לד"ר אבני

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

17/07/2001 | 18:08 | מאת: אלמונית

שלום רב, אני בשבוע ה-11 להריוני. זהו הריוני הראשון. בכל פעם שאני הולכת לשירותים אני בודקת שאין לי כתם של דם. אני כל הזמן בוחנת את כאבי הבטן שלי. אני כל הזמן חושבת על ח"ס הפלה. אציין כי זהו הריון רצוי ומתוכנן. בנוסף התופעות של הקאות וכן חולשה לא פסחו עליי אלא נמצאות ואף ביתר שאת. האם זה נורמלי לחשוב כל הזמן שאולי אני אפיל????? תודה אלמונית.

17/07/2001 | 18:26 | מאת: בילי

אלמונית שלום בטח לא היית פה אתמול... ד"ר אבני הודיע שהוא יוצא לחופשה עד 12 באוגוסט , ככה שאל תצפי לתשובה ממנו אבל אני יכולה לתרום לך מניסיוני - גם אני מאוד חששתי מהפלה לאורך כל ההריון , וניסיתי להמנע מדברים שיכולים לגרום להפלה. לדעתי זה מצב די נורמלי, במיוחד כשזה הריון ראשון. אבל.... אם המחשבות האלה והפחדים משבשים לך את המהלך התקין של החיים , ופוגמים לך באיכות החיים אליה היית רגילה עד עכשיו (ואני לא מדברת על הקאות , כי יש כאלה שמקיאות גם לאורך כל ההריון ) , אז אולי כדאי שתדברי עם מישהו מקצועי על זה. לטובתך ולטובת זה או זאת שבבטן. ( שהרי ידוע שעוברים מושפעים ממה שעובר על אימם ). שיהיה לך קל בהמשך ההריון , ותנצלי את הטוב שבלהיות בהריון. אני זוכרת את תקופת הריון שלי כאחת התקופות הטובות בחיים שלי. וכמובן , שבבוא העת - שתהיה גם לידה קלה. אם יש לך שאלות בנושא הריון או לידה אני אשמח לענות לך ( תמיד יש שאלות , וזכור לי שתמיד חיפשתי את קירבתה של מישהי בהריון או מישהי שילדה לאחרונה כדי לשאול שאלות ולהסיר כל מיני דאגות מליבי. שלך בילי

17/07/2001 | 19:34 | מאת: רוית ניסן

לאלמונית שלום רב. ד"ר אבני הודיע באמת על יציאתו לחופשה. לגבי שאלתך- הריון עשוי לעורר חרדות שונות ומשונות. האחריות על חיים של מישהו נוסף לעצמך אינה פשוטה ובמיוחד בהריון ראשון מתעוררים פחדים לחיי העובר. טוב שיש 9 ירחי לידה בכדי לעבור שלבים שונים בהתקשרות אל העובר ולאחר הלידה אל הפעוט. עצתה של בילי טובה ואמיתית בעיני. אם את חשה שהדאגה קשה לך מידי ואינה מאפשרת לך להנות מן ההריון- אולי שווה לפנות לאיש מקצוע שיכיל, ירגיע וילווה אותך במהלך ההריון. את מוזמנת לשאול שאלות נוספות שמטרידות אותך. בהצלחה. רוית.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית