הלידול. למנהל הפורום

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

21/11/2000 | 01:26 | מאת: גילי

לפני יומיים שאלתי על תרופות לאלצהיימר ובינהן הלידול. הבנתי כי התפתח דיון מסעיר בנושא זה, ואולם לא קיבלתי תשובה לשאלתי, ולכן אני חוזרת עליה. מה זה הלידול? למי מותר ורצוי לתת אותה? למי אסור לתת אותה? למה היא גורמת? מהי בעצם פעולתה הרפואית? אודה לך על תשובה מפורטת בנושא הכל כך דחוף לי. בברכה, גילי.

לקריאה נוספת והעמקה
21/11/2000 | 19:53 | מאת: מאיר

נדמה לי שכבר קיבלת תשובה לשאלה שלך. הלידול היא תרופה אנטי-פסיכוטית אבל בגלל ריבוי תופעות לוואי לפחות אצל קשישים רצוי להשתמש בריספרידל שהוא תכשיר דומה אבל יותר יעיל ועם הרבה פחות תופעות לוואי. בכל מקרה מידע אמין ורציני תוכלי למצוא במאמר הבא: http://www.mentalhealth.com/drug/p30-h02.html

21/11/2000 | 22:44 | מאת: ד"ר אבי פלד

> מה זה הלידול? תכשיר נוגד פסיכוזה >למי מותר ורצוי לתת אותה? במיקרים של פסיכוזה - כמו בסכיזופרניה - נזק מוחי קשה עם בילבול כמו לפעמים בדמנטיה של גיל מתקדם - נזק מוחי מסרטן או טרומה מוחית וכו.... >למי אסור לתת אותה? אם אין פסיכוזה לא מומלץ לקחת >למה ? מרדימה מאד כאשר אין פסיכוזה > היא גורמת? מהי בעצם פעולתה הרפואית? פועלת על ידי חסימת רצפטורים של דופאמין - מעבר לכך לא יודעים על פעולתה > אודה לך על תשובה מפורטת בנושא הכל כך דחוף לי. > > בברכה, > גילי.

22/11/2000 | 00:26 | מאת: יעלה

בני סבל מטיקים וקבל הלידול, מיותר שהוא לא סבל משום פסיכוזה, ה"פסיכוזה " היחידה היתה מאלה שהעירו לו כל הזמן, הטיקים הפריעו לו, והוא שיתף פעולה עם הטיפול מרצון, אלא שלאחר כמעט חודשיים הוא בא אלי בבכי ואמר לי "אמא הכדורים האלה לא עוזרים לי, הם רק עושים לי יותר גרוע" אני שעקבתי כל הזמן מהצד, ידעתי שהוא צודק, כמות הטיקים גדלה, מיד הוריתי לו להפסיק לקחת את הכדורים, את השאר שטפתי באסלה, אחרי זמן מה, שמתי לב שכמות הטיקים קטנה, ואחרי מספר חודשים פניתי לטיפול בביופידבק, שהועיל בצורה מדהימה, אחרי 4 פגישות נפסקו הטיקים, ולא חזרו עד היום, 6 שנים אחר כך. שאלתי, אותה שאלתי לפני כמה ימים? למה נותנים תרופה כזו שלא יודעים איך היא פועלת? למה לתת אותה לילדים? למה עושים ניסויים באנשים? האם אדם שסובל מטיקיןם נראה לכם כסובל מפסיכוזה? מה בכלל הפסיכיאטריה מצליחה לרפא?

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית