לכל החברים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

25/02/2002 | 11:14 | מאת: שלומי

הי, דילמה: עליתי על קובץ של הפיצויים של העובדים. מתברר לי שבמחלקה שלנו, כמה עובדים מקבלים הרבה יותר ממני ואפילו שהותק שלהם נמוך משלי. אמנם יש כמה שמקבלים פחות ממני. הלכתי לממונה, שאלתי מה קורה, הובטח לי שהענין יעלה לבירור. עברו כמה חדשים וקיבלתי תשובה (לאחר כמה נדנודים) שככה זה וזהו. אז התרגזתי על חוסר הצדק המשוע. אז מה הדילמה ? פשוט חשבתי לעצמי , אולי היה עדיף לי לא לדעת יותר מדי. לפני שעליתי על הקובץ, הייתי שמח בחלקי, עכשיו שאני יודע שכמה מהחברה לידי , שלפי דעתי לא מגיעים אלי בתפוקה ובידע ובחריצות, מקבלים הטבות יותר ממני ללא כל סיבה נראית לעין , אז אני מאוכזב. מה אתם אומרים ?

25/02/2002 | 11:40 | מאת: שרה

אכלת מפרי עץ הדעת. זה היה טעים בהתחלה אבל לאחר מכן גילית שעצם הידיעה הוציאה אותך מגן עדן... ועצתי היא, פשוט תנסה להחליף את נקודת הייחוס: תסתכל על הטובים והמוצלחים שמרוויחים פחות ממך (כמה טוב להם שהם לא יודעים זאת) והיה מאושר בחלקך!

25/02/2002 | 11:46 | מאת: ניקולט

הי שלומי. לא ברור לי אם אתה מתכוון לפיצויי פיטורין או למשכורת. אם כוונתך למשכורת, עליך להיות אסרטיבי ולדרוש העלאה או שיפור במשכורת. יכול להיות שאתה " מקופח " כי אתה יושב בשקט ולא יודע לדרוש. בהצלחה.

25/02/2002 | 11:45 | מאת: מיכל

הי שלומי, אני לא הייתי מסתפקת בתשובה של ככה זה וזהו. בטח יש לבוס שלך תשובה קצת יותר מעמיקה מזה. זה נכון שלפעמים עדיף לא לדעת, הרי הסקרנות הרגה את החתול, אבל במקרה הזה כדאי גם כדאי לדעת לפני שהחתול יהרוג אותך. שווה לברר את העניין עוד פעם, הרי מדובר פה בפרנסה ובחיים שלך. חוץ מזה איפה שיש אי צדק צריך להיאבק למען הצדק, גם ככה החברה שלנו מלאה בעוולות. יכול להיות שזוהי בסך הכל טעות טכנית קטנה שאף אחד לא טורח לבדוק ויכול להיות שעומד מאחורי זה הסבר רב משמעות. שווה בירור נוסף. בהצלחה, מיכל.

25/02/2002 | 12:10 | מאת: שלומי

תודה, אפרופו עדיף כבר לא לדעת שמעתי סיפור: אצל כפרי אחד , גר מלומד. הכפרי ראה שהמלומד הולך ליער ומדבר אל עצמו. שאל אותו : למה אתה מדבר אל עצמך ? ענה לו המלומד: אני מדבר אל החיות והעופות. התפלא הכפרי ושאל: החיות והעופות יודעים לדבר ? ענה המלומד: אם אתה יודע בשיח עופות וחיות, אתה יכול ללמוד מהם המון. התחנן הכפרי שהמלומד ילמד אותו שיח חיות ועופות. המלומד לא רצה. לאחר המון המון הפצרות , הסכים המלומד ולימד את הכפרי. יצא הכפרי ליער והתחיל לשמוע כל מיני דברים מעניינים. בעונה הבאה , סחה לו ציפור אחת , לא יצליחו היבולים של החיטה. רק של השעורים. שמח הכפרי על האינפורמציה, כולם זרעו חטים , והוא זרע שעורים. צחקו כולם על הכפרי השוטה אבל לאחר זמן, כל שדותיהם השתדפו והעלו חרס ואילו השדה שלו הצמיחה שעורים יפים. בשנה הבאה הוא פגש שועל שסיפר לו כי השנה יבוא הגשם חודשיים לפני הזמן. הזדרז הכפרי וזרע את שדהו מוקדם. צחקו כל בני הכפר. אבל אחר כך התברר שהכפרי צדק. הגשם הקדים ויבוליו הבשילו יפה. כך השתמש הכפרי בשיח העופות והחיות ומנע מעצמו הרבה נזקים והלך והתעשר. יום אחד הגיע ליער ושמע איך את החיות מדברות. אמרה אחת לחברתה, שמעתם שהכפרי ימות מחר ? כן ענו לה החיות האחרות, נגזר עליו למות המסכן !! נבהל הכפרי , ונעצב אל לבו. הוא רץ אל המלומד וסיפר לו מה ששמע. אמר לו המלומד: לא רציתי ללמד אותך שיח חיות ועופות. מה שקורה הוא שלפעמים נגזר על האדם מיתה והקדוש ברוך הוא מחליף לו את המיתה בכל מיני פגעים רעים. היבול משתדף , הגג נשבר , כל מיני נזקים קורים לו לאדם , וזה עולה לו במקום המיתה ומוסיף לו שנות חיים. אתה השתמשת בידע של החיות וניצלת מכל הפגעים הרעים. לכן הגיעה יום מותך מהר מהצפוי. האם לא היה עדיף לך שלא תדע כל כך הרבה ?

25/02/2002 | 13:11 | מאת: ש נ ה ב

שלומי היי היית שמח בחלקך לפני שעלית על המידע החדש. אבל נעשית עצוב וכועס כשנודע לך כי אחרים, ותיקים פחות, מרוויחים יותר... ואז כבר לא היית יותר שמח בחלקך. נשאלת השאלה:האם הפסקת לשמוח בחלקך כי האחרים מרויחים יותר? או שהפסקת לשמוח בחלקך כי שכרך לא מספיק לך? זו נקודה שצריכה לעניין אותך כרגע. בימים טרופים אלה, כשהמשק שרוי במצב בכי רע, כשמעבידים מפטרים עובדים על ימין ועל שמאל אנחנו צריכים להיות שמחים שיש לנו מקום עבודה טוב ומסודר. אני מכירה אנשים בני 40 פלוס, שמחפשים עבודה בנרות, ומוכנים להתפשר.. שלומי, נראה לי "שיצא לך קצף " בעיקר כי צעירים ממך משתכרים יותר. זה אכן מקומם. מאוד ייתכן שבזמן שאחד כזה התקבל לעבודה, היה מקום עבודתך שרוי בלחץ , ונכנע לתכתיב שכר גבוה של אותו מועמד, מחוסר ברירה. (זה לעיתים רק עניין של היצע וביקוש.) ואילו את העובדים "הותיקים"(בני גילי וגילך ) שממילא נמצאים במערכת מסויימת, לא צריך "לפתות" יותר, כי הם כבר בפנים. לגבי הסיפור שלך: הוא עמוס במוסר השכל. ולסיום שאלה: האם כשנתקלת בקובץ המסויים , היית מורשה לפתוח אותו?? האם הסקרנות היתה "עבירה"? או מתוקף תפקידך היתה לך גישה לקובץ? אני מאחלת לך שתהיה תמיד שמח. ש נ ה ב

25/02/2002 | 13:44 | מאת: שלומי

את צודקת במאת האחוזים. וזה עדיין מרגיז. ואת הקובץ הייתי רשאי לפתוח בגלל שיכולתי. אם אתה יכול לראות קובץ מסויים, אז זכותך לפתוח אותו. בעקרון, לא הייתי אמור לראות אותו וזו היתה פשלה של מישהו. למה זה חשוב ?

25/02/2002 | 22:57 | מאת: איתן

שלומי היקר:)) קודם כל חג פורים שמח לך:))) דבר שני החוזים הם חוזים אישיים בהיי טק. וכדי לקבל משכורת טובה צריך להתמקח מהתחלה. צריך להכניס סעיף בחוזה על עדכוני שכר. דבר שני במצב של היום לצערי תצטרך להסתפק במה שיש לך. אתה לא נימצא במצב של מיקוח. יש מאות אנשים שיסכימו להחליף אותך בשכר הנוכחי שלך ותאמין לי אני יודע על מה אני מדבר. הדבר היחידי שאתה יכול לעשות כדי להעלות את הערך שלך, זה למצוא מקום עבודה אחר. אבל גם בזה אתה תצטרך לקחת סיכון שאני לא יודע אם הוא כדאי לך במיוחד לא במצב של היום. בקיצור שלומי בנתיים תצטרך להסתפק במה שיש לך. זה לא משנה עם ראית או לאו. אתה לא במצב שאתה יכול לעשות משהו. @-------)---- בהצלחה איתן

26/02/2002 | 10:07 | מאת: שלומי

הי איתן, פורים שמח גם לך, לא מדובר כאן בשכר עצמו. מדובר בהפרשת החברה לטובת קרן הפיצויים כאשר אתה עוזב את החברה. בדרך כלל ברוב החברות לוקחים אחוז קבוע מהשכר לטובת הענין. בדרך כלל זה 70 אחוז. אז מה שגיליתי הוא שכמה מהחברה שעובדים די צמוד אלי , באותה המערכת , באותה הדרגה , הכל אותו הדבר , חוץ מהמרכיב הזה. אצלם זה 75 אחוז ואצלי זה 60 אחוז. אף על פי שאני התחלתי שנתיים לפניהם, הצטברו אצלם בקופה יותר מכפול ממה שהצטבר אצלי. כלומר, אם אחד מהם יעזוב היום, יקח אתו (פיצויים) כפול ממה שאני אקח. הבנת את האבסורד ואי הצדק ? מה שנאמר לי שזה לא נעשה במודע אלא פקיד יחידת שכר שמרכיב את המשכורת, מרכיב אותה קצת אחרת לכל אחד באופן שרירותי ואין כאן כוונה מסוימת להיטיב עם מישהו או להרע למישהו. אז זה לגמרי לא נורמלי. אתה צודק לגבי המצב הדפוק שבשוק כעת , על כל מישרה נלחמים מאה מתכנתים , אבל אני בהחלט לא מתכוון להרים ידיים בנושא. אי הצדק פשוט לא נותן לי מנוחה. וביחוד שאי הצדק הזה פוגע בי , במקרה זה. אז נקווה לטוב, בריאות ביי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית