ספרים בנושא שכול

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

17/07/2001 | 21:00 | מאת: X

שלום האם תוכלו להמליץ לי על ספרים המדברים על התמודדות עם שכול. האם אתם חושבים שמישהו שחווה מוות של אדם צעיר ואהוב תמיד זקוק לטיפול? תודה מראש

17/07/2001 | 21:50 | מאת: רוית ניסן

שלום ל- X . קיימת סיפרות ענפה על שכול. אחד מהספרים שכרגע אני זוכרת הינו סיפרה של ד"ר נירה כפיר- כמו מעגלים במים. זהו ספר שכתוב ברגישות רבה ומתאר את שלבי האבל ואף מתאר מקרים של אנשים שחוו אובדן והתמודדותם. לגבי החלק השני של שאלתך- אובדן של אדם קרוב ואהוב קשה תמיד. האבל משנה גוונים לאורך זמן. הגעגועים נשארים. טיפול עשוי לעזור לעבד, להכיל ולתמוך באדם האבל. הוא חיוני במקרים בהם התיפקוד התקין נפגע לאורך זמן. אולי את יכולה לנצל את הפורום הזה- לספר את הסיפור ולקבל תמיכה מן האנשים הנפלאים פה. שווה לנסות ולא להשאר לבד עם הכאב, הגעגועים, הכעס וכל התחושות הנלוות לאובדן של מישהו חשוב ואהוב. מה דעתך? מקווה שקצת עזרתי. בברכה. רוית.

17/07/2001 | 22:34 | מאת: אורית ארנון

אימי נפטרה לפני 8 חודשים ומאז חיפשתי המון ספרות בנושא שכול וקראתי המון. אני יכולה להמליץ על מספר ספרים נהדרים. אם מדובר במוות של אם אז יש את הספר "בנות ללא אם" של הופ אדלמן. ספר מדהים. הטוב ביותר שקראתי. אם מדובר על שכול באופן כללי אז יש מספר ספרים טובים ביניהם: "אובדן" - תמר גרנות "כמו מעגלים במים" - נירה כפיר "לאחות את השבר" - ג'יימס ואן פרוג מקווה שעזרתי. לגבי נושא הטיפול אני חושבת שזה תלוי בהרגשתו של האדם. אני הרגשתי שאני נשברת לחלוטין לאחר מות אימי ופניתי לטיפול. זה משהו כל כך אישי שאי אפשר להתייעץ בו עם אחרים. רק הלב יכול לומר לך מה לעשות אבל אני חושבת שטיפול יכול רק להועיל בכל מקרה ולא יכול להזיק אז למה לא לנסות?

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית