האם ןובה לעשות השתלת מח עצם לאחר לןקמיה

דיון מתוך פורום  לוקמיה והשתלות מח עצם

13/04/2020 | 17:22 | מאת: נוגה

לאחי בן ה26 יש לוקמיה חריפה. כרגע מטופל בכימותרפיה בלוק מספר שתיים ( כלומר מטופל כבר כחודש וחצי סהכ) הומלץ לבצט השתלת מח עצם בהישך על אף שיצא מכאן עם 0 אחוז מחלה. מה הסיכונים בהחלוה לא לבצע השתלה? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי אין מספיק פרטים כדי לתת תשובה. ההחלטה לגבי השתלת מח עצם תלויה בסוג הלויקמיה ובמאפייניה, ובתגובה לטיפול הכמותרפי. בברכת בריאות.

16/04/2020 | 16:34 | מאת: נוגה

תודה רבה על המענה. מדובר בלוקמיה מסוג aml חריפה. בעת גילוי היחלה דווח עי הרופאים כ87 אחוז מחלה במח העצם. בוצא בלוק ראשון של כימו למשך 4 שבועות וטיפול ביולוגי. בסוף הבלוק עשארה כ10 אחוז מחלה. כעת מטופל בסבב נוסף של כימו מסוג אחר ותדירות אחרת גם למשך 4 שבועות השאלה שמעניינת אותו זה באם לא מבוצעת השתלת מח עצם האם הסכנה הינה שאם המחלה תחזור היא תהיה עמידה יותר בפני הטיפולים? תודה שוב מקווה שזה מספיק פרטים.

אם אני מבין נכון היתה תגובה חלקית לטיפול הראשון (אינדוקציה). אם זה כך אכן מומלץ לבצע השתלת מח עצם מתורם. יחד עם זאת, כאשר אנחנו מייעצים על השתלה חשוב מאוד להסתכל על מכלול התמונה הקשורה למחלה, המטופל והתורם. שילוב כל הרכיבים עוזר לנו להמליץ אם יש צורך בהשתלה או לא. בברכת בריאות.

מנהל פורום לוקמיה והשתלות מח עצם