הגדרות.... (עדין מבקשים 20 פונטים)

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

10/02/2016 | 21:25 | מאת: סנדי

אולי כדאי לתת פרשנות להגדרות? חשוכה, מה ההגדרה? מי שאין לה השכלה? מי שלא מכירה את העולם הגדול? מי שחיה בתוך גטו שלא בקיאה במה שהולך בעולם? מי שלא מסכימה עם הטרנד שהולך? מי שיש לה אג'נדה והיא מאמינה בזה, מי שמביעה את דעתה, למרות שיודעת שתחטוף אבנים? נאורה - משכילה, מה ההגדרה? הטרדה מינית, מה ההגדרה שלה? אולי ניתן הגדרות מאחורי מסך הבערות, ואז נשייך את זה באופן ייחודי?

10/02/2016 | 22:20 | מאת: הילה

היי סנדי קוראת אותך קוראת... כתבתי לך גם אצל נטע... חשוב שיהיה עוד קולות מסכימה עם אודי הוא לא בורר ולא שופט כאן. את מביאה קול ייחודי כפי שלא נשמע כאן עד היום, עד יוצאת נגד הקורבנות ויוצאת חוצץ על מוסכמות... הייתי רוצה לשאול אותך, האם שמת לב לתפקיד שלקחת כאן? מהו? מה זה משרת אצלך? יש לא מעט בנות כאן בתהליכים שונים שהדברים שלך מקווצים להם את הלב... האם גם בעולם בחוץ את מרגישה שאת לוקחת תפקיד כמו כאן?? איך היית מגדירה את התפקיד? לכל אחת בכל קבוצה יש תפקיד שהיא לוקחת על עצמה או מלבישים עליה.. אצלך זה יותר בולט... חושבת על אביב לקחה על עצמה תפקיד לגרד מהרצפה אנשים שנמצאים למטה... אביב זה תפקיד לא פשוט שלקחת על עצמך.. חושבת גם על עצמי, איזה תפקיד אני לוקחת כאן? אני יודעת שכאן אני מרשה לעצמי ליפול ולהיות חלשה כי יש מי שירים אותי.... מי עוד ירים את הכפפה.....??? הילה

10/02/2016 | 23:37 | מאת: amit

הי סנדי חבל בעיניי שאת מתעסקת בהגדרות, ולא יכולה לראות שיש פה חברות שלך שאת פוגעת בהן באמירות האלה. את ציפית מהפסיכולוג שלך להיות רגיש לרגישות הספציפית שלך ולהתחשב בה, אבל את רוצה להיות צודקת פה בכל מחיר בלי להתחשב ברגשות של אחרים וחבל. ועוד דבר, שיגידו לך בכל בית ספר למגדר שנה א' אין שיוויון בין נשים לגברים ולא יהיה עוד הרבה שנים, תפיסות חברתיות לא משתנות לצערי בכזו מהירות..ההסתכלות על הגוף הנשי ועל הגוף הגברי ומה שהם מייצגים בחברה הוא שונה. נקודה. גוף האישה הוא נתון להערכה חברתית, באופן שמגדיר את הזהות שלה - הוא גוף שמסתכלים עליו, שבוחנים אותו- עד כמה הוא צנוע או לא צנוע, עד כמה הוא "שווה הטרדה" או "לא שווה הטרדה" ( בהקשר לפרשת איבגי הנוכחית) - לא העובדה שאישה מתלבשת פחות או יותר צנוע היא שמשנה פה, אלא בכלל שיש בחינה של עד כמה ואיך היא מתלבשת. על הגוף הגברי אין בכלל דיבור כזה, כי הוא זה שמסתכל - לא זה שמסתכלים עליו..אי פעם שמעת דיון האם גבר מתלבש "צנוע" או לא? ברור שמסתכלים איך גברים מתלבשים - אבל לא באופן שקובע את הזהות שלהם. האירוניה שהפרובוקטיביות של נשים גם היא הבניה חברתית של תרבות פטריאכלית - שבה מיניות נשית=ערך נשי ואישה שכבר לא צעירה ואטרקטיבית מספיק - יוצאת מהמשחק, אישה ש"מזניחה" את המראה שלה או חס וחלילה לא מורידה שיערות היא כנראה לסבית או שונאת גברים או את עצמה וכן הלאה. מראש יש לאישה ערך רב יותר אם היא מביאה ילדים, ואיך היא מביאה ילדים אם אין לה בעל? ואיך יהיה לה בעל אם היא לא שווה הטרדה? בואי - אני יכולה להמשיך עוד ועוד אבל שיוויון אין..והדיבור שלך יותר משהוא מראה על השקפה חשוכה מראה על הפנמה קשה ומצערת של דיכוי.. וגם אני חושבת שזה לא התפקיד של אודי (הגבר) לבוא ולהציל פה - יש את נטע הנפלאה והאמיצה שעשתה את זה כמו גדולה ותודה !

11/02/2016 | 10:32 | מאת: amit

עלה לי בראש המקרה ששכטר חשף את ישבנו בתוכנית אקזיט- כולם חשבו שזה חמוד וחלק מתדמית השובב הקונדסי שלו. בחיים זה לא היה קורה עם אישה- אם אישההייתה חושפת ישבן ישר היו אןמרים שהיא מופקרת..

11/02/2016 | 18:48 | מאת: סנדי

ואולי העובדה שיש בנות שמצטערות על העבר שלהן מסבה זו או אחרת לא נותן לגיטימציה לדור שלם להתנהג שלא כראוי? ואולי חוסר הצניעות הקיצוני הזה הוא מקור של הרבה מאד צרות בעם ישראל כולו. אנחנו באותה אוניה, מי שעושה חור בחדר שלו מטביע את כל האוניה. הגוף של האשה היא מה שהיא עושה אתו, ומי ששמה אותו בחלון ראווה ומנסה להבליט מה שיותר את המיניות שלה, שלא תבא בטענות שמתיחסים אליה כמו אל אוביקט מיני. ואת יודעת מה, כמה אפשר להביא טענות מגוחכות, כמה אפשר לטעון שטויות שאין קשר בין הלבוש לבין ההטרדה, כמו שיש קשר בין הסרטים האלימים לרמת האלימות שעלתה, כמו אדם יכול לנסות לשכנע את עצמו עם שטויות. אבל את יודעת מה, זה לא חדש, כתוב בתורה שלא עבדו ישראל את בעל פעור אלא כדי להתיר להם גילוי עריות. העבודה זרה של בעל פעור הייתה עבודה מגעילה ביותר, כל אחד היה מגיע אליו ועושה את צרכיו שם, את מתארת לעצמך את הסרחון ואת הגועל, ועכשיו נשאלת השאלה מדוע ישראל מצאו את עצמם עובדים אותו, מה משך בזה. אומרת לנו התורה שמוכנים היו אפילו לעבוד את בעל פעור, כדי להתיר לעצמם גילוי עריות. לאחר מכן הם זנו עם בנות מדין), היינו יכפרו במציאותו של הבורא, וכך לא יהיה דבר שירסן את התאווה שלהן ללכת עם בנות מדיין. ואת הקורולציה תעשי בעצמך. ואת הגברים בהחלט שופטים על פי הלבוש, והלבוש שלהם ברוב המקרים הוא מאד מכובד, תראי אותם עם החליפות המחויטות והעניבות, ולידם אשה שלא רוצה להשאיר שום דבר לדמין, ומצחיק הדיבור על ההבינה של הפטריכליות, מי שגורם לזה זה דווקא אותן נשים שמחזיקות בדעה שלך, הן אלו שמנסות להצליח בחיים על ידי המיניות שלהן, הן אלו שכל עולמן סובב סביב לגרות גברים ולהראות מה שיותר סקסית, חמודה, מדוע אשה מראה את כל הציצים שלה, למה? למה היא רוצה שיראו לא התחתונים, (כאילו ולא יודעים שהיא לובשת אותם?), למה היא עושה את זה, בשביל לעשות סיפוק לעצמה, חמודה, כמה אפשר לנפנף עם סיסמאות ריקות ומגוחכות, את מי אתן מנסות לשקר, את עצמכן? עולמן של אותן נשים סובב סביב רצון אחד, להיות מה שיותר מיניות, לחשוף ישבן, מה עושה בר רפאלי ומקבל תשואות? מה עושה גל גדות? די, כמה אפשר להעלות שטויות? אף אחד לא קובע לכל אשה מה שהיא תהיה, והיא זו שקובעת לעצמה, ואת יודעת מה, את מכירה את הסיפור של מי שנראה כמו תרנגול ומקרקר כמו תרנגול, סימן שהוא תרנגול, אז מי שמתלבשת כמו **** ומתנהגת כמו **** שלא תתפלא כשכך מתייחסים אליה. אני יודעת זה לא נעים לשמוע, אבל זו המציאות

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית