בעיית ריכוז?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

30/11/2000 | 23:15 | מאת: בת 32

בזמן האחרון התחלתי לסבול מבעיית זכרון, שהאמת נהפכה לדי מטרידה. בנוסף לזה מדי פעם מרגישה נתק מהסביבה לכמה שניות, לא שומעת מה קורה כאילו בבועה. "וכשחוזרת" נכנסת לפעמים לחרדה ותוהה האם שמו לב. היום זה קרה למשל בעבודה כשהבוס שלי דיבר אליי, אין לי מושג מה הוא אמר אבל הצלחתי להחליק את זה. אני מתארת לעצמי שזה קורה ממש לזמן קצרצר . סבלתי מזה בעבר וזה נעלם ללא התייחסות כלשהי. לפעמים גם מתבלבלת במילים, אולי כל זה נובע מחוסר ריכוז שפתאום נחת עליי באמצע החיים. האם יש דרך לטיפול? לא יודעת אם יש קשר אבל בכל זאת - טופלתי בפרוזק וקסנקס לחרדות ודיכאון לפני חמש שנים למשך שנה. בחצי שנה האחרונה חזרו רק החרדות . ושמוש די נכבד בסמים ואלכוהול בצעירותי.

לקריאה נוספת והעמקה
01/12/2000 | 01:09 | מאת: ד"ר אורן קפלן

שלום לך זה נשמע באמת בעיית ריכוז ולא בעית זיכרון. כאשר הריכוז נפגע ישנו בלבול שגורם לא לזכור דברים שונים. השאלה ממה נובעת בעיית הריכוז. כיצד זה "נחת עלייך באמצע החיים" כפי שאת כותבת. האם את מבינה מה "נחת" עליך, או שזה מבחינתך הפתעה לא נעימה ולא מובנת? את מדווחת שסבלת מחרדות ודיכאון אשר מהם את סובלת באופן חלקי גם היום. התופעות שאת מתארת אופייניות מאוד למצבי חרדה ודיכאון. לא רק שיש דרך טיפול אלא שמומלץ מאוד שתגשי לטיפול. ראשית, על סמך הרקע שתיארת יש לשלול כניסה למצב דיכאוני כי אז יתכן ואת זקוקה שוב לתרופות. אלו עשויות לעזור גם למצבי חרדה ויש לבחון זאת בצורה מקצועית. בכל מקרה, פסיכותרפיה יכולה לעזור להתמודד הן עם הסימפטומים והן עם המקור לסימפטומים. במידה ויש לך מטפל שאת מכירה מהטיפול הקודם כדאי לחזור אליו ולספר מה קורה.

01/12/2000 | 11:24 | מאת: בת 32

לד"ר קפלן, תודה על תשובתך. שנים הייתי בטיפול פסיכולוגי שלא היה לעזר רב, אפילו התיש. ואיני מסוגלת להתחיל שוב . הפסיכיאטרית שטיפלה בי אמרה שהבעיה אינה פסיכולוגית ושתרופרת מאוד יעזרו ואכן כך היה. (היא לא עובדת יותר) לא הייתי רוצה לקחת שוב תרופות ומצד שני כבר אין לי ממש כוחות להתמודד עם כל זה. (שוב) עד שכבר היה הרושם שדברים מסתדרים להם בשנים האחרונות.

02/12/2000 | 08:38 | מאת: ד"ר אבי פלד

אני עקרונית מסכים ומצטרף לכל הייעוצים שקבלת - אבל !- ליפני הכל הייתי פונה (דרך קופ"ח) לרופא נוירולוג לשלול התקפים של קונוולסיות לא-טיפוסיים (סוג של אפילפסיה חלקית) את מתארת מצב המזכיר התקפים חלקיים של אפילפסיה מדובר בהתנתקות ובלבול של חלקי-שניה (עד דקות) יתכן ששימוש בסמים בעבר גרם לדינאמיקה במוח שמאפשרת את התופעה כעת - חשוב לאבחן כי הטיפול יעיל מאד במקרים כאלה - האבחון נעשה בבדיקה חד-פעמית קלה של EEG (דהיינו דגימת הפעילות החשמלית של המוח)

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית