ליונת חווית האישפוז

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

08/01/2002 | 09:14 | מאת: ורוניקה מוריליו

יונת שלום לפי תשובתך היית מאושפזת במשך כחדשיים האם היית במחלקה פתוחה ?? מה רמתו המקצועית והאנושית של הצוות ?? איך מעבירים את היום ?? האם באותה מחלקה שוהים יחד גברים ונשים ?? האם באותה מחלקה שוהים חולים במאניה דיפרסיה וחולות הסובלות מהפרעות אכילה ?? מה הפער בין התדמית של המחלקה בבית חולים למה שקורה שם באמת ?? תודה ורוניקה

08/01/2002 | 15:12 | מאת: יונת

ורוניקה היי כרגע הגעתי הביתה ומצאתי את שאלותיך אלי . * אז ככה : הייתי מאושפזת חודשיים אבל לא במחלקות של החולי נפש כי אני לא כזו . זאת מחלקה מיוחדת שנקראת מחלקת השהייה בבית חולים אברבנאל שהפסיכיאטרית שלי רופאת המחלקה . היו שם אנשים עם כל מיני בעיות נפשיות למיניהם : כמו חרדות במצב קיצוני שאין להם אפשרות לתפקד לבד בבית בלי עזרה או שזקוקים למעקב והשגחה או שהיתה איתי בחדר בחורה שניסתה מספר פעמים להתאבד היא שוחררה מהצבא עם פרופיל 21 והיו לה בעיות עם משפחתה אז היא היתה שם להשגחה ומעקב ומקום להיות בו . והייתי אני שהייתי עם הטיפולי חשמל וגם קצת לפני הטיפולים כי מצבי היה קשה ולקחתי כמויות כדורים בלי שליטה על כמויות וזמנים ורצון למות ובבית לא יכלו להתמודד איתי , בנוסף הייתי במצב קשה עם ההפרעת אכילה - הקאות בלי סוף .בקיצור כולם שם היו עם בעיות קשות בתיפקוד בבעיתם אבל לא חולי נפש . במחלקה הולכים עם בגדים ולא בפיז'מות , גם האחיות והאחים בבגדים רגילים ולא בלבוש לבן של בית חולים . האווירה במחלקה נהדרת יחס חם ואוהב , קיבלתי המון תשומת לב תמיכה עידוד , והשגחה . כל יום יש מפגש עם הפסיכיאטרית שהיא כזאת מקסימה ונהדרת יש לה המון חוש הומור ומקרינה יחס של כבוד לכל מטופליה .כך גם האחות הראשית וגם השאר כל כך מבינים אותנו בסיבלנו , שכשהייתי צריכה להשתחרר לא רציתי ביקשתי שהיא תשאיר אותי רק עוד קצת כי כל כך טוב הרגשנו שם .כמובן שהיא שיחררה אותי הביתה ואני נפגשת איתה פעמים בחודש לחצי שעה להמשך מעקב על הטיפולים שאני עוברת במרכז "שחף" להפרעות אכילה .ועל מצבי הכללי בכלל . אתמול בערב פגשתי אותה והיא הרעיפה עלי ים של אהבה ושבחים . את השעות במחלקה העברנו בטיולים בבית החולים ,קריאת עיתונים , היה שם בחור ששיחקנו המון שח , וששבש, יש חצר עם גינה פנימית שם ישבנו הרבה לקשקש ולשתות קפה , וגם אני ישנתי הרבה . יצא לי לכתוב המון מקוה שהיתה לך סבלנות לקרוא את הכל ועניתי לך על שאלותיך .

08/01/2002 | 22:09 | מאת: סטודנטית לע"ס

ורוניקה שלום, השאלות שהעלית ודאי מעסיקות המון אנשים. התשובות שיונת נתנה עונות על סוג המחלקה שהיא שהתה בה. לכל מחלקה בביה"ח יש את האפיונים שלה אבל ישנם קוים מקבילים בין המחלקות השונות. בכל המחלקות ישנו צוות מקצועי רחב - פסיכיאטרים, אחיות, פסיכולוגים, עוס"ים, מרפאות בעיסוק וכו'. סדר היום הוא כזה שיש זמנים קבועים לחלוקת תרופות, ארוחות ופעילויות. ישנו שימוש רב בריפוי בעיסוק, רפוי באמנות ובדרמה. כמו כן המטופלים משתתפים בטיפול קבוצתי ובטיפול פרטני. ישנן מחלקות שהן נפרדות מבחינת המינים - בעיקר המחלקות הממושכות, אך לא כולן. החדרים הם כמובן נפרדים ובדר"כ החוקים אוסרים קיום יחסי מין בין מטופלים. אופי הצוות משתנה, שכן מדובר בבני אדם. אך בעיני חייבים להיות בעלי סבלנות ורגישות כדי לעבוד במקומות עדינים כל כך.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית