חרדות וסרוקסט

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

24/06/2001 | 22:37 | מאת: נועה

שלום, שמי נועה, אני בת 27 וסובלת ב- 10 חודשים האחרונים מחרדות שגרמו לי סבל רב. אני בטיפול פסיכולוגי כבר שנתיים וחצי, ומזה כחודשיים וחצי אני מטופלת אצל פסיכיאטר שרשם לי סרוקסט. התחלתי עם כדור אחד של 20 מ"ג ליום, הרגשתי שיפור אבל לא מספיק, והעלנו את המינון לכדור וחצי ליום (30 מ"ג). מאז שהעליתי את המינון משום מה אני יותר בחרדה, והסרוקסט עוזר לי פחות מכפי שעזר בהתחלה, כשלקחתי כדור אחד. בנוסף, אני לא מצליחה להירדם בלילות ונשארת לפעמים ערה לילה שלם, דבר שלא קרה לי גם בשיא החרדות, לפני הכדורים. הרופא אמר לי שכעת הסרוקסט כבר מאוזן ואני לא יכולה לקבל יותר התקפי חרדה, אבל אני כן חווה חרדה, אם כי חלשה יותר ושונה באופייה ממקודם. שאלותי הן: 1. האם יתכן שכדור אחד היה לי טוב ודווקא העלאת המינון מגבירה את החרדה? 2. האם כדאי לי להנמיך את המינון או דווקא להעלות אותו עוד? 3. האם יכולים להיות מצבי חרדה גם כשלוקחים סרוקסט, או שהם אמורים להיעלם כמעט לגמרי? 4. האם כדאי לי לשקול להחליף כדור, כי יכול להיות שהסרוקסט לא מתאים לי, ואם כן - אז לאיזה כדור? 5. הרופא אמר לי שאם אני מרגישה קצת חרדה, לקחת חצי קלונקס, אבל אני מנסה מאוד להימנע כי זה ממכר. מה לעשות? אני מצטערת ששאלתי הרבה שאלות, אבל זו הפעם הראשונה שאני בכלל נכנסת לפורום, ונדהמתי לגלות שכל-כך הרבה אנשים סובלים מבעיות דומות לשלי, וזה מאוד עזר לי. אודה מאוד אם אקבל תגובות מד"ר אבני או מכל מי שסובל מחרדות ורוצה לכתוב. תודה, נועה.

25/06/2001 | 00:41 | מאת: ניר

נועה ערב טוב.אכן את לא לבד בעידן-המודרני המוני אנשים סובלים מחרדות.גם לי יש ניסיון רב עם התופעה .לא רוצה להתייחס לבעיותיך עם הסרוקסט למרות שהייתה לי היכרות קצרה עם התרופה-משום שאני לא רופא.אני מאמין ומקווה שתקבלי בהקדם תשובה מד"ר אבני.לגבי ההסתיגות שלך מהקלונקס-אני מאד מבין שמוש ממושך בתרופה מאותה משפחה גרם לי לתלות קשה. אשמח לחלוק איתך עוד מניסיוני.

25/06/2001 | 00:51 | מאת: דיאן

שלום לך נועה , את כמובן צריכה להיתיעץ עם המטפל שלך , לגבי המשך לקיחת התרופה או מינונה , אני לא בעלת מקצוע ,כמובן, אך עצתי לך היא , לנסות תרופה אחרת ,שתתאים לך ,יותר (יש היום מגוון די מעולה של כדורים ) ותפיג קצת את החרדות ,שאמנם פוחתות, עם הטיפול התרופתי ,אך צריך גם ,להתמיד בקבלת טיפול פסיכולוגי . בהצלחה דיאן

25/06/2001 | 11:48 | מאת: נועה

ניר שלום! תודה על תגובתך. קראתי גם את תגובתך לדיאן (תודה גם לדיאן). אני יודעת שאתה לא רופא, אבל נוכחתי שאנשים שעוברים דברים דומים יכולים לייעץ ולעזור מאוד הרבה פעמים, לא פחות מרופאים. אם תוכל לכתוב לי - איזה תרופה אחרת למשל אתה חושב שכדאי לי לנסות במקום הסרוקסט (אני בכל מקרה אתייעץ כמובן עם הרופא, כך שאין לך מה לחשוש מ"אחריות"). איזה תרופות אתה לקחת/ לוקח? בנוסף, מעניין אותי לדעת מניסיונך למה אתה חושב שטיפול פסיכולוגי לא יכול לעקור את שורש הבעיה? כמובן שבכל תקופת החרדות באמת הרגשתי שהטיפול לא עוזר לחרדות, כי בכל הפגישות רק דיברתי באובססיביות על החרדות עצמן, ולא יכולתי לראות מעבר, ובכל פעם שעלה משהו מהותי או שורשי - מייד הרגשתי שזה "מותרות" לדבר על זה כי עוד רגע תיגמר הפגישה ואני אשאר לבד עם החרדות שיחזרו, אז אני צריכה "להחזיק" את החרדות חזק ולא להפסיק לדבר עליהן ולחשוב עליהן כי אם אני אעז לעזוב את זה לרגע הן מייד יתקפו אותי שוב וישתלטו עלי. אבל עכשיו אני דווקא כן מרגישה שעולים בטיפול דברים אמיתיים מאוד. הבעיה היא שאני אכן מפחדת שגם אם אני אדבר על שורש הבעיות שלי, בכל זאת אם בעתיד אני אתמודד עם דברים כמו זוגיות חדשה, נישואין או הריון ולידה (מה שאני מאוד מקווה שיקרה) - אז החרדות יחזרו. אשמח מאוד לשמוע עוד על ניסיונך. נועה.

26/06/2001 | 01:46 | מאת: נור

היי,אני לוקחת סרוקסט וסובלת שנה מהתקפי חרדה,את הסרוקסט התחלתי לפני חודשיים וזה עזר נורא אתמול פתאום חטפתי התקפי חרדה רציניים והתקשרתי לפסיכיאטר שלי שהסביר לי שזה הגיוני שזה קרה והוא לא מייחס לזה חשיבות תראי הסבירו לי שהסרוקסט לבד לא עושה את העבודה,אין שום תרופה (כן זה קצת מרגיש מייאש) שפותרת לגמרי את החרדות,רק את והתרופה ביחד יכולים לפתור את החרדות. אני לא יודעת איך הטיפול הפסיכולוגי שלך והאם הוא מועיל,לדעתי הסרוקסט לא מעלה חרדה,לא נראה לי שישנה אפשרות כזו בניגוד לקסאנקס ומשפחתו שיכולים לגרום לבעיות אם לא מורידים אותם בצורה מבוקרת או אם לא הולכים במקביל לטיפול. מקווה שתפתרי את הבעייה אבל תדעי שאין אף תרופה שגומרת לגמרי עם החרדות גם אני כמוך הייתי בטוחה שהסרוקסט יפסיק לי אותם לגמרי מה שכן הוא דחף אותי קדימה וגרם לי לפחות חרדות ולאומץ לעמוד בפני החרדות ולהמשיך איתם בהצלחה

26/06/2001 | 01:59 | מאת: נועה

תודה על תגובתך. נראה לי שאת צודקת, ואני באמת התחלתי היום להבין, גם בעקבות הדברים שכתב לי ניר (ניר, ולא את - נור) ופגישה שהייתה לי היום עם הפסיכולוגית שלי, שאני פשוט מסרבת להאמין שהכדור עוזר, ואני מחזיקה את שארית החרדות שיש לי חזק חזק, מתוך פחד מן הפחד. ובאיזשהו שלב צריך פשוט "to let it go", לקבל את העובדה שאין לנו שליטה מוחלטת על החיים שלנו, וחרדה בדרגה מופחתת מבעבר יכולה לתקוף אותנו, אבל אנחנו כבר יודעים איך להתמודד איתה ולא להיכנס לפאניקה ולחשוב שכל מה שהשגנו עד כה היה אשליה ולא אמיתי והנה הכל מתמוטט. וגם צריך להאמין כשמרגישים יותר טוב. תודה, נועה.

26/06/2001 | 05:25 | מאת: דר' עמי אבני

נועה שלום כעקרון סרוקסט אמור הלעים מצבי חרדה לרוב די במנון נמוך יחסית לעתים הוא אינו מועיל או מועילבצורה חלקית ואז שווה לשנות מנון (מה שרופאך ניסה לעשות) או לשנות תרופה או לשלב תרופה נוספת. לעתים תתכן החמרה של חרדה (לרוב היא זמנית סביב התחלת טפול / העלאת מנון ואז אינה נמשכת מעבר ל 3-4 שבועות) אם ההחמרה ארוכה יותר - שוו ה להעלות מנון שמוש בטרנקסל אכן עלול למכר ויש להזהר בו לטעמי אני יודע שרופאים אחרים מוטרדים פחות בשאלה זו כמו כן תמד ניתן לשקול התערבויות פסיכותרפויטיות בהצלחה עמי

26/06/2001 | 14:00 | מאת: נועה

ד"ר אבני שלום, תודה רבה על תגובתך - ענית על שאלותי וזה מאוד עזר לי. רק דבר אחד קטן: אני כתבתי שהרופא רשם לי קלונקס כתוספת למקרה של חרדה, ואתה הגבת לגבי כדור בשם טרנקסל, שאני לא מכירה. האם תשובתך תקפה גם לגבי הקלונקס (האם גם הקלונקס מאוד ממכר וכדאי להשתדל להימנע מלקחת אותו?). שוב, תודה רבה, נועה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית