שאלה דחופה לד"ר קפלן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

08/01/2002 | 19:03 | מאת: יסמין

אני בת 33, נשואה בלי. יש לי בעיה פסיכולוגית שהולכת ומסבכת לי את החיים, בכל התחומים. העניין הוא שלפני מס' שנים התחלתי לשחק בפחדים שלי. הנושא המפחיד אותי ביותר הוא-מה יחשבו עלי אנשים אחרים. מרוב הפחד-קורה לי הפוך-על-הפוך, ואני מתנהגת בצורה הכי מזיקה לי, כלומר מייצרת אוירה שגורמת לאנשים לדחות אותי. וככל שזה "מצליח", אני חוששת מזה יותר, ואז אני ממשיכה להתנהג כך, ועם השנים מעגל האנשים שאיתם זה קרה לי הלך וגדל בצורה מפחידה. וכמה שאני רוצה להפסיק-אני פשוט לא מסוגלת. לפני כחודשיים איבדתי מקום עבודה שבו עבדתי למעלה מ-4 שנים. כרגע אני עובדת כחודש וחצי במקום אחר, אולם בגלל הבעיה שלי אני לא מצליחה לתקשר ולשדר מה שאני באמת, מתחת למסכה של המשחק. אני על סף פיטורין, ולא יודעת מה לעשות כבר. מפחדת לאבד את בעלי, שעד כה גילה המון הבנה וסבלנות, אולם אנו נפגעים מבחינה כלכלית כי אני גם מחסירה מהעבודה עקב המצב. אני יודעת שאני צריכה טיפול פסיכולוגי, אולם תקציבי, כאמור, דל. הייתי מבקשת עזרתך בהפנייתי לטיפול ספציפי שנראה לך שהוא המתאים לי ביותר, ע"מ שלא אבזבז כספים שאין לי על טיפול שאיננו מתאים. בתודה רבה מראש.

09/01/2002 | 00:00 | מאת: HERA

יסמין שלום, מבחינת הטיפול - יש היום כמעט בכל עיר מרפאה ציבורית - הם נותנים מענה כמעט לכל הבעיות, וללא תשלום. תנסי לברר באיזור מגורייך לגבי מרפאה כזו.

09/01/2002 | 00:18 | מאת: ד"ר אורן קפלן

יסמין שלום את מתארת הרגשה שאת למעשה הורסת לעצמך כל מיני דברים. כלומר, דווקא הדברים שאת מפחדת מהם נוצרים כתוצאה מעיסוק בלתי פוסק בהם... מסקנתך שאולי כדאי לפנות לייעוץ פסיכולוגי נשמעת לי הגיונית. אני לא חושב שבשלב הזה ניתן לדבר על גישה שיותר מתאימה כי צריך קודם כל להבין את הבעיה. במידה ויש בעיה כלכלית תוכלי לנסות לפנות לשירות הציבורי דרך קופת החולים או מרפאות אחרות. בשלב הראשון את צריכה לעבור ייעוץ ראשוני שבו תהיה גם לך הזדמנות להכיר את המטפל ולהחליט אם זה מתאים או לא עבורך. מכאן שאין סכנה לבזבוז כספים. לכל היותר, לאחר מספר מפגשים תוכל להחליט האם הטיפול מתאים לך או לא. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית