כאבים הקאות ומחשבות מוזרות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/09/2001 | 15:27 | מאת: lian

שלום, אני באמת לא יודעת לאיזה פורום לכתוב, אני מקווה שאתה תדע. הבעיה שלי היא כזו, לפני 5 חודשים עשיתי דיאטה וירדתי 8 ק"ג (משקלי היה 56 ק"ג וכיום 48 ק"ג) לא עשיתי את זה בבת אחת, וזה נבע מכל מיני סיבות: מצב נפשי, הרבה אירובי ומעט אוכל, והיו ימים שללא אוכל בכלל. בכל אופן לאחר שירדתי 5 ק"ג ראשונים הרגשתי נהדר וכולם החמיאו לי שאני נראית נהדר, ואז חזרתי לאכילה רגילה שלי, אך הקפדתי לשמור על 2 ארוחות קטנות ביום, (בעיקר סלטים)ובלי מתוק בכלל, ובסופי שבוע פינקתי את עצמי במה שבא לי. אח"כ נסעתי לתאילנד לחודש ובחודש הזה ירדתי עוד כמעט 3 ק"ג בלי לעשות דיאטה, פשוט כבר לא היה לי תיאבון כמו פעם והספיקה לי ארוחה ביום, ואז יום אחד שתיתי משקה אלכוהולי כלשהוא שגרם לי להרגיש ממש רע ויומיים שלושה אח"כ הקאתי המון ולא יכולתי לאכול כלום אבל אז זה עבר. חזרתי לארץ מאוד רזה - 47 ק"ג והשתדלתי לאכול הרבה כדי להשמין ואכן עליתי קילו, אבל פתאום לפני שבועיים בערך, התחלתי להרגיש מדי פעם לא טוב, כמו שהרגשתי לאחר ששתיתי מהמשקה ההוא בתאילנד, הדופק שלי פתאם מתחזק בבת אחת ואני מרגישה שאני חייבת להקיא או לרוץ לשירותים לשלשל, חשבתי שזה זמני ויעבור, אבל זה חוזר המון בשבועיים האחרונים, אני לא יודעת מה עובר עליי או ממה זה אבל זה מלחיץ אותי עד כדי כך שאני מתחילה לחשוב מחשבות מפחידות וגם הגעתי למצב של קשיים בנשימה בעקבות כך, כי אני חושבת באותו רגע שאני הולכת להתעלף או משהו וזה ממש מפחיד. כל פעם שאני אוכלת יש לי כאבי בטן מטורפים ואני מרגישה רע עד שאני הולכת לשירותים ונפטרת מזה באחת מהדרכים שציינתי למעלה. אני בחורה מאוד לחוצה, אבל לא נראה לי שזה נגרם רק מלחץ. אני רוצה לציין שאני לא לוקחת סמים, ואפילו אם היה לי משהו במשקה זה לא הגיוני שזה ישפיע עליי עד היום, ויגרום לי לכאבים כאלה, נכון? אני ממש לא יודעת מה לעשות, או למי לפנות, כי אני לא יודעת מה יש לי בכלל! בבקשה עיזרו לי.... מחכה לתשובה בקוצר רוח, ותודה מראש, ליאן.

10/09/2001 | 21:23 | מאת: ."אור

נראה שאת חוטפת התקפי חרדות תנסי להתחיל טיפול פסיכולוגי ואם תתחילי טיפול תרופתי מציע לך להתיעץ כאן אם החברים...לגבי התרופות!

10/09/2001 | 21:25 | מאת: ."אור

יש לי תחושת בטן ששם בתאילנד דחפו לך למשקה איזה סם או משהו בלי ידיעתך!!!! תנסי לשחזר אולי השארת לרגע את המשקה והלכת לרקוד או משהו

11/09/2001 | 06:48 | מאת: ד"ר יוסי אברהם

שלום רב, נראה לי שבדיקה רפואית מקיפה הנה חיונית, ואם יש ממצא שלילי, אז הסתייעות בגישות פסיכולוגיות שונות לטיפול בתופעות פסיכוסומטיות -- הוא הכיוון. כל טוב, ד"ר יוסי אברהם

16/09/2001 | 14:24 | מאת: ליאן

שלום ד"ר, ותודה רבה על תגובתך המהירה, לצערי את הימים האחרונים ביליתי בבי"ח ועשיתי את המון בדיקות: דם, שתן, צואה, א.ק.ג, צילומים של הקיבה ואפילו גסטרוסקופיה - כולם היו תקינים ולא נמצא משהו לא בסדר. האם יש לך הצעות נוספות? ואולי גם המלצה על פסיכולוג שמטפל בגישות פסיכוסומטיות? זה מאוד יעזור לי, כי אני ממש רוצה לדעת מה קורה לי ויותר מזה לדעת איך אני נפטרת מזה!שוב תודה מראש, ליאן.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית