זוהי דעתי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

26/12/2001 | 09:49 | מאת: שלומי

לאיתן , הרה, וכל יתר החברים המשתתפים בפורום, רציתי להגיב לגבי כל הנושא של תוכן ההודעות בפורום ומחיקות ושאר מרעין בישין. נדמה לי שקצת חרגנו. מדוע צריך להתייחס בחומרה כה רבה אם מישהו סוטה מהנושא המרכזי של הפורום וכותב על מזג האויר ? אם זה רק פה ושם, איני חושב שצריך להיות כה מחמיר כמו שאיתן כתב. לגבי התכתובת שהחלה ביני לבין אחמד, כנראה שלא ראיתי את המשך העץ ולאן זה התפתח כי אני נכנס לפורום רק בשעות היום (כשהוא מאד לא אקטיבי) ורוב חברי הפורום נכנסים אליו בשעות הערב והלילה. אז אם אמנם מישהו כתב דברים פוגעים ומעליבים וקללות, גם אני הליברלי הגדול מסכים שאכן צריך למחוק. לפגוע במישהו אף פעם אין צידוק. מצד שלישי, בא נאמר שלאחמד מאד כואב והוא חש מאויים ומנוצל בגלל היותו ערבי , מדוע אין זה לגיטימי לשפוך את לבו בדיוק כמו אחד אחר שיש לו חרדות כי אמא שלו סיפרה לו הנזל וגרטל כשהיה קטן וזה השפיע עליו ?? ואם יום אחד מטריד אותי משהו פוליטי שלא קשור לפסיכולוגיה, מה האסון הגדול אם אני מעלה אותו כאן בפורום ? חברה, זה כולה הודעה בפורום !! לא צריך להסחף, מי שלא מעניין אותו הנושא, שידלג עליו ! למשל אתמול דברו על כך שלא נתנו לעראפאת להגיע למיסה. ועלה בדעתי שזה מוזר כי הוא מוסלמי אז למה הוא רוצה ללכת למיסה נוצרית ? אז חשבתי לשלוח הודעה בפורום ולשאול אם מישהו יודע משהו על כך . אז זה היה נורא כל כך ? או למשל ביום שלאחרי התאבדותו של רובי שפירא, זה זעזע הרבה אנשים. אז כתבו כאן כל מיני תגובות עליו ועל הפועל חיפה וזה לא היה אקדמי ופסיכולוגי טהור ! אז מה ? מה על כל הודעה נתחיל לנתח כמה היא רלוונטית לפורום וכמה לא ? עיזבו, תנו לאנשים להתבטא בכיף , בחופשיות , על כל מה שרק בא להם . גם לזה הפורום נועד , לדעתי. כמובן, שוב , בגבולות הטעם הטוב. אם מישהו כל חמש דקות ישלח משהו בלתי רלוונטי לחלוטין, זה יתחיל לשעמם ולהרגיז אבל מפעם לפעם ??? ילה, כתבתי מגילה, לא התכוונתי אבל אקווה שהובנתי כראוי . שיהיה לכולכם ולכל עם ישראל, יום שקט ונעים ומוצלח !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

26/12/2001 | 12:20 | מאת: איתן

שלומי. אני מסכים איתך שניתן לחרוג קצת מהנושאים של הפורם. כתבתי לך שאני עושה את זה בעצמי. הבעיה היא שיש גורמים או דעות שמקפיצות פה חלק מהאנשים. וגורמים להמולה וטעם רע לאנשים. כשמישהו מגיע והוא לא היה כאן אף פעם בפורם. ורואה את המריבות הקללות והגידופים. זה מרתיע. לכן אם כל הכבוד זה לא המקום. גם "שיחות" ארוכות מידי מזיזות את הבעיות שאנשים כותבים אחורה. וזה מרגיז ובצדק חלק מהאנשים. אי אפשר למנוע לגמרי שיחות פרטיות. כי הרי זה פורם פסיכולוגיה ולא רק פסיכיאטריה. שעוסקת ברובה בתרופות. ולפעמים מישהו מגיע אם מצב רוח בדאון. ואז עושים לו קצת שמח:) אבל שוב צריך להשתדל מאוד לקצר. ולא לגרום למהומות. ואחד מהדברים העיקריים שגורמים לזה זה פוליטיקה. והחלק האחר. זה מטרידים למיניהם. שניכנסים ומתחזים לאנשים פה. כמו שמישהו עשה התחזה בשמי בדיוק לפני יומיים. וקראת בטח את שאר הדברים במה שכתבתי קודם. אז אני מקוה שהבנת את נקודת המבט שלי בסה"כ אין לי שום דבר אישי נגדך או נגד מישהו אחר. איתן

26/12/2001 | 13:13 | מאת: יונת

איתן היי ! כל מה שאמרת לא סותר את מה ששלומי אומר ובעצם אולי אתם חושבים אותו הדבר רק אומרים בניסוח אחר . ואני חושבת שהפוליטיקה והעיניינים המדיניים מוציאים מהדעת הרבה אנשים ובעיקר הבעיות הכלכליות , וא יש כאלה שמרגישים צורך לשחרר מהרגשותיהם ותיסכוליהם אחרת הם יתפוצצו וזה בהחלט לגיטימי ובמקום הנכון , רק לא בקללות ולא בשפה בוטה או מעליבה ויוסי רוסמן בעצמו כתב שהוא מחק רק את הקללות ושפת הכתיבה הבוטה שאחמד השתמש בה בהתחלה . אף אחד לא חושב שהוא לא יכול לכתוב את שעל כואב לו בליבו בגלל שהוא ערבי . תקנו אותי אם אני טועה . אני מכירה כמה ערבים שהלוואי יהיו כמוהם כמה יהודים .

26/12/2001 | 15:37 | מאת: HERA

שלומי, תסכים איתי, שהתגובות שאחמד היה מקבל היו שונות מעט אם הוא היה מציג את ההרגשה האישית שלו לנוכח אירועים או מצבים מסויימים... קשה להגיב כשההודעות שלו כל-כך גורפות ומכילות המון עניינים. נכון שאפשר לדלג על זה, כמו שציינת, אבל זה קל לקרוא את הצער והכאב האישיים שלו בין השורות. קצת יותר קשה להגיב מבלי ליפול למלכודת של ויכוח פוליטי או משהו כזה... ניסיתי לעשות את זה, וקיבלתי תגובה שאני לא מספיק מבינה... אני יודעת שאני לא יכולה להבין הכל כל הזמן, אבל האם הסטייה שלי מהפוליטיקה, והתייחסות לדברים קצת יותר ספציפיים שגויה?

26/12/2001 | 16:04 | מאת: שלומי

לא, להיפך. אני חושב שצדקת. ברגע שהוא סוטה ומתחיל להכליל ולהשמיץ , אפשר להפסיק להתייחס אליו ותאמיני לי, הוא מהר מאד יפסיק להכנס לפורום. לא צריך למחוק הודעות, מספיק שלא מתייחסים. הרבה חוסן וחוזק ואושר לך ולכל הסובבים אותך !!

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית