התלקחות לופוס עקב ניתוח

דיון מתוך פורום  לופוס

23/11/2019 | 18:23 | מאת: גל

שלום דר' , האם סטרס ניתוחי (לצורך העניין ניתוח קוסמטי)עלול לגרום ללופוס עורי שאובחן אצלי להפוך למערכתי ?הבנתי שניתוח כשלעצמו הוא טראומה עבור הגוף ועלול לגרום להתלקחות מחלה ...מנסיונך שמעת על מקרים בהם הלופוס עבר להיות מערכתי עקב ניתוח כלשהו ?

לקריאה נוספת והעמקה

לפי הספרות הרפואית, הסיכוי לעבור מלופוס עורי ללופוס סיסטמי נע בסביבות 15% בממוצע אחרי 6-8 שנים מתחילת המחלה העורית. ההמלצות הרשמיות למטופלים עם לופוס עורי הן שמירה על "כללי הבטיחות" שכוללים הימנעות מחשיפה לשמש, הפסקת עישון. אין נתונים מובהקים במחקרים איכותיים על סכנה של סטרס נפשי או ניתוח מהתפרצות לופוס סיסטמי. ובכל זאת, כדאי לשקול עלות מול תועלת בכל פרוצדורה רפואית

24/11/2019 | 07:03 | מאת: גל

תודה על המענה המהיר ...מה המשמעות של 15 אחוז?( בתרגום למספרים ) בשנה שעברה לבשתי שרוולים ארוכים בקיץ כולל מקדם הגנה מהחשש שהרופאה החדירה בי...בקיץ הנוכחי עשיתי מעין מבחן מרחתי מקדם הגנה גבוה הלכתי לים במשך שעתיים והפריחה לא הופיעה . משמע שמקדם ההגנה עוזר גם במקרה שהעור חשוף לשמש . האם בכל זאת זה מסוכן לדעתך ? למרות שהפריחה לא הופיעה. ואם אשמור על כללי הבטיחות אז לא אהיה בדרגת סיכון להפוך ללופוס מערכתי ?

15% הכוונה - מחולי לופוס עורי שעקבו אחריהם במחקר, שבמהלכו הפכו להיות עם לופוס סיסטמי. התוצאות חוזרות על עצמן במחקרים שונים כך שאפשר בזהירות להשליך את הנתון הזה על האוכלוסיה של כל החולים עם לופוס עורי. ההזהרה על הימנעות משמש היא כללית ונכונה אולם אינה מבטיחה ש 1) מי שיזהר לא יהפוך לחולה 2) מי שלא יזהר יהפוך לחולה. זו בסה"כ המלצה שמשמעותה שמבחינה סטאטיסטית, שמירה עליה תגן עלייך יותר מאשר מצב של חוסר זהירות.

24/11/2019 | 11:39 | מאת: גל

ניתן לקחת טיפול תרופתי מונע כלשהו ?אני לא רוצה לחיות בחשש שמא אכנס לסטטיסטיקה האיומה הזו

בדר"כ לוקחים פלקווניל לבעיה בעור, תרופה שגם מפחיתה סיכוי להתפרצות לופוס רב מערכתי

מנהלי פורום לופוס