ביו פידבק לילד בן 7 וחצי

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

19/06/2001 | 12:18 | מאת: מד

לדר' אורן קפלן שלום רב !! אני אם לילד בן 7 וחצי - כיתה א' , המטופל בריטאלין SR 20 מ"ג, לטיפול בהפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות, אנחנו בוחנים אפשרות לשלב טיפול בביו פידבק בהמלצת הפסיכולוגית של הילד, אבל אין לנו שום מושג מהו ביו פידבק. האם תוכל להאיר את עיננו? תודה מד.

19/06/2001 | 14:37 | מאת: רוז

ביופידבק, היא שיטת טיפול בעזרת מחשב, לכל מיני בעיות שהרפואה לא ממש נותנת תשובה להם, למשל, בעיות של היפראקטיביות, בעיות של מיגרנות בילדים, בעיות של טיקים בילדים, חוסר מנוחה וכו', הטיפול מבוצע ע"י מחשב, מחברים את הילד למחשב, וע"י משחקים פשוטים, שאיתם הוא צריך להגיע להישגים הוא לומד להרגיע את עצמו., בדרך כלל הילדים מאוד מתאמצים להגיע להישגים במשחקים, ואילו כאן זה בדיוק להיפך, הילד לומד שככל שהוא מרגיע את עצמו יותר ויותר הוא מגיע להישגים גדולים יותר, הטיפול הוא בכמה פגישות, לפעמים די הרבה, הכל לפי הבעיה, והילד, אבל בפירוש יש תוצאות מאוד חיוביות, אחד מבני היה בן 8 כשעבר טיפול כזה, בעקבות בעיה מסוימת שלא נפתרה בעזרת תרופות, היה זה לפני 10 שנים, שיטת הביופידבק היתה עדין בחיתוליה, ואנחנו החלטנו לנסות גם את זה, גם המטפלים היו חסרי ניסיון, אבל הסכימו גם, ולהפתעתנו היו תוצאות נהדרות, הטיפול הסתכם בסופו של דבר במספר פגישות קטן מהצפוי, הבעיה נפתרה, התופעות נעלמו, ולא חזרו עד היום. בביופידבק יש תוצאות טובות מאוד בילדים, הם מגיבים בצורה מאוד טובה, המחשב מאוד ידידותי בעבורם. פגשתי שם ילדים שעברו טיפולים בעקבות הרטבה ומיגרנות, ועוד בעיות, והאמהות כולן סיפרו שחל שיפור משמעותי מאז תחילת הטיפולים. אני ממליצה בכל פה, גם אם הטיפולים יקרים, אם יש לך ביטוח רפואי משלים, אז יש השתתפות של קו"ח בטיפולים, כל קופה ותנאיה.

19/06/2001 | 18:47 | מאת: ד"ר אורן קפלן

שלום אין לי הרבה להוסיף על דבריה הנכונים של רוז. יש מגוון שיטות של ביו פידבק ומה שמשותף לכולם הוא שעוזרים למטופל לשלוט בתגובות גופניות שבד"כ אינן נשלטות. למשל, ניתן להגיע לרוגע שמוריד דפיקות לב, ריגוש, לחץ דם וכו'. השיטה טובה למגוון של בעיות וכמו שרוז כתבה יש ממצאים טובים גם לטיפול בילדים. מה שהכי חשוב שהטיפול אינו מזיק ובד"כ גם נחמד כך שבהחלט ניתן לנסות ללא חשש. בהצלחה ד"ר אורן קפלן

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית