מי יודע - ריטלין

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

07/12/2000 | 14:53 | מאת: אליאן

מי יודע מה קורה לילד עם הפרעות רגשיות אשר לא מרוכז בכיתה והמורה מדווחת והיועצת ממליצה על ריטלין, והניאורולוג קורא את דברי המורה, בודק רפלקסים ונותן כדור ריטלין. מי יודע מה קורה כשגם לאחר שנה כשהדברים מחמירים והפסיכולוגית של בית הספר אומרת שהילד מפונק והיועצת שוב ממליצה לעלות את מינון הכדור בעוד חצי כדור אני מניחה שאף אחד לא יודע וסופו של חרוז זה ה י ל ד מ ש ת ג ע לתשומת לב ההורים, לא לתת לילד ריטלין לפני איבחון קליני נקודה. הגיע הזמן שהרופאים המורים, הפסיכולוגים החינוכיים ידעו שהריטלין מסוכן ולפני שנותנים לילד את הכדור יש לבדוק היטב. זו מערכת החינוך הרגיל אשר לא רוצה להתמודד ומעדיפה לתת סתם כדורים.

לקריאה נוספת והעמקה
07/12/2000 | 15:11 | מאת: מאיר

שימי לב: כתבת בתחילת ההודעה שלך "הפרעות רגשיות". טיפול תרופתי בהפרעות ריגשיות אצל ילדים צריך להיות ע"י פסיכיאטר לילדים ולא ע"י נוירולוג. אכן הריטלין הוא מסוכן- במיוחד כאשר ישנם ליקויים נפשיים ו/או נוירולוגיים אחרים ו/או נוספים- ובטח שלמורה בבי"ס לא צריכה להיות שום סמכות בעניין של טיפול תרופתי וגם פסיכולוגים חינוכיים הכשרתם לא כוללת ייעוץ תרופתי בשום מקרה. ברור שהרבה יותר קל לסמם ילד בעייתי מאשר לדעת איך להתמודד עם בעיותיו. בהצעת החוק (שהיא קצת קיצונית) יש היגיון רב וזאת רק שאלה של זמן מתי יהיה שינוי במצב.

07/12/2000 | 15:14 | מאת: ד"ר דרור גרין

ראי מאמר שפורסם היום בהארץ, כאן למטה. דרור גרין

07/12/2000 | 18:41 | מאת: דני

לצערנו הרב, כל מורה שלא בא לו להתאמץ נהיה לי פסיכיאטר. קצת יות ר תשומת לב לילד, תפתור הרבה בעיות. היום הרבנים החינוכיים במגזר החרדי מבינים את זה, והרבה פעמים הצילו ילדים , על ידי שהפסיקו את הריטלין . והם מטפלים בהם טיפול נקודתי וממוקד בבעיה של הילד. ברגע שהילד מתחיל לראות הצלחות, הוא מרגיש יותר טוב, ומקבל בטחון עצמי, ושלוה.

07/12/2000 | 20:55 | מאת: א.

כמורה במערכת החינוך הרגיל, אני משוכנעת שהעניין כלל אינו "מערכת שאינה רוצה לטפל ולהתמודד", נהפוך הוא, עושים הכל בכדי לשלב את הילד ההיפראקטיבי בכיתה הרגילה, אולם תמיד קיימת הדילמה בין צורכי הפרט לזכות הכלל, והרי יש בכיתה ובביה"ס עוד תלמידים שראויים לתשומת לב מהמורה שלהם, זכאים לתחושת בטחון ולידיעה שלא יפגעו בהם, ולא תמיד ניתן להבטיח זאת, כשיש בכיתה ילד אימפולסיבי ו/או אלים בצורה יוצאת דופן, כך שלעיתים חוסר האונים הוא עצום ולא קל לקבל החלטה על טיפול כזה או אחר. הרטלין, אכן שנוי במחלוקת, וככזה ממליצים עליו במשורה. ביה"ס הוא רק בחזקת ממליץ, ניאורולוג מחליט על מתן רטלין ועל המינון המתאים. נכון שהיום הנטיה היא לפסול, לפיכך, חשוב לזכור גם את היתרונות של הרטלין - ילדים מתחברים ליכולות שלהם, חווים הצלחות ומאפשרים לעצמם חוויה נינוחה ומעצימה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית