את פני - והדבר גורם לי אי נוחות ורצון לקבור את עצמי באדמה. אני לא יודעת איך להתפתר מהסומק? אני מאד רגשנית ומעט מרגישה נחותה.בלי שום סיבה. אינני יודעת מדוע גבר שנשוי באושר, הוא ואשתו כמו זוג יונים חייב להעיף מבטו אלי כל פעם שרואה אותי. שיתפתי את שכנתי הקרובה אלי, והיא אומרת שאולי הוא מאוהב בי , חושק בי או מעוניין לקיים איתי יחסים. קשה לי להאמין, היות והוא מאושר עם אשתו (כך נראה למראית עין בכל אופן), לוא היה רוצה היה יוזם או מחזר אחרי, יתכן וישנם סיבות אחרות שגבר נשוי ובאושר מביט באשה נשואה? האם כדאי כל פעם שהוא מביט בי, לסובב את גבי לכוון שלו בכדי שירגיש שהדבר לא מוצא חן בעיני,?, השאלה אם שיטה זו תעבוד עליו. איך להתפתר מהסומק כי המבט הקבוע שידידו של בעלי גורם לי ותמיד מבוכה. אינני מסוגלת לומר לו זאת וגם לא הייתי רוצה לומר לבעלי כי הוא מסוגל לומר לו. מה הצעתכם אלי?

04/03/2002 | 12:43 | מאת: שלי

שלום איזה מוזר כי גם לי יש בעייה עם גבר אחד שעושה לי את אותו דבר אבל גם נוגע לי בקצוות של האצבעות שלי כל פעם כשהוא מדבר איתי ואיזה צריפות מקרים גם אני מסמיקה מזה וגם אני מרגישה שאני משתגעת. אולי הם אחים מה? זה בצחוק אבל אני מסמיקה המון ואני שמחה לשמוע שיש עוד אשה כזו יפה חכמה נשואה באושר ומה זה טוב לה שהיא מותרדת כל כך ממקרה דומה למקרה שאני סובלת ממנו כל הזמן. את יודעת חשבתי על זה שהפתרון לשתינו הנשים היפות המקסימות והנחשקוקות כל כך שבמקום ללכת ברגל פשוט ניסע באוטו שלנו וככה ניפתר מכל העניין של מבטים נגיעות הסמקות ואי נאימויות כאלה. אולי זה הפתרון מתוקה לכל הבעייה שיש לאשה יפה מושכת וסקסקסית כמו שאנחנו השתיים.. לפעמים מה זה בא לי להיות סתם אשה שלא נראית משהו כזו לא מושכת וכאלה, כי נמאס לי ממבטים למרות שזה מחמיא לאגואיסם שלי כאשה יפה ומשכילה.אני ידועה בשכונה שלי כאשה על רמה ויפה ונהדרת. בעלי לא יודע מכלום אני מפחדת שהוא יקניא לי כי הוא יודע איזה אוצר נהדר יש לו בשתיים הידיים שלו. תכתבי לי מה דעתך הרי יש לנו מחנה משותף לאותה בעיה. להתראות פה שלי

04/03/2002 | 12:57 | מאת: לשלי - תגובה משרית

תודה לך.אך אצלי הדבר לא התבטא בשום נגיעות למזלי. רק אני לא יודעת איך להתפטר מהסומק שמציף אותי, זה גורם לי מבוכה, ורציתי לדעת אם המבטים אם רק לגבי משיכה לנשים יפות או יש סיבות אחרות לכך? אני רואה שאת עברת עוד דברים, לא הייתי מאחלת לי את מה שעברת, זה לא נעים אנו נשים נשואות ומסוכן, את יודעת...האם המבטים לא מראה על סטייה כלשהו לגבי הגבר, זה פשוט לא קרה לי וגם הסומק מעניין לא קרה ולא קורה לי עם אף אחד כי מי שמסמיק או מסמיקה זה צריך לבוא בכל מצב, נכון, אך למה דווקא אצלו, אולי בגלל שאני בתוך תוכי כועסת על צורת התנהגותו?-מי יודע? חשבתי פשוט כל פעם שהוא מביט - לסובב את התחת אליו שיראה שהוא לא מוצא חן בעיני בהתנהגותו, מה את אומרת?

04/03/2002 | 14:06 | מאת: שלומי

תגידו, לא שמתם לב שפורים כבר עבר ??????????

04/03/2002 | 14:12 | מאת: שלי

תקרא את כל ההתכתבות אז תראה שזה נושא רציני מתריד ,אותנו נשים יפות. מה הקשור לפורים? אותכם הגברים לא תוקעים מבטים מסמיקים כמו לי.

04/03/2002 | 21:05 | מאת: ידע אישי

שרית ערב טוב, המבוכה שלך אינה מהמבט שלו. המבוכה שלך זה מהרגשות שלך. וכל השאר- הרבה מלים של תמימות. שיהיה לך טוב בכל שתחליטי.

05/03/2002 | 07:55 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום שרית, את נתפסת לסומק ולמבוכה וזה רק סימפטום. השאלה מדוע התעניינות מינית של גבר בך גורמת לך מבוכה? האם הגבר הזה מושך אותך מבחינה מינית? מדוע אינך יכולה לקבל זאת כמחמאה? אני מבין שאותו גבר אינו מנסה להתחיל איתך, כך שאין כאן איום על הקשר שלך עם בעלך. לדעתי, תהייה זו טעות לחפש פתרון טכני-מעשי ברמה של איך להוריד את הסומק, או האם כדאי לסובב לו את הגב, אלא מומלץ לטפל בבעיה בצורה מעמיקה יותר ע"י פנייה לטיפול ע"י שיחות שאחת ממטרותיו תהייה ליבון סוגיות הנוגעות לנשיותך, מיניותך ויחסך אליהן. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין

05/03/2002 | 08:29 | מאת: לד"ר רובינשטיין - משרית

תחילה תודה על התייחסותך. והריני לענות לך בכינות על שאלותיך והן: ניסיתי לעשות "שיעורי-בית" ולחשוב מדוע אני מסמיקה רק ואך ורק כשאני רואה את הגבר ההוא, ויש לי תשובות אליך והן: א. מרוב התרגשות כי הגבר ההוא מושך אותי מינית כפי שמעולם גבר לא משך ולא מושך אותי כיום. ב. זה מחמיא לי כמובן. ג. ומצד שני, הסומק מלווה גם בכעס פנימי כי אולי גבר מסתכל מסיבות שליליות פנימיו שיש לו, ז"א לא במובן החיובי, יתכן , ויש לי מעט נחיתות ואין לי סיבה לכך, פשוט רגשות מעורבים אליו: כעס, כאילו בוחן אותי, וגם בתור מחמאה. לא יוצא לי לפגשו לעיתים קרובות בגלל היותו עסוק בעבודתו שגם סביב השעון. לגבר ההוא יש את כל הנתונים וכל הנתונים שאין לבעלי ותמיד חשקתי בגבר גם יפה תואר, חתיך לא נורמלי, חכם, יש לו כח דיבור אדיר, שרמנטי, ובתפקיד מכובד ביותר - מה צריכים יותר מזה?????? למרות זאת, אני נאמנה ואוהבת את בעלי, אנו חיים בזוגיות טובה מאד, יש הרמוניה, וילדים שכל אמא יכולה להתגאות בהם כי אני אמא משקיענית ביותר.מדוע אני מתלבטת עבור הגבר? - כי אומרים שגבר מביט באשה יפה בלבד.אני כשרואה גבר יפה לא ממשיכה להביט בו - כי המראה כבר מוכר לי וההתלהבות נגמרת לי מהר, אני גם יכולה להביט במשהו יוצא דופן במובן שלילי כגון: אדם מכוער מאד, אדם נכה (מבלי שהוא ישים לב כמובן) אך אם אפגוש גם את אותו האדם שאני נמשכת אליו לא אביט בו שוב, לכן רציתי לדעת מדוע הגבר כל פעם מביט בי בכל הזדמנות שרואה אותי, לא נמאס לו? הרי הוא מכיר כבר את נתוני פני, הרי דמותי לא חדשה לו.. האם גבר שונה מאשה? האם גבר שרואה אשה יפה מאד יכול להביט בה כל הזמן מבלי שאימאס לו? את זה רציתי לדעת, האם גבר שכל הזמן פוזל לאותו אשה זה רק ממשיכה מינית או סתם מביט בה כאילו תמונה יפה, האם הוא מסתכל כי הוא מפנתז שהיה רוצה בקיום יחסים איתי? מקווה שעכשיו שקיבלת תשובות בפרורוט ותמונה כללית, אשמח באם תענה לי בכינות על כל שאלותי. תודה - שרית.ולגבי הסומק אשתדל לא להביט בו ואז לא אסמיק, פשוט אעבוד על עצמי, כי זה מאד מביך אותי ואני כועסת על עצמי כשזה קורה, זה לא ניתן בשליטתי.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית