מה פשר התנהגותו?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/02/2002 | 23:54 | מאת: יעל

אני נשואה + ובאושר. לאחרונה, יש לי משיכה (וזה לא ניתן לשליטתי) בגבר המסורתי המתפלל עם בעלי בבית-הכנסת. גבר זה, מודע באהבתי אליו (אני מנועה מלפרט), אך איננו עושים בנידון מאומה היות ואנו נשואים ואיננו רוצים להרוס את הקן הנפלא שבנינו. בקיצור, לאחרונה הוא נותן תשומת לב ליילדי ומתעניין בהם ללא הרף, מקרקר סביבם, משחק עם בני הבן ה-6 כאילו הם היו ילדיו, ויש עוד עשרות ילדים בבית-הכנסת וחמודים, שאלתי היא: האם הוא מנסה לחזר אחרי דרך יילדי? מה יוצא לו מיזה שהוא כה נחמד אליהם ורק אליהם מכל ה-200 המתפללים. האם הוא מנסה לרצות אותי, שהם יספרו לי עד כמה הוא נחמד? אני לא מבינה מדוע הוא כל הזמן מרעיף חום ואהבה בעיקר לבני הבן ה-6, מישהו מהצד שלא מכיר אותו עלול לטעות ולחשוב שאלו יילדיו. לציין שיש לו ילדים. לציין, שהוא ידוע שאוהב להביט בנשים יפות ונאות, אך מה הקשר ליילדי? אולי הוא מתנהג אליהם בחמימות מתוך רחמים, כי הוא שם לב שבעלי קריר מעט אליהם? - אשמח לקבל תגובות ממקרה מסקרן זה. אגב, אני לא מנסה לרמוז שהייתי מעוניינת לבגוד חלילה וחס בבעלי, לא אסלח לעצמי על זה, אך רציתי לדעת מדוע לדעתכם אדם שהוא לא אביהם מרעיף על יילדי חום בלתי רגיל ובעיקר על ילדי הקטן, מה מסתתר מאחורי זה? - בתודה לכולכם - יעל.

20/02/2002 | 00:01 | מאת: HERA

יעל, לדעתי ענית על זה בעצמך... הכי פשוט להגיע לליבה של אישה זה דרך ילדיה. האם אותו גבר נשוי? אני מבינה מדברייך שלא... כל זמן שהוא לא פוגע בבנך, ולך לא אכפת מתשומת הלב שהוא מרעיף עליו, אז זה בסדר. אבל אם נדמה לך שיש דברים מעבר, תתפסי אותו לשיחה ותסבירי לו, שאת נשואה באושר ואין לו שום סיכוי להשיג אותך דרך הבן.

20/02/2002 | 00:55 | מאת: דוד שלח אותי

יעל . את יודעת בדיוק על מה המשחק הזה כולו . הוא לא באמת אוהב את הילדים שלך , יש לו ילדים משלו אישה משלו. מה שהוא רוצה זה אותך -ומאוד!!! את מכניסה את עצמך למערבולת שאת לא יכולה לדעת איפוא היא תיגמר . אם תשדרי קרירות זה יפסק (אולי...) - או שתקטעי את זה באופן מילולי. אין ספק שזה מחמיא ונעים לאישה נשואה(נשואה- שם נרדף למחסור בחיי אהבה... ) מצד שני את יכולה להנות מהתחושה שאת מחוזרת - סוף סוף בוודאי המחשבות שלך נודדות אליו רוב הזמן , תחליטי לפני שיהיה מאוחר רומן או לא.

20/02/2002 | 01:03 | מאת: דוד שלח אותך

דוד שלח אותך:)) ושאלהים יקח אותך:)))

20/02/2002 | 08:25 | מאת: יעל

תקרא מה שכתבתי לד"ר יוסי-תמונה מלאה והייתי שמחה לקבל תגובה ממך. ותודה רבה לך.

20/02/2002 | 06:47 | מאת: ד"ר יוסי אברהם

שלום רב, בהחלט יתכן שזו דרכו לביע את התעניינותו בך. מעניין לעניין באותו עניין (ול תיבהלי מההשוואה הבאה): יש לא מעט כאלו שמצויים בתקופת "החיפוש" שמספרים כי ההתחלות הנוחות להם/ן היו דרך ההתעניינות של הצד השני בכלב שלהם, בשעת הטיול היומי סביב לשכונה. מה שקובע, לכן, היא לא הדרך בה הוא מגלה בך עניין (מבטים בך, או דיבורים בילדייך) , אלא תגובתך שלך: ככל שתחסמי את העניין - כך יבין שהתעניינותו אינה אהודה עליך. ככל שהעניין יתמשך, כך יראה בזה אישור להמשך רצונך ב"מיזמוז" הוירטואלי ביניכם. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

20/02/2002 | 08:21 | מאת: יעל

תחילה, רב תודות על התייחסותך למכתבי.יש לי עדיין שאלות לסיכום והן: האם יתכן כי הוא מתנהג כך בגלל שלו יש רק בנות ולי יש בנים? ויתכן והוא מתנהג כך בגלל מתוך רחמים נטו כלפי, כי הוא קלט שבעלי טיפוס קר לילדי? (רציתי מענה על 2 השאלות הללו הן חשובות לי מהמבט שלך, אולי הן תמימות וטפשות בעיניך - אך חשובות מאד עבורי, לפעמים דבר פשוט וטפשי - עבור בעיניכם יש משמעות רבה...). אם הוא רואה שאני מתלהבת ממנו כל-כך מדוע הוא לא יוזם ישירות אלא צריך "למזמז" כל הזמן את בני הקטן,אולי הוא רק אוהב אותם ולא אותי?. או מסקנך לפי כל הנתונים שנתתי לך שהוא מעוניין אך ורק בי ומשתמש ביילדי?, לכשיחזרו מבית_הכנסת ייספרו כמה הוא הראה להם אהבה - והם באמת מספרים. האמת, זה מחמיא לי ועושה לי טוב איזה אמא לא אוהבת לשמוע שמראים לילדים שלה חום בשעה שהבעל קר כקרח.מה יוצא לו מיזה הרי הוא ממילא לא יוזם איתי מאומה?-זה מעניין אותי מאד, איך נראה לך שה"עסק " הזה יתקדם? - אני מודה לך מאד מאד על תגובתך. - יעל.

20/02/2002 | 14:30 | מאת: לד"ר אברהם - מיעל

ד"ר אברהם, אשמח מאד באם תקרא את כל תגובותי מה שכתבתי לאחרים, ואז תהיה לך תמונה יותר כללית ובהירה לגבי ואשמח באם תגיב על-כך ותכתוב לי לאיזה מסקנה הגעת בסופו של דבר ואיך עלי לנהוג, והאם תגובתי נורמלית ושכיחה, איך היית נוהג במקומי (במילים אחרות), חשובה לי תגובתך הכינה ולקבלת חיזוק כמו שצריך. - בתודה מראש - יעל.

20/02/2002 | 10:53 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום יעל, כפי שאת מתארת את המצב, טווח הספקולציות הוא רחב מאוד. מפנייתך עולים כמה דברים, והדבר הראשון שהייתי ממליץ לך לבדוק הוא את משיכתך אל הגבר הזה ולא את משיכתו אלייך. בכך פתחת את פנייתך וזה נראה לי המפתח. ניכר שאת נמצאת בקונפליקט עם עצמך, כי מצד אחד את נמשכת אליו ומצד שני מימוש המשיכה הוא דבר אסור עפ"י ערכייך. כשתצליחי להתגבר על משיכתך אל הגבר הזה, יהיו לך מספיק כוחות להרחיקו (בצורה נעימה אך אסרטיבית) מעלייך ומעל לילדייך. אין בכוונתי להבהיל אותך, אך עדיף לנקוט משנה זהירות ולהרחיק פיזית את בנך בן ה-6 מאותו גבר, שהתעניינותו בו נראית מוגזמת על סמך תיאורייך, לפחות יש לדאוג שהם לא יימצאו יחד בלי אדם נוסף. משיכה עדיין איננה בגידה, כל עוד לא מממשים אותה, אך כדי לא לממש אותה וכדי לנטרל את המשיכה כך שתוכלי להתרחק באופן חד-משמעי עלייך לפתור את הקונפליקט הרגשי שבין המשיכה ובין האיסור לבגוד. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין

20/02/2002 | 12:05 | מאת: יעל

תחילה, אני מודה לך מאד על תגובתך. קשה לי מאד מאד לנטרל את המשיכה הרגשית וגם הפיזית שיש לי עבור האדם. עבורי: אני נמצאת בקונפליקט לא נורמלי ביני ובין עצמי, ואני תאמין לי גיבורה ביותר שאינני יוזמת בגידה, כי ככל שאני מנסה להדחיק אותו ממוחי וברגע שאני במקרה רואה אותו (לעיתים רחוקות-למזלי) אני מרגישה (באין שליטה) משיכה עזה ביותר שלא קרה לי בכל חיי ורצון עז למכסימום חיבוק ממנו - ואז אני חושבת שאני אירגע.ואני לא עושה מאומה בנידון בגלל הערכים , החינוך, הבושה , הכבוד העצמי ולא מעוניינת להרוס חלילה משפחות. אך אני עם עצמי נמצאת בבעייה קשה ביותר, עדיף שכאב פיזי מאשר הכאב הנפשי בו אני ורק אני נמצאת בו. איך אפשר להמשיך כך בחיים? לגבי הבן הרגעת אותו, הוא מראה לו אהבה עזה וחיבה בנוכחות בעלי ושאר יילדי. אז לא ענית לי האם דרך יילדי האדם מנסה לחזר אחרי בעיקפין? - תודה - יעל.

20/02/2002 | 20:23 | מאת: לד"ר יוסי אברהם - מיעל

אחרי כל התגובות היפות והמעניינות שקיבלתי בפורום , הייתי מעוניינת מאד שתקרא את כל תגובותי לאנשים הנחמדים שענו לי וברצוני לדעת לאיזה מסקנה הגעת לאחר שקיבלת תמונה יותר כללית וכמובן כפי שראית הרחבתי בגדול את הנתונים בפרוטרוט - אז, אנא בטובך מה יש לך לומר בכנות על המקרה שלי כמסקנה: לאן הגבר חותר ואיך עלי להמשיך לנהוג? - בתודה רבה רבה - יעל.

20/02/2002 | 21:20 | מאת: תפני לורדה בחזרה ולפורום 103fm

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית