התנהגות בפורום - לכל המשתתפים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

23/05/2001 | 01:11 | מאת: טלי וינברגר

לכל משתתפי וגולשי הפורום, בימים האחרונים אנו עדים להתנהגות לא הולמת בפורום, ולהתנצחויות בלתי פוסקות בין גולשים שונים, שהעיקריות הן אנג'ל ואביב. הייתי עדה לכך שאנג'ל חשפה פרטים מזהים אודות אביב, ואני היא האחראית למחיקת העץ שקשור לחשיפה זו במלואו. לא מקובלת התנהגות שכזו בפורום וירטואלי. ברור לי שמניעיה של אנג'ל נבעו ממקורות אחרים מאלו שבסופו של דבר הם נחוו, אולם בכל מקרה מדובר בהתנהגות שאינה הולמת בפורום. האינטרנט בכלל, והפורום בפרט, הוא כר נרחב לשימושים רבים ופעילויות שונות. הפורום מאפשר מגוון רחב של אפשרויות, בין אם התייעצויות מקצועיות עם יועצי הפורום ובין אם התכתבויות בין הגולשים ויצירת דינמיקה חברתית ייחודית. פעמים רבות, אנשים מאפשרים לעצמם רמת הפתיחות וכנות גבוהים רק מעצם הידיעה שהם משתמשים בכינוי וירטואלי, ואף אחד לא יכול באמת לדעת מי הם, ולא יכול "לעלות עליהם". לאחרונה ראינו כי יש פריצה של גבולות אלו. ייתכן, כפי שאנג'ל סיפרה שנעשתה פריצה למחשב שלה או של כל אחד אחר כאן, ומשם באו "הקולות הרעים". גם הקללות שקיללו את אנג'ל היו לשונות רעים, חסרי טעם ונבזיים. קראתי את ההתכתבויות הרבות שהיו כאן בימים האחרונים, ואת המחשבות של אנג'ל ושל אביב לעזוב, ללכת הצידה. אני קוראת לשתיכן לשקול מחדש את העניין. אני חושבת שאם כל אחת מכן, כמו גם יתר הגולשים, תשמורנה על הגבולות ועל התנהגות הולמת בפורום, וחלילה לא תחשוף שום פרט מזהה אודות האחרת, ניתן יהיה להכריז על הפסקת אש. ויתרה מזו, בקשר ליחסיכן המורכבים: אני חושבת שרעיון הנפרדות הוא הרעיון הטוב ביותר. הניחו בצד את כלי המלחמה, ופשוט תשמרו על הטריטוריה של עצמכן. כיתבו בעצים נפרדים, תשתדלו להימנע מתגובות זו לזו, ואני מקווה שזה יביא לאיזשהי רגיעה. אין פה תחרות, יש מקום לכולם. אין פה מלחמה, כי אין על מה להילחם. אנא, השתדלו לשמור על התנהגות הולמת, ועל רגישות ושמירה גם על האחרים! ושוב, אני קוראת לכולם לדבוק בקוד התנהגות הולמת בפורום, לא לקלל, ובוודאי שלא לחשוף אחרים. אני רוצה להזכירכם שבעבר היו גולשים פורעים שקיללו, או התחזו והחליפו כל הזמן כינויים, והיום הם כבר אינם בינינו. אז לכל הפורעים למיניהם - ראו הוזהרתם! ועכשיו, אני מקווה שיהיה קצת פחות מלחמה, וקצת יותר שלום, פה ובכלל. הלוואי... טלי פרידמן

23/05/2001 | 02:37 | מאת: דניאל

מסכים בהחלט טלי יקרה! ועכשיו כאשר חזרתי...מבטיח לך...לשמור על הסדר... ושאף אחד לא ינסה לעצבן אותי...... כי חזרתי מה..זה רגוע... ועןד שמדובר בציפור נפשי..... שלך.. דניאל.

23/05/2001 | 18:44 | מאת: Jacki

היי לך, מה שלומך? חזרת...? מהיכן? אם לא איכפת לך לומר. ז"א, אף פעם לא נתקלתי בך בפורום זה..... אם אתה אומר ש"חזרת" אז זה אומר שאתה לא חדש..... אז שלום, אני ג'קי..... סתם אחת....... שלך, אני.

23/05/2001 | 06:13 | מאת: אביב

בוקר טוב, אני חייבת להודות, טלי, שככה זה היה אצלי. בגלל שסמכתי על הוירטואליות, נחשפתי והבאתי את עצמי במאה אחוז לכאן. ובגלל זה הסכנה מחשיפה מרחפת מעל ראשי ומפחידה אותי יותר מכל. לא כל אחד מסוגל להבין מה עברתי, עם מה התמודדתי, ויותר מזה איך הצלחתי להשאיר את זה מאחורה ולהתקדם הלאה. יש אנשים שיתעקשו לחשוד שאני משקרת ולא להאמין לצעד הענקי שהתקדמתי, וזה יכול לפגוע בי, פה אבל יותר מזה בעולם החיצוני. אם חלילה, מישהו שמכיר אותי מבחוץ יקרא את הודעותי פה משעות משבר, שום הודעה חיובית או מחייכת מעכשיו לא תוכל למחוק את הרושם. אם אנשים ידעו שהקאתי, שעמדתי על קצה התהום, שרציתי להתאבד, שרציתי למות, והכל מפורט פה בהודעות, מזה לא תהיה דרך חזרה, ובגלל זה אני כל כך מפחדת. בחוץ אני לא חושפת את זה בכזאת כנות, בחוץ אני פשוט מסתגרת בחדר ונעלמת. גם לא כולם יכולים להתמודד עם זה, אתם יכולים, הייתם שם, אמא שלי לא יכולה, המשפחה שלי לא יכולה, אנשים בעבודה שלי לא יכולים. בגלל זה אני נחשפת פה, ואני יודעת שזה יעזור לי להתגבר ולחזור לעצמי, אבל לא בחוץ. אני רק רוצה להוסיף דבר קטן, מעבר לחשיפת הפרטים האישיים שהיא החשובה מכל, אני רואה גם ב"התכסחויות" שנוצרו ביני לבין אנג'ל, ואני שמה כאן את הדברים הכי בכנות, ומשתמשת בשמות, כי אין כבר ברירה אחרת, דבר לא מכובד, לא ראוי ולא יפה. רעיון ההתעלמות עלה כאן פעמים רבות, מכיוונים שונים, ומאנשים שונים, שהראשונה בינהם היא אני, ולא עבד, ובגלל זה אני גם אשתדל, ואני אומרת את זה בגלוי, לכתוב לא רק בעצים נפרדים, אלא גם בשעות אחרות, בשעות שקטות שבהם אני אראה שאני לבד כאן. אז לכולם, אם התגובה שלי קצת מתאחרת, אל תעלבו, היא תגיע, אם לא באותו רגע, כי הפורום עמוס מדי, אז כמה רגעים אחרי, תחפשו אותה בדפים הקודמים... שלכם אביב.

23/05/2001 | 07:38 | מאת: אביב

ורק עוד משהו קטן... גם ענין החלפת השמות כל פעם לא נראה לי... קיבלתי את ההצעה הזו מכמה אנשים כבר, ואני רוצה להסביר פעם אחת ולתמיד. אני לא מחליפה את שמי מכמה סיבות. קודם כל זה לא יעזור, כולם יזהו אותי גם תחת שם אחר, הכתיבה שלי שקופה כבר לכולכם, וטוב שכך. אבל יותר חשוב, את אביב אני יצרתי ובראתי ונתתי לה חיים. הוצאתי אותה ממעגל האוכל ומהסירחון של ההקאות. אני מרוצה מהחיים שהיא רכשה לעצמה, ובנתה לעצמה במלחמה קשה. אני לא מוותרת עליה. היא = אני האמיתית, ואת זה אני רוצה לשמר ולהנציח. לא רוצה להחזיר את עצמי שוב למעגל המסיכות וההסוואות, ולהתחבא כל פעם תחת שם אחר. נחשפתי אל העולם עם האני האמיתי שלי, וכך זה ישאר. ובכלל, זה סתם מבלבל ומטעה ולא לענין בעיני, להחליף שם כל פעם. זה בדיוק המקור לחשדות ולחוסר האמון שנוצרו פה בפורום. זה מה שיוצר אוירה של שקריות וחוסר אמיתיות. אז זהו, ושוב יום מקסים לכולכם, אביב.

23/05/2001 | 06:37 | מאת: Angel

טלי. עניתי על כך למטה.

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית