איך לנהוג עם אשתו?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

02/03/2002 | 21:53 | מאת: למיכל - משלי

מיכל, ערב טוב. עזרת לי בשאלתי הקודמת לגבי משמעות אחיזת ידו של הגבר אלי.... (באם את זוכרת, אם לא דפדפי אחורה), עתה, "אנצל" את נסיונך העשיר בזוגיות ויש לי שאלה נוספת אליו, ואשמח באם תעזרי לי. לפני כשנה בערך, הזמני את אשתו אלי הביתה, לא באופן רשמי אלא ברחוב... היא הבטיחה לי שתפתיע אותי ותבוא - ומאז, היא לא באה. לציין, שהיא עובדת בחוץ ובבית ומאד עסוקה. כשאני נפגשת איתה ברחוב אנו אוהבות לפטפט ועושה רושם שיש בינינו כימיה אדירה. היא מחבבת אותי ואני אותה. לפי דעתי, אדם שכל-כך רוצה לכבד מישהו ואוהב אותו עושה מאמץ ובא, אנו לא גרים כל-כך רחוק. בעלה, כשהיה בביתי אמר לי איזה יום בשבוע שהיא פנויה ושאני יתקשר אליה ואזמינה לכוס קפה ואני יראה שהיא תרוץ אלי כמו טיל והדגיש זאת פעמיים. אך, לדעתי אם לקח שנה ועדיין כף רגלה לא דרכה בביתי סימן שהיא לא מעוניינת לבוא אלי כי אחרת היתה באה ואני לא מקבלת שום תירוץ. שאלתי, האם הוא אמר לי פעמיים (כשהיה אצלי) שאם אזמין אותה בבוקר טלפונית היא תרוץ אלי בשמחה האם אני צריכה ליישם את דבריו? הרי זה מאד משפיל שצריכים להתחנן לאדם שיבוא, לוא היתה רוצה היתה באה, הבהרתי לו על-כך. הוא טען שדווקא היא אמרה לו שהיא מחבבת אותי אך היא מאד עסוקה, והוא הבהיר לי שאם אצלצל אליה ביום מסויים לכוס קפה היא תרוץ אלי. אני מאד מתלבטת לגבי זה. אולי הוא אומר כי מעוניין שאני יהיה איתה בקשר? ושאני אהיה היוזמת? אולי הוא סתם אומר לי מתוך נימוס, ואין לכם כוונה להיות איתנו בקשר? יש לי הרגשה שזה תירוץ. מדוע ברחוב לפעמים שהיא נפגשת איתי היא מראה חמימות ןמגלה התעניינות, ולבוא אלי הביתה - היא לא באה האם זוהי צביעות? שאדם רוצה קשר מוצא דרכים ובא, זה הכל עניין של רצון. אולי האשה לא מעוניינת כל-כך בקשר עמוק היות ואולי היא חוששת שאני מהווה איום לגביה (אולי בעלה אמר לה מחמאות עלי והיא לא רוצה להסתכן לגבי?) לא בא לי להזמינה למרות שיש בינינו כימיה לא נורמלית מכיון שאני מרגישה מעט פגועה שהיא לא באה מיוזמתה אלי, אני לא רוצה שהיא תבוא אלימתוך כפייה או מתוך נימוס אני רוצה שתבוא מיוזמתה, אני צריכה להסכים לדברי בעלה ולהזמינה באופן רשמי בטלפון אלי הביתה, איך לנהוג, אני פשוט מתלבטת, לא כל-כך בא לי להזמינה כי בכל זאת יש לי קצת כבוד עצמי, מה, אני צריכה להתחנן לאדם שיבוא? - איך לדעתך אני צריכה לנהוג ומדוע את חושבת שהיא לא באה אלי, כולם עסוקים ואם רוצים לבוא מוצאים את הזמן. ממתינה לתשובה מפורטת ממך - שלי, ותודה רבה.

03/03/2002 | 10:32 | מאת: לפסיכוטרפיסט ולפסיכולוג הפורום

אשמח גם לשמוע את חוות דעתכם, הייתם מקבלים תמונה כללית יותר באם קראתם את מכתבי הקודם לגבי משמעות אחיזת הידיים של הגבר ומכתב זה מתייחס לגבי אשתו. בתודה - שלי.

03/03/2002 | 12:50 | מאת: מיכל

הי שלי, האם את מאוד רוצה להיות בקשר איתה? נראה לך שאתן יכולות להיות חברות טובות? אם כן, אז יש מקרים בהם כדאי לוותר קצת על האגו, וליזום, למרות הכל. כבודך העצמי לא יפגע אם תזמיני אותה בטלפון באופן רשמי אלייך הביתה. תקבעי יום ושעה שיהיה ברור וכך גם תוכלי לדעת בבירור אם היא מתחמקת או לא. אם הקשר הזה חשוב לך אז שווה להתאמץ בשבילו. את יודעת, כשעסוקים בענייני היומיום לא תמיד מוצאים את הזמן לביקורים שהם לא הכרחיים אלא בגדר של פנאי. תמיד יש משהו יותר חשוב ואז דוחים את הביקור לאחר כך . אבל כשקובעים מראש וההזמנה היא פורמלית אז זה הופך חשוב ואי אפשר לדחות את זה לאחר כך. אם הקשר ביניכן באמת יתגלה כחברות טובה, יבוא היום שהיא תקפוץ אלייך גם ללא הזמנה רשמית, אך דעי שגם את יכולה לקפוץ אליה לביקור. קשר הוא דו סיטרי. אי אפשר לצפות שרק אחד יעשה את העבודה לבד. דבר זה כבר מעלה לנו את הנושא הראשון שלך, והוא בעלה. אם תהיו חברות כל כך טובות איך תוכלי להיות בחברתה כשאת רוצה את בעלה? או אצלה בבית כשבעלה שם? קצת מסובך כל העניין הזה אז את חייבת להחליט מה את רוצה. האם את רוצה את הקשר איתה כדי להיות קרובה אליה או כדי להיות קרובה אל בעלה... ועוד משהו, את עובדת? יש לך חברות אחרות? יש לך ילדים קטנים? לאן את משייכת את עצמך בחברה הישראלית? מקווה שלא ניכנסתי לך יותר מדי לפרטיות, ובכל אופן שיהיה בהצלחה עם החברה החדשה, מיכל.

03/03/2002 | 14:39 | מאת: תגובה למיכל - משלי

צהריים טובים לך! אין לך מושג איך אני מאושרת שמצאתי אחת כלבבי - וזאת את. תגידי! מה הייתי עושה בלעדייך??????. העיקר לעניין.כרגע, אני לא עובדת, ילדי גדולים. בעתיד, בתקווה שאעבוד - אני בררנית, לא הייתי כל-כך מעוניינת לפרט עוד עלי בכדי שאולי מישהי מכירה אותי ולא רציתי להסגיר... . עכשיו לעצם העניין. שמתי לב שיש לי כימיה אדירה עם האשה, אני מרגישה שזאת אחותי התאומה ממה כפיל. היא לטעמי מכל הבחינות. יש לנו אותו אופי, היא גם ציינה לביתה בנוכחותי ואמרה, אצטט את דבריה: "אני מתה על האשה הזאת, יש לנו הרבה דברים משותפים". ובכל זאת אינני יודעת מדוע היא לא עושה מאמץ לבוא אלי, אנו גרים קרוב. היא יודעת שזה עולה לי על הבריאות. לציין, שהיא טיפוס בייתי ולא מתה לרוץ לבתים. גם אני כזאת , אך לפעמים צריכים חברת נפש, ושמתי לב שיש לה את הנתונים שיש לי.יש לי חברות (לא הרבה, גם לא מעוניינת הרבה) אך חברת נפש - מעולם לא היתה לי. חברות צריך שיהיה דו-כווני ולא צד אחד בלבד. אני מעט מהססת להזמינה דרך הטלפון: א. אני לא רוצה שאהיה ללעג כלפיה. ב. שאני יראה בעיניה נודניקית. ג. יש לי הרגשה שאולי היא בכלל לא מעוניינת ואם היא תבוא שזה לא יהיה מתוך כפייה או מתוך נימוס, רציתי שאם היא תרים אלי טלפון זה יהיה מיוזמתה - ירד לי אבן מהלב ואבין שהיא מעוניינת, ברור? ד. מה דעתך, אולי היא חוששת שאני מהווה איום לגביה, היות והיא מכירה את בעלה שאוהב נשים יפות, יתכן והוא מחמיא לה עלי, לכי תדאי, ואז היא אולי מקנאה ולא רוצה שפתאום ינהל רומן וזה יהיה הרס לנישואין, מה את חושבת? ה. אני מעוניינת להיות איתה בקשר גם מהסיבה שאני רוצה מאד מאד מאד להיות קרובה אליה וגם קרובה לבעלה, אך יותר לה.אם נהיה בקשר, אדע להתגבר על הייצר הרע - אני חזקה מטבעי, אל דאגה. הבוקר, במקרה שאלתי את בעלי אם כדאי להזמינה - הוא סרב ואמר: "אל תשפילי אותך, היא לא מעוניינת בקשר"- אז כבר אני לא בטוחה מי צודק, בעלי או את ומעניין מי בסוף ינצח ואני איישם את הדעת של מי. אולי אם אשבר - אזמין אותה - על החיים ועל המוות, אך מפחדת מדחייה ואז ארגיש מושפלת כי אני טיפוס מאד מאד רגיש וחם כמובן. מדוע לדעתך בעלה אמר לי פעמיים: תזמיני אותה טלפונית ביום זה וזה והיא תרוץ אליך כמו טיל ותראי זאת- האם הוא מעוניין שאני אהיה בחברתה, האם הוא רומז שאהיה בקשר איתה והוא ירוויח מזה? או הוא סתם אמר מתוך נימוס. אשמח, באם תעני לי על כל שאלותי, וסליחה על האריכות, זה חשוב לי. - אין מילים בפי להודות לך על התייחסותך למכתבי - שלך, - שלי.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית