טריכוטילומניה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

05/08/2001 | 23:16 | מאת: גלית

בתי בת השנתיים סובלת מנשירת שיער במרכז הראש. לאחר סידרת בדיקות מקיפה בה נמצא כי הכל תקין, הסביר לי הרופא כי מדובר בטריכוטילומניה וכי עלי לפנות לפסכולוג. שאלתי היא האם ניתן לטפל בבעיה בגיל זה "ולהעלימה"? האם הבעיה יכולה להופיעה שוב בגיל מאוחר יותר, למשל גיל ההתבגרות?

לקריאה נוספת והעמקה
06/08/2001 | 00:11 | מאת: טלי וינברגר

גלית שלום רב, לצערי הידע בתופעה זו מועט ואינני יכולה לייעץ לך בעניין זה. נשאלו בעבר שאלות אודות התופעה, את מוזמנת לעשות "חיפוש" באתר, אני מאמינה שתמצאי תשובות לחלק משאלותייך. בקרוב ישובו שאר היועצים מחופשותיהם, ואני מאמינה שבתחום זה הם יוכלו לעזור לך יותר. בברכה, טלי פרידמן

06/08/2001 | 10:48 | מאת: דוגי

טריכוטילומניה היא תופעה של תלישת שיער ולא של נשירת שיער מה שמאפין את התופעה הוא שהתלישה נעשית שיערה אחת כל פעם אחת אחרי השניה עד להיוצרות של קרחות ולעיתים גם כירסום שורש השערה. זו תופעה שהיא סוג של כפיון ( מעשה כפיתי) וקשה לטפל בה, אם כי שמעתי על טיפול למבוגרים בסרוקסט שעזר. אם מה שתיארתי אכן הוא המצב אז הרופא אכן צודק ואין טיפול תרופתי ברור לנושא ובטח ובטח שלא לילדה בת שנתיים. אם התופעה היא נשירה ולא תלישה (לא יתכן שלא הבחנת בכך) אז תחליפי רופא. אין נחמה במה שאומר כעת אך אישתי סובלת מהפרעה זאת שהתחילה בגיל ילדות צעיר (כיתות ראשונות של בית ספר יסודי) ובילדותה הפתרון היה כובעים שכיסו את ראשה על מנת שלא תגע ובעיקר כדי שאחרים לא יראו. כיום הפתרון הרבה יותר פשוט והוא תספורת קצוצה. בהצלחה דוגי נ.ב אם אכן כך הדבר כדיי להתיעץ עם פסיכולוג של ילדים.

24/10/2001 | 18:44 | מאת: ענת

אני בת 37 וובלת מטריכו מגיל 14 לערך אין ספק שבשנים האחרונות הגעתי לשליטה כמעט מלאה לענין בתך - יש בחנות הספרים אמזון באינטרנט שפע של ספרי הדרכה (באנגלית) להורים כיצד להתודד עם טריכו של ילדים - ממש חוברות עבודה - פשוט עשי חיפוש באתר - אני רכשתי הרבה מאוד ספרים בתחום וכל הידע שיש לי בנושא הוא מלימוד עצמי וסקרנות - לא פניתי לעזרא מקצועית פסיכולוגית פוש גדול מאוד לשליטה קיבלתי דוקא מדר' יהודית אחידרור - רופאה הופאופטית שעבדה בעבר בקרן המחקרים שליד ביח שיבא היא לא שם היום אך ודאי שיהיה קל לאתרה בהצלחה!!!!

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית