הזדקקות..............

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

17/08/2019 | 17:19 | מאת: ניקול123

שלום אודי וכולם, בעוד מספר ימים המטפלת שלי תצא לחופשה השנתית שלה. ניסיתי להתעלם מהרגע הזה למרות שידעתי עליו הרבה זמן מראש אבל לפני כמה ימים זה פתאום הכה בי והבנתי שהיא באמת הולכת להיות שבוע שלם בכל מקום אפשרי בעולם או אולי אפילו בארץ, אני לא יודעת באמת וזה גם לא כזה משנה. בשנה שעברה כשהייתי אצלה והיא הייתה לקראת נסיעה, היא לא הציעה לי את האפשרות לתאם זמן לשיחה והפעם כן ואני רק יכולה לנחש שבשנה שעברה הכרנו מעט זמן ואולי לא היה שום דבר בטיפול שמצריך איזשהו קשר מעבר לפגישות הקבועות. עכשיו אנחנו כבר מעל שנה בטיפול ביחד ואולי היא באמת מרגישה שהיא יכולה לתת לי את זה כי יש מה ובמיוחד כי היו גם הרבה עליות וירידות בתקופה האחרונה. למרות ההצעה המפתה, אני לא מסוגלת לעשות את זה. למה אני מבטלת את הצורך שלי מול ההצעה האמיתית והכנה שלה? אני אולי לא רוצה להטריד אותה או להפריע לה. רק מהמחשבה שהיא תצטרך להתנתק לכמה דקות מהמשפחה או מכל דבר אחר שהיא עושה ולשמוע אותי, זה רק גורם לי לחשוב שזה יקטע את השמחה והאושר שלה ואת הסיבה שהיא אולי בחרה לצאת לחופש. למה לא יהיה לי את האומץ באמת לשמוע אותה?

לקריאה נוספת והעמקה
18/08/2019 | 17:07 | מאת: מכל

היי.. אני מכירה את התחושה הזו. ממש!!! אצלי זה לא בחופשות. זה קורה כאני מרגישה שמשהו אצלה פחות קשוב או כשהיא באה עם גב תפוס. אז אני לא רוצה להכביד. ממליצה לשוחח איתה על כך. יודעת מה המטפלת שלי ענתה? שאם היא נותנת לי לצור קשר סימן שזה בסדר מצדה ושאני לא אחליט במקומה אם זה בסדר עבורה או לא. היא יודעת לשים את הגבולות שלה לעצמה!! עובדה שנתנה לך רק שיחה אחת, זה גם סוג של גבול. בקיצור תסמכי עליה שהיא יודעת מה מתאים לה ולך. בנוסף לדבר איתה על ההרגשה הזו!!! הכי חשוב! בהצלחה

19/08/2019 | 07:12 | מאת: סוריקטה

הי ניקול, איני יודעת לגבייך. אך אשתף ואומר לגבי עצמי שאיני מסוגלת להרים טלפון למטפל גם אחרי שנים של טיפול ולאו דווקא בהקשר חופש. יתרה מזו, מאד מסובך לי אפילו סתם לתפוס תור אצל רופא כלשהו. מה יגידו על זה אצלי? יש איזו התנסחות מעולם הנפש. נעזוב. בכל מקרה - כתבת יפה, בעיניי. הן את שומעת אותה והן היא שומעת אותך. סוריקטה

19/08/2019 | 10:07 | מאת: ניקול123

היי מיכל, תודה על התגובה. כן, זו הרגשה לא פשוטה להרגיש ככה ובטח שהיא עכשיו רחוקה ואני כאן מוצפת במחשבות. גרוע מזה, אני מוצאת את עצמי בוכה כמו ילדה קטנה, חושבת עליה ומקווה שהכל בסדר אצלה והיא כן יודעת לנצל את הימים לנוח, לבלות, לצבור חוויות חדשות. אני פשוט לא רוצה להיות זו שתקטע את האושר שהיא מרגישה עכשיו. ברור שאם היא החליטה ככה אז יש סיבה מספיק טובה לעשות את זה ואני סומכת עליה בעניין. אני גם חושבת מה בכלל אפשר להגיד לה כשתגיע השיחה הזו? את כן היית מציעה לבקש שיחה או להיות גיבורה ולחכות עוד כמה ימים כשתחזור?

19/08/2019 | 10:09 | מאת: ניקול123

היי סוריקטה, אני גם לא מכירה אותך אז אני לא יכולה להביע את דעתי אבל אני בטוחה שיש משהו כאן שמסתתר מתחת לפני השטח. מצד אחד הנזקקות הזו והצורך לשמוע, להרגיש, לדעת שהכל בסדר ומצד שני, להיות כזו אמיצה וגיבורה בלעדיה. תודה.

הי ניקול, בהחלט נושא חשוב להעלותו בפגישה. אודי

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית