לרוית ניסן שלום!

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

03/02/2002 | 13:53 | מאת: מיקי

היי רוית! הנה אני שוב... רציתי קודם כל לעדכן אותך שה"טקס" עובד לא רע. כל ערב הבת שלי יודעת כבר מה הולך לקרות, ובמידה ולא עושים הכל בדיוק לפי הסדר אז היא מסבירה מה צריך לעשות... היא גם ישנה כבר לילה רצוף מבלי להתעורר באמצע, וזה בהחלט מהווה הקלה עצומה בשבילי ובשביל בעלי. עכשיו יש לי בעיה אחרת... הבת שלי מאז ומתמיד מצצה אצבע (במקום מוצץ). בהתחלה זה היה רק כשהיא עייפה וזקוקה למשהו שירגיע אותה, וגם אז האצבע היתה סתם מונחת בפה והיא לא הייתה מוצצת אותה חזק. לאחרונה היא התחילה למצוץ אותה בצורה מאד נחרצת (...) וכמעט בכל הזדמנות. נהייתה לה באצבע יבלת, וכל העור של האצבע נראה סדוק ופצוע. מה אני יכולה לעשות? כשאני אומרת לה להוציא את האצבע - היא בד"כ נעתרת ומוציאה, אבל מייד מכניסה אותה שוב. שקלנו למרוח לה משהו מר על הציפורן (כמו "מרה") מה דעתך?! תודה, מיקי.

03/02/2002 | 21:19 | מאת: רוית ניסן

מיקי שלום. שוב אני שמחה "לפגוש" אותך כאן. אני שמחה שעזרה התיכתובת שלנו. לגבי האצבע- זהו הרגל מאוד עקשן וקשה למיגור. בגלל זה עדיף להרגיל תינוקות למוצץ- כי ממנו הפרידה קלה יותר. אולי כדאי לנסות לשים תחבושת על הפצעים. היא לא תירצה למצוץ תחבושת או פלסטר. נסי זאת לפני המרה- ותסבירי לה שבגלל מציצת האצבע יש לה פצע, ולכן התחבושת. ושוב- חיזרי לספר איך הלך. בברכה. רוית.

04/02/2002 | 07:40 | מאת: מיקי

היי רוית. הבעייה העיקרית היא בלילה - כי אז זה הופך להיות לא רצוני. במשך היום, אם אני אומרת לה להוציא את האצבע - אז היא מוציאה. אבל ברגע שהיא מתעייפת - אין לה שליטה על זה. הלילה שמנו לה מרה, והיא הקיאה בגלל זה. במשך היום זה מנע ממנה להכניס את האצבע, אבל בלילה, כשאין לה שליטה על זה - היא מצצה את האצבע עם המרה וזה גרם לה להקיא. אני בטוחה שגם תחבושת היא תמצוץ, ואם זה יפריע לה - היא פשוט תאבק בה עד שהיא תצליח להוריד אותה... מה דעתך?! מיקי.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית