שאלה לפסיכיאטר

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיה קלינית

20/05/2001 | 19:00 | מאת: שמרית

אני לוקחת מזה כשלושה שבועות "אפקטין". אני אמנם מרגישה טוב יותר בימים האחרונים אם כי עדיין יש רגעי חרדה פה ושם. רציתי לשאול בעיקר לגבי האספקט הגופני - אין לי תיאבון כמעט בכלל ואני אוכלת מעט מאד משום שכל מחשבה על אוכל מגעילה אותי. אני גם שוכחת לאכול היות ואני לא מרגישה בכלל תחושת רעב. לעיתים אני גם משלשלת אך לא בצורה משמעותית. קראתי בעלון של התרופות שזו יכולה להיות תופעת לוואי. מה עושים? האם זה מסוכן? אני לא יכולה לאכול יותר מהמעט שאני אוכלת אבל זה מפחיד אותי משום שאני אוכלת מאד מעט וכמה זמן בן אדם יכול לאכול כל כך מעט?

20/05/2001 | 19:28 | מאת: בילי

היי שמרית אני אמנם לא פסיכיאטרית ,אבל הרגשתי צורך לכתוב לך. גם אני סובלת מחרדות שדי מוציאות אותי משיווי משקל. אני לא מטופלת ע"י תרופות קונבנציונליות ,אלא ע"י אלטרנטיביות(פרחי באך). התופעות שתיארת של הרגשת גועל רק ממחשבה על אוכל ,ועל שילשולים , זה משהו שגם אני עוברת. לדעתי אין לזה כל כך קשר לתרופה שאת לוקחת , אלא לחרדות עצמן. למרות שזה מאוד קשה תשתדלי לאכול על אף שמגעיל לך. כי ברגע שתאכלי כמו שצריך , החרדות יהיו בעצמה יותר נמוכה. פשוט כשאת לא אוכלת הגוף שלך נחלש ונותן לחרדות להשתלט עלייך.אני אומרת זאת מנסיוני המר. ואל תדאגי. למרות ההרגשה שבא לך להקיא , את לא תקיאי. זאת רק הרגשה שמונעת ע"י החרדות. בהצלחה, ואל תתייאשי. בילי.

20/05/2001 | 19:59 | מאת: שמרית

אני מבינה למה את מתכוונת אבל אצלי זה קצת שונה. בהתחלה הייתי מקיאה מרוב חרדות ולחץ ולאט לאט הפסקתי וחזרתי לאכול כרגיל. אני כבר מכירה לצערי את ההבדל בין בחילות וחוסר תיאבון שמקורם בחרדות ואלו שלא מקורם בחרדות ונראה לי שהפעם החרדות קצת נרגעו ולכן זה נראה לי קשור לתרופה. אני מנסה להכריח את עצמי לאכול אבל לא ממש מצליחה וזה מפחיד אותי. אגב, זה גם כתוב בעלון של התרופה שזו תופעת הלוואי אבל זה מפחיד אותי כי אני אוכלת מאד מעט. בכל אופן, אשמח לשמוע גם חוות דעת של פסיכיאטר ושל אחרים שלקחו את התרופה הזו

מנהל פורום פסיכולוגיה קלינית