ADHD - HERA

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

05/02/2002 | 20:45 | מאת: ליבי

ערב טוב הרה כיף לראות חיוך על המסך אחרי יום ארוך....:-) קראתי קצת את ההודעות בפורום על העצים והפרחים והמזיקים...אנשים פה השתגעו...כל אחד פותח בהודעה דרמתית של עזיבה שגוררת אחריה גל של הודעות "אל תלך". בשביל מה כל הדרמה סוחטת הדמעות הזו? אפשר לפתוח דיון על הכל ולהגיע למסקנה שמניחה את דעתם של שני הצדדים. כל רגש שאת מוציאה החוצה הוא חלק ממך...כולל כעס. מותר לך להביע כעס. ובקשר לפנים מול פנים? לא חושבת שפגשת אותי, נכון? :-) הפרעות קשב וריכוז מוגדרות כ"מצב הקליני הכי לא מובן מבחינה חברתית". קשה לאנשים להבין שישנו מצב כזה וכי האדם מולם לא רק עצלן חסר אחריות וילדותי. אבל חשוב גם כן לזכור שהפרעות קשב יכולות לנבוע מתוך חוסר איזון כימי אבל גם בעיות פסיכולוגיות, ולכן יש להתייעץ עם מטפל. הפרעה נוספת שהרבה טועים ומאבחנים בה אנשים עם בעיות קשב זו מניה דיפרסיה. הפסיכולוגית שטיפלה בך, אני לא יודעת למה היא לא מצאה את המקור לבעיות אצלך ועזרה לך, אבל גם דיכאון הוא חלק מהפרעות קשב (בא כתוצאה של שנים של חוסר הבנה וייאוש שאין מה לעשות ושהכל שחור). יכול להיות שכילדה נחשבת לעצלנית וחסרת אחריות - פוטנציאל בלתי ממומש במקרה הטוב או "כלומניקית" במקרה הרע. כמובן שהדרך מכאן למריבות עם ההורים קצרה מאד. תשאלי את עצמך כמה שאלות: 1. כמה פעמים את מרגישה חוסר מנוחה פיזי/נפשי. 2. האם את חסרת סבלנות? 3. מה מסיח את דעתך? האם בקלות דעתך מוסחת ממשהו שאת באמצע לעשות? 4. מזג סוער? (נראה לי שיש לי תשובה לזה :-)) 5. כשיש לך כמה משימות לבצע...יש לך סדר בביצוע שלהן או שאת "קופצת" מאחת לאחת? האם קשה לך להשלים משימה? 6. כשאת עושה משהו, עד כמה את ממוקדת בעשייתו? 7. האם את אימפולסיבית? דברנית? נכנסת לדברי אחרים? 8. האם את נוטה לאבד ולשכוח דברים? 9. נסי לדמיין טלוויזיה עם 30 ערוצים פתוחים בו זמנית...נשמע מוכר? בהצלחה במבחן.....:-)

05/02/2002 | 23:38 | מאת: lisa

hey this sounds just like me......where can i go for a ivchoon? thanx Lisa

05/02/2002 | 23:51 | מאת: HERA

לילה טוב, לדעתי לא נפגשנו מעולם... ומבחינת הכעס - את יכולה רק לברך על זה... אני רצינית, אנשים פוחדים להכעיס אותי.... לא יודעת למה... טוב, זה הפן הגבולי שבי... עכשיו אני אשאל את עצמי את השאלות הנ"ל... אבל מה לעשות עם התשובות, להעביר לך? לא אכפת לי לענות לעצמי, ולכתוב את זה פה... אז לדרך... 1. ביום...? האמת היא, שכמעט כל הזמן. 2. זה משתנה בהתאם לאובייקט שמולי... בד"כ יש לי סבלנות, אבל יש ימים שאני חסרת סבלנות. 3. שאלה קשה... הרבה דברים מסיחים את דעתי, גם אם אני מרותקת לספר או למשהו בטלוויזיה. 4. נו, באמת... זה לא ברור??? :-)))) 5. משתדלת (בד"כ בהצלחה) לשמור על סדר מסויים. אלא אם יש באמצע דברים לא צפויים. 6. תלוי מה אני עושה.... אבל בד"כ אני "תופסת" פוקוס, בתנאי שזה משהו שמעניין אותי, ושאני במצב-רוח הולם. 7. אימפולסיבית? מאוד!!! דברנית? שוב, תלוי בסיטואציה. משתדלת שלא להיכנס לדברי אחרים, כי מרגיז אותי שעושים לי את זה. 8. לאבד? לא! לשכוח.... מה השאלה? לא, סתם... הזכרון לטווח ארוך שלי דפוק כמו שניצל וינאי. 9. לפעמים. נו, אז כמה קיבלתי...?

06/02/2002 | 00:17 | מאת: ליבי

לילה טוב הרה אז מה? חזרה ללימודים? היתה לך חרדת מבחנים כשלמדת? הכעס שלך הוא את - אמרתי לך. אז יש אנשים שמפחדים ממי שאת. חלקם לא מתקרב וחלקם מעליב ופוגע כדי שלא תתקרבי ושהם לא יתקרבו. אני לא מפחדת ואף פעם לא פחדתי משום אדם. להפגע כן. אבל גם תלוי ממי. אני מרגישה את הבנאדם קודם, ואם יש על מה לדבר אז ממשיכים. אדם שהוא כמו צבר לא מרתיע - כי יש פרס מתוק בסוף :-) בקשר למבחן... אני קוראת את התשובות ולא כל כך חושבת שהבעיה שלך היא ADHD. כלומר, מן הסתם יש לך הפרעות בקשב, אבל השאלה היא למה. לדעתי זה יותר מדי דברים שיש לך בראש (ועל הלב) שמפריעים לך מדי פעם וגורמים לך ל"קצרים" בקשב. אני אגיד לך מה, אני על כל שאלה כזו יכולתי לענות ב"כן" נלהב. מוסחת מהכל, חסרת מנוחה, חסרת סבלנות, טלוויזיה עם 50 ערוצים פתוחה כל יום כל היום וסדר במשימות? מי שמע דבר כזה. לך לעומת זאת יש הפרעות אבל גם זמנים שבהם את יכולה להיות מרוכזת, שקולה וממוקדת.לפעמים יש לך הפרעות בקשב, אז צריך לאבחן ולדעת מתי, למה ואיך לטפל בהן. לדעתי פסיכולוג או פסיכיאטר יוכלו לעזור לך בלגלות איפה את מאבדת את הריכוז ואיך מתגברים. בהצלחה... אני עוד פה עד בערך 1:30 אז אולי עוד נתראה...

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית