תסמונת רנו, פריחה ובדיקות דם

דיון מתוך פורום  לופוס

31/01/2019 | 22:31 | מאת: רות

שלום, שמי רות, בת 26. לפני כמה ימים ביקרתי אצל רופא עור בתלונה על אדמומיות קלה בלחיים ואצבעות מנופחות עם גוון סגול ומשתנה ביד. הרופא ציין בפניי שמדובר בתסמונת רנו ושלח אותי לעשות בדיקות דם. בבדיקות יצא : ANA - borderline DNA (ds) Ab - 8.0 complement c3 - 96 complement c4 - 17 כל שאר הבדיקות נראות תקינות, פרט למדדים שמתאימים לאנמיה, בה אני מאובחנת כבר שנים. אציין כי בנוסף אני סובלת מכאבי בטן קשים כבר תקופה ארוכה מאד, ובירור על מחלות מעי עד כה לא הניבו דבר. אשמח להבין על מה מעידות הבדיקות, אם בכלל, והאם יש סימן ללופוס עורי, כפי ששיער רופא העור. תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

באמת כתבת נכון בכותרת (סיכום הממצאים). יכול להיות שמדובר בבעיה אוטואימונית- שילוב של מעבדה וקליניקה. מצד שני, חשוב לחדד את הנתונים אצלך. ה"קריטריונים לאבחנה" של לופוס כוללים גם מעורבות של מערכות אחרות כמו מפרקים, כליות, בדיקות מעבדה נוספות. אם יש תופעת רנו אז לופוס עורי הוא חלק מבעיה כללית ולא ניתן לראות במקרה שלך "רק" בעיה בעור. בקיצור, את צריכה לעבור הערכה מסודרת אצל ראומטולוג ולא ניתן להשיב לשאלה רק על סמך הנתונים שהעברת. אגב, הבדיקות ששלחת הן גבוליות ויכול להיות שלבסוף יהיו שליליות.

02/02/2019 | 20:45 | מאת: רות

ראשית, תודה רבה על ההתייחסות. שנית, כתבת - " אם יש תופעת רנו אז לופוס עורי הוא חלק מבעיה כללית ולא ניתן לראות במקרה שלך "רק" בעיה בעור. ". אשמח לחידוד, לא ככ הבנתי למה כוונתך. תודה, רות.

הניסוח של לופוס עורי יכול להיות מובן כך שיש בעיה רק בעור ולא במקום אחר. במקרה כזה ההתייחסות היא שונה והטיפול בעיקר או רק של רופא עור. ברקע שיש עוד מערכת מעורבת (כמו בתופעת רנו), צריך ראומטולוג שיהיה הרופא המכוון

מנהלי פורום לופוס