טיפול פסיכולוגי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

22/06/2001 | 18:16 | מאת: ליאור

שלום! חברה שלי כבר נפגשת למעלה מחודשיים, פעם בשבוע, עם פסיכולוגית חינוכית (מומחית-בכירה). שאלותי: האם היא מקבלת טיפול פסיכולוגי או ייעוץ פסיכולוגי? האם בכלל פסיכולוג חינוכי מוסמך להעניק טיפול פסיכולוגי? האם פסיכולוג חינוכי הוא הכתובת לפתירת בעיות שאינן חינוכיות (היא לא תלמידה ובעיותיה ככל הנראה לי אינן חינוכיות) ? בתודה רבה מראש ליאור!

23/06/2001 | 17:51 | מאת: ד"ר הלל מה-נעים

איך אני יכול לדעת איזה טיפול היא מקבלת? יכול הליות שהיא מקבלת רק קפה ועוגיות, ויכול להיות שהיא מקבלת טיפול סופר מקצועי. בעיקרון אין חוק מסודר בפסיכותרפיה בארץ, בשונה ממה שקורה בעולם, וזה מאפשר לכל אחד לפתוח בסטה, ולהתחיל לטפל באנשים. כעיקרון רצוי לברר מה הכשרתו של המטפל, והאם למד פסיכותרפיה במסגרת מוכרת כלשהיא, היכן הוא מקבל הדרכה, ואיזה ניסיון יש לו בתחום. צריך גם לסמוך על האינטואיציה של המטופל, בסופו של דבר, המטופלים יודעים בד"כ הכי טוב מה טוב להם ומה לא.

23/06/2001 | 23:21 | מאת: ד"ר דרור גרין

שלום ליאור, חוק הפסיכותרפיה, שיסדיר את העיסוק בנושא, עדיין לא עבר בכנסת, ולכאורה כל אחד רשאי לעסוק בפסיכותרפיה, גם אם לא קיבל הכשרה רשמית. ומצד שני, חוק הפסיכולוגים אוסר על כל מי שאינו פסיכולוג קליני לעסוק בטיפול נפשי. חוק זה חל גם על הפסיכולוגיים החינוכיים. פסיכולוג חינוכי שלא קיבל הכשרה קלינית אינו רשאי לעסוק בפסיכותרפיה מחוץ לעיסוקו במסגרת החינוכית. עד כאן מגבלות החוק היבש. בפועל, ידוע לי שקיימים גם פסיכולוגים חינוכיים העוסקים בפסיכותרפיה. החוק אמנם אוסר על כך, אך אין זאת אומרת שהטיפול עצמו טוב או רע יותר מזה שמעניקים פסיכותרפיסטים שאינם פסיכולוגים. בברכה, דרור גרין

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית