פרפור ונזק למבנה הלב

דיון מתוך פורום  פרפור פרוזדורים

24/09/2017 | 13:08 | מאת: דניאל

שלום ד"ר נכבד בן 59 סוכרתי וי.ל.ד. מאוזן יפה . בשלשה חודשים האחרונים חוויתי 3 אירועי פרפור פרוזדורים. בראשון התאשפזתי ואח"כ המתנתי בביתי. כל האירועים התהפכו ספונטנית למצב סינוס תוך שעות ספורות. בכל המקרים הדופק היה בין 60-70. מטופל בין היתר בקסרלטו ובקרדילוק. שאלתי היא האם במצב זה עלול להגרם נזק למבנה הלב? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דניאל. אני מניח בזמן האשפוז בוצע בירור כולל אקו לב אז נשללה פתולוגיה לבבית כמקור לפרפור. ארועים בודדים של פרפור עליות לא משפעים על תפקוד של הלב. רק במצב שפרפור קיים שנים רבות מופיעים שינויים במבנה של הלב. אתה מקבל טיפול מניעתי כולל קרדילוק וקסרלטו (לדילול דם). כרגע אין מקום לדאגה. בהצלחה דר' ויקטור רובצ'בסקי

17/04/2018 | 14:32 | מאת: דניא

ד"ר יקר, אנא השב לי על שאלתי תוך הנחה כי כל הנכתב בה מדוייק לחלוטין: בן 59, סוכרתי מאוזן, פעימות מוקדמות מדי פעם. ביולי אשתקד חוויתי לראשונה פ.פ שהסתיים ספונטנית לאחר שעות אחדות. קיבלתי קסטרלו. לאחריו עוד שני פרפורים שאף הם הסתיימו כמו הראשון. מזה 7 חודשים שהפרפור לא שב, למעט אפיזודות מועטות הנמשכות עד 5 שניות. הקסטרלו גורם לי לשטפי דם נרחבים בשוקיים. האם יהיה נכון להפסיק עם הקסטרו ולחזור לאספירין ובמידה ומתחיל פרפור אטול מיידית את הקסטרלו שהבנתי שמגיע לשיא השפעתו תוך 3 שעות? תודה רבה.

מנהל פורום פרפור פרוזדורים