הסמקה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

15/01/2002 | 08:17 | מאת: מאיה

שלום, אני סובלת מהסמקות כבר שנים רבות, אני לא יודעת מה גורם לזה אבל מדובר על רגעים ארוכים של הסמקה בפנים שמלוות בהרגשת חם ועניים דומאות, יכול להיות שזה נובע מחוסר ביטחון? (אף אל פי שאין לי סיבה לחוש חוסר ביטחון) ההסמקות באות כאשר אנשים פונים אלי, אפילו סתם לשאלה קצרה או אם אני מדברת ליד אנשים, חשוב לציין שבגלל ההסמקה אני נהיית נבוכה ורק חושבת על זה כל הזמן ולכן עוצרת את עצמי מלדבר ליפעמים עם אנשים, כל המצב הזה ממש מפריע ביום יום ומונע ממני לעשות דברים בטיבעיות מכיוון שזה מעסיק אותי באמת כל הזמן. אשמח לדעת אם יש פיתרון לבעיתי (אולי יש קשר לדם?) תודה מראש מאיה.

15/01/2002 | 22:59 | מאת: סטודנטית לע"ס

מאיה שלום. מאוד יתכן שהמצב שאת מתארת קשור לדם או לתהליך פיזיולוגי כלשהו, ואז צריך להתייעץ עם רופא (נוירולוג אולי?) בעניין חוסר הביטחון הייתי מציעה לך לפנות לטיפול או יעוץ, כי אני מניחה שהתופעה לא קורית כשאת לבד בבית אלא רק כשאת בחברת אנשים, מה שיכול להעיד על בעיה בבטחון העצמי. בטיפול תוכלי לבדוק ממה נובעים החששות ואיך אפשר לשנות את התיחסותך ותגובותייך. דבר נוסף - הכרתי פעם מישהי עם בעיה דומה. היא עבדה הרבה עם קהל וכדי למנוע מצביים לא נעימים, בפגישה הראשונה שלה עם קבוצת אנשים חדשים היא היתה פותחת ומספרת על כך שהיא "מסמיקנית". זה גם היה שובר את הקרח ומתקבל בהבנה, וגם היה תורם לפתיחות שלה עם הקבוצה ומפחית את ההסמקות. בהצלחה!

16/01/2002 | 00:08 | מאת: ד"ר אורן קפלן

מאיה שלום ראשית ההסמקה היא גם מעין תכונה אישית ואולי לא ניתן לבטלה לגמרי, מה גם שאולי לא כדאי כי אנשים רבים יאמרו לך בוודאי שיש בכך משהו חינני דווקא. מבחינה טיפולית ניתן להיעזר בהיפנוזה כדי להפחית את העוצמה. בדרך כלל מדובר על תופעה שקוראת בעקבות עוררות רגשית כמו לחץ התרגשות וכדומה, חיוביים או שליליים, ומכאן שהתערבות טיפולית נפשית/רגשית אמורה לעזור. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית