הגיגים של לילה....

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/02/2002 | 04:29 | מאת: ליבי

אני יושבת בלילה (או יותר נכון בבוקר) וקוראת ספר מלא בכל מיני תובנות נפלאות... בספר הזה כתוב שכל דבר שאנו חווים מוקרן לנו מראייתנו הפנימית... זה מעניין... לפני כשנתיים עברתי חוויה לא קלה - איך בדיוק אני עצמי גרמתי לזה לקרות? איך הבאתי את זה על עצמי (חוץך מהסיבה שהוא טען שחירמנתי אותו והוא לא יכל "לחזור בו") מעניין אם אני אביא את זה על עצמי שוב.... מעניין אם הקשר הנוכחי עם אדם שגילו כמעט כפול מגילי הוא עוד שער לגהינום שכבר יצא לי לראות... מעניין עד כמה הוא יוכל לשמוע שאני רוצה ולא רוצה ושאני לא מבטיחה לו כלום ושלוקח זמן עד שמתרגלים אחד לשני.... מעניין אם כדאי לי לסמוך על תחושת בטן או "לסתום לה את הפה" בטענה שהיא פסימית מדי... ואת מי אאשים אם זה יקרה שוב?

10/02/2002 | 07:08 | מאת: ד"ר יוסי אברהם

שלום רב, נראה ממה שכתבת שאת מייחסת לסביבה שלך את המקור המרכזי להסבר התנהגותך, שלא ממש רצוייה לך. קחי את עצמך לספרים אחרים, שעיסוקם בחיזוק הדימוי העצמי. יתכן וכדאי שתתיעצי עם איש/ת מקצוע. חבל להגרר. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

10/02/2002 | 09:33 | מאת: ליבי

ההתנהגות שלא ממש רצויה היא סוג של כפיית רצון אחרים ואלימות פיזית יחד. ואם אפשר למנוע ממה שקרה לי לקרות לאחרות...אדרבה - פרסם את שמות הספרים פה איך בחורה יכולה למנוע מדבר כמו זה לקרות לה?

10/02/2002 | 17:31 | מאת: HERA

היי את - מה את קוראת? איך קוראים לספר הזה???? את מאמינה לזה, שכל מה שקורה לנו קורה בגללנו? כבר התכתבתנו על זה... על בחירות שעושים בחיים, ועל ההשפעה שיש לסביבה על הבחירות שלנו. נכון שיש בחירות, שרק אנחנו אחראיים להן ולתוצאות, אבל יש דברים שבכלל אינם תלויים בנו!!! אז לצערך הרב נפגשת, לפני שנתיים, עם חזיר אידיוט שעוד בסוף מאשים אותך - איך זה קשור לראייה הפנימית שלך... הרי זה כמעט מצדיק את המשפט "כל אישה רוצה להיאנס, כמו שכל גבר הוא אנס בפוטנציה".... בבקשה תגידי לי שאת לא מאמינה בזה... מה שמעניין הוא, למה לך, מלכתחילה, להיכנס למערכת יחסים עם אדם שגילו כפול מגילך? מה את מחפשת אצלו? בגרות נפשית? נסיון חיים? את מחפשת דמות אבהית? וגם אם את מעוניינת בקשר איתו, למרות הגיל, זו עדיין לא הזמנה לשום תקיפה שהיא.... גם הוא אידיוט אם הוא יחשוב ככה!!!! מה אומרת לך תחושת הבטן? לוותר על זה? אז תקשיבי לה!!! אם זה יקרה שוב? את יכולה להאשים את כל העולם, אבל את לא אשמה!!!! איך את יכולה להיות אשמה?

10/02/2002 | 18:36 | מאת: ליבי

היי הרה קודם כל לספר שאני קוראת קוראים "התקדשות" ותוכלי למצוא דעות כאלה בהרבה מספרי העידן החדש. כבר אמרו לי אחרים שזה הכל תלוי בגישה... למה לי להיות עם אדם בגיל כזה? רוב הידידים שלי הם בגילאים 35-55 למה? לא יודעת זה המצב... גיל כזה זה כמובן לא הזמנה לאונס...מה גם שהוא מצהיר שאיזה אבא יהיה לילד שלו אם הוא ישב בכלא... השאלה היא אם תחושת הבטן שלי....שנוטה לפחד..מאד!!!...לא קשורה למה שחוויתי בעבר, כי עד מתי אני אמשיך לפחד מאנשים? וזה גם מבלבל כי יש את הקטע הזה של משחקי כוח...ובשבילי זה הסיוט האולטימטיבי. איך אני אדע שבעצם הכל משחק? איפה הגבול בין משחק לאמיתי? מי יידע לשים את הגבול כשיתבקש דבר כזה? תגידי לי שאני לא עושה שגיאה ענקית כשאני ממשיכה עם זה...

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית