כאב פסיכוסומטי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

18/12/2001 | 13:23 | מאת: נתנאלה

אני בת 24 וסובלת מכאבים בבטן ובראש במשך כחמש שנים ללא שום תופעות נוספות ברצוני לדעת ממה נובעים כאבים פסיכוסומטי - מעבר לטענה על לחץ נפשי. האם ידוע לכם על אתרים בהם אוכל לקרוא בעברית על הנושא.

לקריאה נוספת והעמקה
18/12/2001 | 20:51 | מאת: יעל

שלום לך נתנאלה , שמי יעל וגם אני סובלת ממשהו שדומה לך , אני רוצה שתידעי שאם את סובלת כול כך הרבה זמן בטח היית יודעת אם זה על רקע פסיכוסומטי- הכוונה למצבים נפשיים. אני לא רופאה , אבל אני מציעה לך ללכת למומחים הגדולים ביותר שימצעו לך את הסיבה לכאבים . מניסיוני כאב כרוני הוא דבר נורא ואני יודעת שאת לא צריכה שיגידו לך את זה כי את עוברת את זה על בשרך! השאלה היא מה עושים ? מה את עושה בכדי להלחם בו , למנוע אותו? יש האומרים כי היפנוזה היא דרך מצוינת , אני באופן אישי ניסיתי אותה , וזה היה נראה לי כמו הליך מקומדיה יותר מאשר ערך טיפולי. יש האומרים שאפשר לקחת תרופות כנגד דכאון ע"מ למנוע את הכאבים - אך בחיים אני לא יכניס משהו כימי לגוף שלי!!! לא משנה איזה פסיכולוג או פסיכאיאטר יגיד מה שיגיד! זה הגוף שלך! לצערי אני לא יכולה לעזור לך כי אני נמצאת במצב דומה אבל אני רק יכולה להגיד לך דבר אחד: תהיי חזקה!!!! - ואם את חלשה לפעמים זה גם בסדר, ושאף אחד לא יגיד לך אחרת!!! במצב כמו שלך כול החלטה רפואית היא קשה , ולעיתים עושים שגיאות שאחר כך אין דרך חזרה . שקלי מה שאת עושה הן מהבחינה הרפואית והן מהבחינה הנפשית האישית שלך. תלמדי לחיות עם הכאב , תנסי אוליי למצוא דברים שיקלו עליו- לפעמים גם אין! אל תשברי !!! אני בטוחה שזה יעבור יום אחד , אם מעצמו או שמה מאבחנה רפואית מוצלחת , לשם שינוי! 5 שנים???????? קצת קשה לעקל! הלוואי וניהיה בריאים !!! מקווה שעזרתי ולו במעט! יעל

18/12/2001 | 21:06 | מאת: ד"ר אורן קפלן

נתנאלה שלום לכאב מקורות רבים. המונח פסיכוסומטי בו השתמשת כבר יוצר הנחות יסוד כלשהן. יש דרכים פסיכולוגיות לטיפול בכאב, בין אם מקורותיו פיסיולוגיים, נפשיים או מעורבים. הכאב בהגדרתו הוא תחושה פסיכולוגית ותנודותיו תלויות במרכיבים פיזיולוגיים ונפשיים. ישנן מרפאות כאב במספר בתי חולים, למשל בבי"ח איכילוב. הרעיון הוא לנסות ולתקוף את הבעיה בצורה אינטרדיסיפלינרית ממספר כיוונים. השימוש בהיפנוזה שהוזכר על ידי יעל עשוי להיות יעיל מאוד לפי ניסיוני. צר לי שהוא לא עזר ליעל אבל זו שיטה שעשויה בהחלט להיות כיוון מתאים לטיפול. אינני יודע באיזה מסגרות טיפוליות היית עד כה והאם ניסית טיפול נפשי מסוג כלשהו. הייתי ממליץ לך לפנות לייעוץ. זכרי שבפניה לעזרה פסיכולוגית אין בהכרח הסכמה מצדך שהכאב נובע מבעיה פסיכולוגית. כאמור, פסיכולוגים עוזרים לחולים אמיתיים וכואבים מאוד בבתי חולים להתמודד עם הכאב שהם חשים. בברכה ד"ר אורן קפלן

18/12/2001 | 23:35 | מאת: עזרי

נתנאלה שלום, פסיכוסומטי משמעותו בעיה נפשית שמשפיע על הגוף. ברור אך חשוב לציין שנפש אינה גוף לכן הפתרון לא יכול להיות כימי. היפונזה פותח את התת מודע בצורה לא מבוקרת ונוטה להכניס סוגסטיות לא רצויות לתוך האדם וכך שוב ליצור בעיה נוספת במקום לפתור בעיה. ניתן להכניס סוגסיית נגד לכאב אך זה יוצר קונפליקט בתוך השכל שיכול לגרום לכאב ראש. אני ממליץ על רפואה אלטרנטיבית. ויטמינים והומאופתיה. אם את צריך טלפונים של מומחים בתחום אוכל לספק לך. עזרי.

19/12/2001 | 07:54 | מאת: "אור

עכשו אני מבין!!! תגיד חמוד....אני רואה שאתה מלא טענות כרימון אתה מתנגד כמעט לכל דבר.... אני גם אנטי..לא קטן לפחות בנושא הבנזאופינים אז אולי תאמר לנו מה הפיתרון שלך??? בעיקר לחולים שכבר שקועים בביצה של תרופות ותעשה לי טובה...אל תגיד הומופטיה כי גם את זה ניסינו...ובעיקר "שילמנו"

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית