צריכה עצה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

08/01/2002 | 15:45 | מאת: אשה אחת

אני לא כל כך יודעת כיצד להגדיר את הבעיה. אני אישה בת 40, נשואה+3 עובדת בתחום ההי-טק. בשנה האחרונה התחלתי לעבוד בחברה שאני מאד אוהבת אולם חלו בחברה קיצוצים במשך השנה ואני מאד חוששת למעמדי. החשש הזה גורם לשיתוק אצלי. אני כמעט ולא מתפקדת. כמו כן אני מאד מאד לחוצה. למרות שעם הילדים הייתי בשנים קודמות הרבה יותר כעסנית בגלל ריבוי מטלות, היום אני מרגישה יותר נינוחות אולם "קצרה בסבלנות". ידיד אמר לי שאגש לטיפול אצל פסיכיאטר בגלל שלדעתו אני סובלת מדיכאון מתמשך. לצערי, אני שמרנית וקשה לי לחשוב על חיפוש פסיכיאטר שכזה. אנא עצתכם: איך לחפש? מה לומר? והאם באמת יתכן שאנ זקוקה לתרופות הרגעה?

לקריאה נוספת והעמקה
08/01/2002 | 16:45 | מאת: HERA

שלום, קשה לענות לך בצורב כזו על טיב הבעיה, אבל עושה רושם שלא מדובר בדכאון, אלא בלחץ מצטבר. אבל שוב, אבחנה נכונה ניתן לעשות רק בפגישה עם איש מקצוע. פסיכיאטר אפשר למצוא דרך קופ"ח או דרך המלצות של מכרים. מה לומר זה החלק הפחות נורא - פשוט לתאר לו מה שתארת כאן, והוא כבר ישאל אותך לגבי פרטים שנראים לו רלוונטיים במיוחד. הוא כבר יקבע אם את צריכה טיפול תרופתי, או שימליץ לך לפנות לפסיכולוג. בהצלחה, HERA.

09/01/2002 | 00:23 | מאת: ד"ר אורן קפלן

א. שלום מצבור הלחץ שבפניו את עובד מזמין תגובה נפשית כזו או אחרת. הייתי נזהר ממתן אבחנות כמו דיכאון קליני על גבי הפורום, אבל גם בלי אבחנה, ברור שאת סובלת מתגובות נפשיות של לחץ. ניתן לטפל בתופעות כאלה הן בשיטות פסיכולוגיות והן ע"י תרופות, הכל תלוי במצב ולאור ההיכרות לא וירטואלית איתך. במידה ואת נרתעת מהכיוון התרופתי כפתרון ראשון כדאי לפנות לייעוץ פסיכולוגי. במהלך ההיכרות איתך יוכל הפסיכולוג להציג בפניך את אפשרויות הטיפול השונות, ובמידת הצורך יפנה אותך לפסיכיאטר להתאמת תרופות מתאימות. בברכה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית