התפתחות תינוק בן 8 חודשים

דיון מתוך פורום  התפתחות הילד

30/09/2018 | 23:25 | מאת: מאי

שלום, יש לי תינוק בן 8 חודשים. לאחרונה נתקלתי בכמה שינויים אצלו ורציתי לדעת איך להגיב ולהתייחס- א. אוכל- הוא אף פעם לא היה אכלו גדול אבל היה אוכל גם במקרה אפילו שאולי האוכל לא היה ממש לטעמו. בימים האחרונים מאז שמלאו לו 8 חודשים בערך הוא ממש מסרב לאוכל בכפית כשמביאים לו אוכל בכפית הוא סוגר את הפה פותח קצת בשביל לטעום ואז טועם כמה פעמים וסוגר את הפה שוב ואם מנסים לתת לו בכוח מתחיל לבכות. ברגע שאני למשל נותנת לו דייסת מטרנה מבקבוק הוא אוכל, או כל דבר מבקבוק. הבעיה שיש דברים שאי אפשר לתת בבקבוק. למה זה קורה התופעה הזו? זה מאוד מרגיז ואיך להתייחס לזה? מה לעשות כדי לעודד אותו לאכול אוכל בכפית והאם לוותר ופשוט לתת לו מבקבוק? ב. צעקות- הוא התחיל לצעוק צעקות מאוד חזקות בעיקר כשאני מדברת בטלפון עם בעלי שלבעלי יש קול חזק ועצבני. לפעמים אני שמה את בעלי ברמקול. לפעמים הוא גם צועק בלי קשר , בלי סיבה אמיתית, לקבל תשומת לב או פשוט נהנה מהקול. איך רצוי להתייחס לזה כשהוא צועק? לעודד עם חיוך או פשוט להישאר רצינית? ג. ישיבה- הוא עדיין לא יושב לבד ללא תמיכה. יש כמובן התקדמות מבחינת ישיבה אבל כשמתיישב הוא מצליח לשבת לבד לממש כמה שניות ואז נופל לצדדים. כשאני למשל מאכילה אותו פתאום הוא זז הצידה וגם למעלה לצורת ישיבה מצורת שכיבה כשהוא בידיים שלי ,אז יש לי תחושה שהוא כן מסוגל. הםא אם זה נורמלי לשלב התפתחותי כזה? כי הבנתי שאם תינוק לא מתיישב עד גיל 8 חודשים נדרשת התערבות. הוא מתהפך לכל הכיוונים ואני מושיבה אותו 3 פעמים ביום למשל כ-10 דקות. ד. בקבוק- האם זה שיש לו את אותו הבקבוק כבר כמה חודשים זה טוב? כי למשל אני מנסה לתת לו מים והוא רוצה לשתות רק מהבקבוק ומהכוס שקניתי לו הוא ממש בקושי שותה, אם בכלל. מה לעשות כדי להרגיל לשתייה בכוס והאם יש לזה השלכות שיהיה קשור לבקבוק? ה. מבחינת כיסא אוכל- כשאני מושיבה אותו הוא ישב לכמה דקות ואז מתחיל לזוז ויש תחושה שמפחד מהגובה. האם זה מתאים להושיב אותו על כסא אוכל כשהוא עדיין לא מתיישב לבד? ו. זחילה- הוא עדיין לא זוחל וברגע שאני שמה אותו על משטח פעילות הוא מתחיל להתהפך כדי להשיג צעצוע. המשטח פעילות הוא לא גדול וסגור מהצדדים. האם לקנות ממש שטיח גדול על כל החדר וזה יעודד אותו לזחול? מה כדאי לעשות כדי לעודד זחילה? כי במקום לזחול הוא מתהפך. ו. כשאני מאכילה אותו אני לא נותנת לו לגעת באוכל ולאכול בעצמו. קניתי לחלופין ביסקוויטים לתיונוקת בגילו. האם זח גם אופציה? ז. הוא התחיל לסובב את הראש לצדדים. האם זה תקין? ח. הוא סובל לפעמים משינויי מצב רוח- רק בכה ופתאום מחייך ולהפך בלי באמת ממש סיבה. יש לפעמים תחושה של חוסר החלטיות בתגובה שלו. האם זה תקין? גם יש פעמים שהוא מאוד רגוע ופתאום כשמגיעים אנשים או שומע אנשים בטלפון הוא ממש קופץ ומתחיל להיות פעלתן לכל היום, עם תגובות מאוד עוצמתית- צעקות לא מצליח להירגע. הוא נראה כמו מאושר אבל מעל ומעבר. האם מדובר בתגובות תקינות לגילו? ט. איך מרגילים תינוק להתרגל לדברים חדשים מהר? אני שומרת לו על ממש שגרה קפדנית ויש תחושה שהוא לא אוהב ממש שינויים לפעמים. אגב- מדובר בתינוק שנולד במשקל 4200 וכעת שוקל בסביבות ה-9 ק''ג. בקושי הנקתי. תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
30/09/2018 | 23:32 | מאת: מאי

ועוד משהו- פעם הוא היה ישן ממש טוב בלילה, עכשיו בזמן האחרון פחות. לפעמים רעשים קטנים יכולים ממש להעיר אותו, והוא גם זז בלילה הרבה. יש תחושה שהשינה שלו לא חזקה. הבית שקט ומשתדלים לשמור על שקט. האם זה טוב? האם יש דרך לגרום לו לישון בלילה גם כשיש קצת רעש? כי זה יכול להפריע לו אולי בהמשך חייו גם לבעלי אגב יש בעיות שינה כבר שנים. ואגב גם אני לא אהבתי לאכול כשהייתי קטנה ולא זחלתי. האם יש בזה פן גנטי בכל זה? תודה

פנייתך מאוד ארוכה ומפורטת ומציינת קשיים במס תחומים. בתחום המוטורי תינוק מתחיל לשבת בגיל 8 ח. ניתן לתרגל איתו הושבה בכסא אוכל ועל שטיח לשם משחק כמו השחלות קוביות לדלי. תינוק זוחל עד גיל 10 ח. מציעה שלתחומים הנוספים תתייעצי עם רופא הילדים נשמע שחלק מתגובות התינוק הינן התנהגותיות או חושיות.

תשובה בהודעה הבאה

08/10/2018 | 23:00 | מאת: מאי

שלום לך קרו כמה שינויים ורציתי לשמוע את דעתך- התינק מצליח לשבת לבד לא תמיכה למשך כ2 דקות, יןתר מבעבר שבעבר זה היה כמה שניות. רןאים שהןא מצליח להחזיק את עצמו יןתר, אבל הוא לא יוזם בעצמו ישיבה. האם זה נורמלי לגילו? הןא בן 8 חודשים ושבועיים. בנוסף מבחינת זחילה- קניתי לו שטיח ממש גדול והןא זןחל לאחור וסביב ציר,כלומר תנועות סיבוביות סביב הצעצוע. כמובן שיש שיפןר. הוא מבלה הרבה על השטיח. האם תקין לגילו? האם המצב יכול לנבוע ממחסור בסידן? תודה.

08/10/2018 | 23:03 | מאת: זה המשך לשאלתי

ה

מנהל פורום התפתחות הילד