למנהל הפורומים - מר יוסי רוסמן.

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

23/08/2001 | 23:19 | מאת: אביב

ערב טוב לך, אני מרשה לעצמי לפנות אליך באופן אישי, מאחר וכבר אי אפשר לראות יותר את מה שמתרחש כאן בפורום. אני יכולה להעיד על עצמי, שקשה לי מאוד לראות את הקללות, ההשתלחויות, ההתבטאויות הגסות, והתמונות הפונוגרפיות שאנשים מרשים לעצמם לשים כאן בהודעות, ללא אף תגובה מצידך. אני מרשה לעצמי להזכיר לך שאתה הבטחת לגולשים בהודעה אישית לא מזמן, שכל הודעה שענינה אינו בפורום, והיא נושאת קללות או נושאים לא ראויים תמחק מיידית, ולהלן הקישור להודעתך - http://doctors.msn.co.il/forums/read.php?f=6&i=168005&t=168005. חבל, שאנשים עם מצוקות אמיתיתיות, נכנסים לפורום וטובעים בתוך בליל של גועל נפש אחד גדול, של התכסחויות אישיות בין אנשים פה, שבכלל אינם מכירים זה את זה, ובהודעות שאופיין המיני פשוט דוחה. אולי חשוב להזכיר שהאנשים הקבועים והאקראיים שכותבים פה, לא נמצאים פה סתם, הם צריכים את הפורום, בין אם לתשובה לגבי מצוקה חולפת, או לצורך תמיכה נמשכת, אני בעצמי נעזרת בפורום כבר כמעט 9 חודשים. כואב לי הלב לראות יועצת מדהימה ומקסימה כמו טלי פרידמן שנאלצת לפרוש בגלל שבאמת כבר אי אפשר להיות פה, לא בתור גולש ולא בתור יועץ, והייתי רוצה להגיד לה שתישאר, לבקש ממנה ואפילו להתחנן, שתישאר בשבילי ובשביל אחרים, אבל אני לא יכולה, תסתכל מה הולך פה, "גן חיות" אחד גדול, וזה במילים עדינות, אז איך יש לי את הזכות לבקש ממנה שתישאר במקום שהתדרדר לכזאת רמה ? איך אני יכולה להישאר פה ? למרות שהמקום חשוב לי עד מאוד, ויקר לי עד מאוד, יש גבול לביצה המסריחה שאפשר לשחות בה, ויש לי ולכל אחד אחר כאן בפורום, מספיק קשיים בחיים מכדי שנרצה להוסיף עליהם את מה שהולך פה. ורק דבר אחרון, אני פונה אליך, מאחר ואני רואה בך אחראי הן למצב שהפורום התדרדר אליו, והן לפרישתה של טלי פרידמן מהפורום, בתוקף תפקידך כמנהל הפורומים, והייתי שמחה לקבל תשובה רצינית בפורום, כדי שגם אחרים יוכלו לקבל הסבר, לאיך נתתם לפורום להתדרדר עד כדי כך, איך לא עצרתם את הכדור שהתחיל להתגלגל כשעוד היה אפשר, ולמה אנחנו נאלצים עכשיו לוותר על טלי פרידמן בגללכם. מה כל כך מסובך לחסום מספר אנשים שמקלל ומגדף לפי כתובת המחשב שלהם, ולתת לשאר להמשיך להנות מהפורום, מהיועצים ומהתמיכה ההדדית, וכמו שהבטחת בעצמך, לשמור על הפורום במתכונתו המכובדת כמו שהיתה בעבר ולמנוע את ההשתלחויות. איכשהוא יש לי הרגשה שההודעה שלי, תמחק ראשונה, עוד לפני כל ההודעות עם הגידופים והנאצות, אבל בכל מקרה, אני אשמח לקבל תשובה והסבר. בכבוד רב, אביב.

23/08/2001 | 23:29 | מאת: שגית

לאביב כל מילה נכונה. היו ימים שהפורום הזה ממש הציל אותי. מנהל הפורום צריך לקחת את זה ברצינות. תודה

24/08/2001 | 00:09 | מאת: יוסי רוסמן

הי אביב. ראשית אגיב על סיום דבריך. למרות שאיני נוטה להעלב, הם די פגעו בי. מעולם לא מחקתי הודעה שהכילה ביקורת עלי. לא ברור לי ממה נובע הרגשתך כי הודעתך תמחק, האם אי פעם מחקתי הודעה שתוכנה לא הצדיק את מחיקתה? אני עוקב בצורה עיקבית אחר הנעשה בפורום, ומוחק כל הודעה שאני רואה שמכילה תוכן שאינו ראוי לפורום, ואני עושה את זה בלי לפרסם את דבר המחיקות - ככה שאת ושאר הגולשים בפורום יתכן וכלל לא מודעים לכך. אני מודה שבעשרים וארבע שעות האחרונות היה לי בעיה בחיבור לאינטרנט, מה שמנע ממני להכנס לפורום ולהשגיח עליו. כמובן שלא ניתן לצפות ממני לשבת 24 שעות ליד המחשב בחיפוש אחר הודעות למחיקה. מה שאני כן מתחייב זה לעבור על כל ההודעות לפחות פעם ביום (בדר"כ יותר) ולמחוק כל מה שלא ראוי. ולמרות זאת, היות ואני אנושי, יתכן ואני אפספס הודעה שמכילה תוכן לא מתאים. במקרה כזה הכי טוב יהיה לשלוח לי מייל ולהתריא על ההודעה ואני אמחוק אותה מיד. לא ניתן לחסום מחשב היות וכתובת הIP משתנה בכל חיבור חדש לרשת. ניתן לחסום שם של גולש, אולם ברגע שישנה את שמו, גם החסימה תעלם - ולא עשינו כלום. ככה שזה לא הפתרון. אני חושב שזה יותר מדי קל להפנות את האצבע המאשימה כלפי. האמיני לי, שהפורום הזה חשוב לי מאוד ואני נאבק כדי להשאירו פעיל - כפי שאת בודאי מבינה במצבו היום הוא לא ממש ראוי להשאר פעיל. מה לגבי האחריות שלכם הגולשים לרמת הפורום? אני לא אמחוק את כל שיחות הסרק שנעשות בפורום, למרות שבעיני הם תורמים מאוד להדרדרות רמת הפורום. אני מצפה מכם לאחריות לדעת מה מתאים ומה לא, ואני לא חושב שהציפיות שלי הם בשמיים. היום, כשראתי לאיזה שפל חדש הגיע הפורום עלו בי מחשבות על סגירת הפורום וזהו. אני ממש לא רוצה להגיע למצב הזה. אני באמת מודע לחשיבות הפורום ולתרומתו האדירה להרבה גולשים. באו ביחד נציל את הפורום הזה מהידרדרות סופית. בברכה יוסי.

24/08/2001 | 04:31 | מאת: אביב

מר יוסי רוסמן, צר לי אם פגעתי, לא היתה לי כל כוונה, וזה גם לא היה קל בכלל להפנות את האצבע המאשימה כלפיך, כמו שכתבת, אבל מישהו צריך לשאת באחריות על כך שהפורום נסגר, ומבחינתי הוא נסגר בגלל שפל המדרגה שהגיע אליו ובגלל פרישתה של טלי פרידמן, שהיא הענין היחיד שהעדפת להתעלם ממנו בתגובתך, וזאת זכותך ואני מקבלת אותה. לי יש אחריות על הדברים שאני כותבת, אין לי שום אחריות ושום גישה לדברים שאחרים כותבים. אני יכולה להתעלם מהודעות שלא לרוחי, אני יכולה לנסות לחשוב שההתעלמות תגרום למפריעים להעלם, אבל כשזה לא קורה וכמו שאתה בעצמך כתבת אין לך דרך למנוע מהם להיכנס, אז אני יכולה רק בעצמי לא להמשיך לכתוב כאן ולא לגלוש כאן. אין לי שום כוונה לרדת להתחיל להתכסח עם גולשים אחרים בענין, האם הודעותיהם כן מתאימות או לא מתאימות לפורום, הן בתוכן והן בסגנון, כך שאני נשארת עם האחריות לגבי עצמי בלבד, אבל לא לגבי מה שאחרים כותבים. בזמנו עלה הרעיון להקים קבוצה סגורה של המשתתפים הקבועים לפחות, שיתאימו לענין, על ידי טלי פרידמן ואולי מנחה נוסף, והיו כאן מספיק גולשים שהביעו את רצונם להשתתף בכזאת קבוצה, מוגבלת בשם וסיסמת כניסה, וחבל שהוא לא מומש, כי זה למשל פתרון שהוא כן יעיל לחסום את המפריעים בחוץ, גם אם כתובת ה- IP של המחשב שלהם משתנה, אין להם את הסיסמא וגם אם יחליפו את שמם, עדיין אין להם את הסיסמא, ואז כן אפשר להעביר את האחריות אלינו הגולשים הקבועים, לרמת הקבוצה ותוכנה, אבל היום זה בלתי אפשרי, לדעתי לפחות. מר יוסי רוסמן, כתבת פה לא אחת שגם עבודתך נעשית בהתנדבות וללא תמורה, ואין לי אלא להעריך אותך על כך, ועדיין מישהו צריך לקבל את השליטה והאחריות על מצבו של הפורום ועל סגירתו, ומבחינתי זה אתה, שנמצא כרגע בראש ההירארכיה הניהולית, אם לא כך הוא הדבר, מתנצלת שהפניתי את דברי אליך. מבחינתי הפורום כמו שהוא היום, סגור, אז אפשר לחשוב, מה הענין הגדול, עוד גולש - פחות גולש, אני הלכתי תבוא אחרת, אבל לדעתי אני לא היחידה שתלך, אני לא היחידה שצמצמה את גלישותיה פה בזמן האחרון לאור ההתרחשויות, וכשאני חושבת על מה שהצלחתי להוציא מעצמי בעזרת הפורום ובעזרתה של טלי פרידמן, וזה אומר להחלים מהפרעת אכילה בולמית ולהישאר "נקייה" במשך למעלה מחצי שנה, ולעבור משברים קשים במהלך הזמן שבו אני כותבת פה בעזרת התמיכה והעידוד הן של הגולשים והן של הצוות המקצועי, לי נצבט הלב. בכבוד רב, אביב.

24/08/2001 | 01:00 | מאת: אחת

וכל מילה נוספת כמעט מיותרת. ואני במיוחד שמחה לשמוע, שאני לא היחידה שמרגישה שההודעות הבלתי ראויות (בלשון עדינה, כדברייך!) משתוללות כאן באין מפריע, ודווקא ההודעות התמימות נמחקות ראשונות. נקווה שהפעם דברינו יקבלו הד רציני יותר! מחזקת אותך ואת כל מי שחושב ומרגיש כמוני! אחת

24/08/2001 | 01:04 | מאת: יוסי רוסמן

לאחת. אולי תפרטי על אילו הודעות תמימות את מדברת. היות ואני היחיד שמוחק הודעות באתר לא ברור לי למה כוונתך. היות וזה כבר פעם שניה שאני נתקל בהערה כזו ממך אשמח לפרוט. יוסי.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית