מהו בטחון עצמי?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

16/06/2001 | 10:52 | מאת: רוני

מהו בטחון עצמי? האם זהו ביטחון וירטואלי? כלומר הצגה כאילו שיש לי בטחון אבל בפנים אני חלש, חושש, חרד, הססן. האם הבטחון העצמי תלוי במצב כלכלי? האם הבטחון תלוי במראה החיצוני? האם הביטחון העצמי הוא מצב נפשי קבוע או מצב נזיל עם עליות וירידות ותלוי בסיטואציה? האם הביטחון העצמי תלוי בכח פיזי? או בכושר ספורטיבי גבוה? מה אכזבה מאהבה גדולה עושה לביטחון העצמי? האם הביטחון העצמי תלוי ברמה המקצועית שלי בעבודה?

16/06/2001 | 11:27 | מאת: שרה

רוני, אני חושבת שבטחון עצמי הוא משהו מאוד אינדיוידואלי, לכאורה אפשר לומר שצריך להציג עמדה חסינת כל אבל אין דבר כזה, אין בן אדם מושלם בעולם, יש כאלה מלאי ביטחון עצמי בעבודה חדשה וכאלה מלאי ביטחון עצמי בעמידה מול קהל. אני באופן אישי חסרת ביטחון בעבודה חדשה ונפילות ממערכת יחסים חא עושות לי טוב................. יום טוב, שרה

16/06/2001 | 12:31 | מאת: רוני

יש אנשים שעודף מצ'ואיזם הוא ביטוי לביטחונם העצמי. יש אנשים שנכונותם לריב עם כל אדם ולו על הדבר הקטן ביותר מהווה ביטוי מובהק לביטחון עצמי. יש אנשים שמידת ההתענינות והבקיאות שלהם בכדורגל או בענף ספורט אחר מהווה ביטוי לבטחון עצמי. אני לא אוהב כדורגל. אני שונא לריב עם אנשים ואפילו על דברים גדולים ש"מצדיקים" ריב. אני לא פטפטן בחברה או בשיחות סלון. אני לא מרגיש צורך להבליט את עצמי בחברה. אני גם לא מרגיש צורך להגדיל את רמת הבטחון העצמי שלי. אני נהנה לפעמים מבדידות והסתגרות, עיסוק בקריאה, גלישה או צפיה בטלויזיה. מי שיקרא את מה שכתבתי יסיק מכך שאין לי בטחון עצמי. לפעמים גם אני חושב כך. לדעתי בטחון עצמי הוא הרגשה, כלומר תחושה ריגשית שמשתנה ממצב למצב, תלויה במצבים מסוימים. שמחתי לקבל את תגובתך ואשמח לקבל שוב.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית