מחפשת תשובות על כדורי SSRI ... זה חשוב לי!

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

23/07/2001 | 20:46 | מאת: קארן

שלום לכולם! אני סובלת מדיכאון ומטופלת אצל פסיכולוג. הפסיכולוג שלי המליץ לי על טיפול תרופתי בנוסף לטיפול הפסיכולוגי. אני מתנגדת בכל תוקף לטיפול תרופתי! אבל עם הזמן הבנתי שזה יכול לעזור לי ושזה לא חייב להיות מאיים כ"כ. ושאנשים רבים השתמשו בכך והתרופות כעזו להם מאוד. הייתי רוצה לשמוע מאנשים שנטלו כדורים מסוג SSRI , או מאנשים שמכירים אנשים נטלו תרופות כאלה. הייתי רוצה לשמוע מפסיכיאטר או אפילו מחברי הפורום שנראים כהמומחים הראשיים בתחום (חיחי...זה נשמע מצחיק), על הכדורים, על ההשפעה שלהם, ועל תופעות הלוואי של הכדורים. אני מצטערת אם זה נשמע כאילו יש לי דרישות, פשוט אני נורא לחוצה, ומכיוון שאני מתחת לגיל 18 ויש לי הפרעות אחרות מעבר לדיכאון יש לציין שקצת קשה להורים שלי עם זה ואחרי 5 חודשי טיפול, כדאי לעבור לשלב הכדורים שממנו נמנעתי. מה שעוד הייתי רוצה לציין שנראה לי חיוני, זה שהפסיכולוג שלי בא לקראתי מאוווד כשהתנגדתי לכדורים, והשתמש בהיפנוזות, וגם בטיפול קוגנטיבי שהיה יעיל מאוד. אבל נראה שזה לא לאורך טווח, מבינים? אז במקום לבזבז את הזמן, וכדי שנוכל לעבוד ולהרגיש יותר טוב, החלטנו לעבור לשלב הכדורים. מצטערת שבלבלתי במוח....אבל לעזאזל אני מתוחהההההההההה כ"כ!!!! תצילו אותי!!!

24/07/2001 | 10:04 | מאת: איתי

כדורים ממשפחת ה SSRI הינם תרופות ממשפחה חדשה יחסית שהם מאוד אפקטיביים בטיפול בדיכאון. אך יש להם כמה חסרונות: א. לוקח כמה שבועות עד שהם מתחילים להשפיע ב.יש להם תופעות לוואי. הייתי מציע לך בהתייעצות עם הרופא שלך להתחיל במינון נמוך ולאט לאט לעלות במינון.

24/07/2001 | 10:29 | מאת: דוגי

כנראה שאת בידיים טובות אז תרגעי כדורי ssri לרוב בעלי תופעות לוואי מעטות כמו ירידה בתאבון ראי גם באתר http://www.infomed.co.il/doSearch.asp שם יש פירוט על כל סוגי התרופות. יש מיקרים רבים שזה עוזר אבל צריך סבלנות כי רואים שינוי רק אחרי חודש וגם אז הרבה פעמים רק הסביבה רואה את ההבדל ולא המטופל. נסי ואל תפחדי להפסיק אם זה לא יראה לך אבל תני לזה חודש וחצי סיכוי התרופות האלו לא ממכרות אך יש מצב שבו מתרגלים לחיות עם זה וקשה להיפרד. בהצלחה דוגי

24/07/2001 | 11:42 | מאת: קארן

עזרתם לי מאוד. עכשיו אני קצת יותר בטוחה כשאני יודעת עוד על הכדורים. שיהיה לכם יום טוב!

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית