לנשמה שלי...

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

09/06/2001 | 06:59 | מאת: אביב

נשמה שלי, בוקר טוב... קראתי את החלום, אבל אני עוד קצת חושבת עליו, זה יגיע במהלך היום. צריך להתבשל קצת בתוכי קודם כדי לקבל את המשמעות, תמיד זה ככה. בכל מקרה, שיהיה לך יום מקסים, צאי לשמש, גם אני אעשה את זה, ותתמלאי כוחות, בשבילך ובשביל הילדים וגם קצת לרזרבה. ואליאן, אין לחץ באמת, אם חשבת על זה קצת ונבהלת או התחרטת, זה בסדר מבחינתי, אני מבינה, נעשה את זה בקצב שלך. חשוב לי להדגיש את זה, כי אני סגורה על הענין, אז מחר, מחרתיים בעוד שבוע או חודש, הכל מתאים לי, אני רוצה שתרגישי עם זה טוב ובנוח, ותעשי את זה כשאת מוכנה. אוהבת, אביב.

09/06/2001 | 08:59 | מאת: אביב

אליאן נשמה שלי... יש לי משהו לגבי החלום, אני מזהירה מראש, זה לא קל, ביחוד החלק השני, וזה אפילו די קשה, בעיני לפחות, ויכול לגעת בנקודות רגישות. אז אם לא בא לך, אל תמשיכי לקרוא. אם אין לך כוחות - תוותרי. ובכל מקרה גם אם את קוראת אל תכעסי עלי, זה רק מה שאני ראיתי מהמקום שלי, ויכול ליהיות שאני טועה. יכול ליהיות שאני סתם נסחפת בדמיון הפרוע שלי. אז לחלום - תינוקות בדרך כלל מסמלים בעיני את התינוק/ילד שבתוכנו. בחלק הראשון של החלום נראה לי שהתינוק הקטן זאת את, את בין הרבה אנשים, שתנסי לחשוב מי הם, מי האנשים שמקיפים אותך ועוד בבית ספר, שמהם את מנסה ללמוד, אולי אפילו האנשים פה בפורום (?), שמהם את מנסה לרכוש וללמוד קצת כלים להתמודדות על ידי שאלות ותשובות. מין סוג של בית ספר וירטואלי שכזה. את תלויה על המעקה, עוד לא למדת ללכת בתחושה שלך, את עוד יכולה ליפול, ולא מבינה איך השאירו אותך שם תלויה כשעוד לא למדת איך לצעוד לבד, את מפחדת שאת יכולה ליפול עדיין אם ישאירו אותך לבד, צריכה עוד מישהו שישמור עלייך וידאג לך שלא תמעדי אכן. אולי את מרגישה שיש כאן עומס של אנשים בזמן האחרון, ואת קצת נשארת תלויה בין לבין, ואולי מפחדת לצנוח, בגלל זה ולהיפצע. בחלק השני את מרגישה שנטשו אותך לפי דעתי, גם האבא של התינוק, שאולי הוא בעצם האבא שלך, לא רוצה בך, הוא נותן אותך למישהו אחר ואומר לו שהוא יכול לשמור אותך לעצמו, לבעלך אולי ? אולי בתחושה שלך, אבא שלך מסר אותך בעצם החתונה לבעלך, ואמר לו שהוא יכול לעשות בך כרצונו, שהוא כבר לא צריך אותך. אני זוכרת שכתבת כבר שהתחתנת כדי לברוח מהבית, ואולי אפילו הרגשת שקצת ננטשת על ידי אבא ? שהוא נתן אותך ולא אכפת לו ממך ? ממה שיקרה לך אחרי החתונה ? שמעכשיו והלאה בעלך אחראי עליך ולא הוא ? ואכן, את לא מבינה איך הוא לא רוצה בך, איך הוא נותן אותך וזהו, ויותר כבר לא אכפת לו מה יהיה. שני מוטיבים עיקריים - הפחד ליפול והתחושה שאת לא מוכנה עדיין לצעוד לבד, והתחושה שהמשפחה ואולי בעיקר אבא זניחו אותך, שהפקידו אותך בידיים זרות והורידו אחריות מעל עצמם. בכל מקרה, אני לא מזניחה ולא נוטשת, אם זה עוזר, אני כאן בשבילך ואיתך. אוהבת אביב.

09/06/2001 | 09:25 | מאת: Angel

ושאלה: לחלום על ילדים קטנים זה בדר"כ הילדים הקטנים שבתוכנו?(לדעתך,כמובן) ואם חלמנו על ילדים קטנים שאנחנו מכירים,קרובי משפחה ? זה גם ככה? גם שרון נתנה לי פירוש דומה לחלום (לא הסיוט מחמישי בלילה).היא אמרה שהילדה הקטנה שניסיתי לשמור עליה בחלום ודאגתי שלא יהיה לה קר,זו אני. אבל אני לקחתי את החלום כפשוטו מאחר והילדה היא גם האחות הקטנה של אותה בת דוד שלי ואני באמת רוצה לשמור עליה. סתם מסקרנות בוקר טוב אנג'ל

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית