גמילה מבעיית אכילה ונפיחות בלוטת הרווק

דיון מתוך פורום  בלוטות הרוק

09/05/2020 | 08:54 | מאת: שגית

שלום רב. מזה שנים שאני מטופלת על מנת להשתקם מבעיית הבולמיה. דבר משונה שהבחנתי בו במיוחד לאחרונה שבכל תקופה ( יחסית ארוכה ביחס לבעיה) ללא ההקאות. הבלוטות רוק שלי ( שתיהן) מתנפחותמאוד ויוצרות מראה מעוות של הפנים. הדבר מפריע לי מאוד. המוזר הוא שכאשר אני בריגרסיה במחלה הראשונה - ונוצרת נפילה להקאה. הן קטנות בגודלן ( לא למצב נורמלי אך למצב שלא נראה קיצון כמו שהן בזמן נפוח מאוד!) מה עליי לעשות ? אני נלחמת ומטופלת ןעושה הכל ואז מגלה שבמלחמה הזאת אני נושאת איתי אות קין כ"פרס"?

לקריאה נוספת והעמקה

שגית שלום! הטבע לא מחלק "פרסים" ולא "עונשים". חלל הפה לא אמור להתמודד עם נוזל קיבה חומצי, הממלא אותו מספר פעמים ביום. וכיון שבעת הקאה רצונית- הדבר קורה מספר פעמים ביום, החומצה מגרה את בלוטות הרוק בחוזקה. בלוטות הרוק הופכות להיות מגורות באופן קבוע, מוגדלות, ובלתי צפויות. ניתן במידה מסויימת לסייע לתופעה זו ע"י טיפול אנדוסקופי בבלוטות, ובתנאי שההקאות הופסקו לחלוטין. ממליצה לטפל במחלה הראשונית (הבולימיה), וכאשר אין עוד הקאות- לפנות לטיפול מומחה לבלוטות הרוק. בהצלחה!

27/09/2020 | 18:52 | מאת: דנה

במידה והופסקו ההקאות לחלוטין האם המצב הפיך? האם בסופו של דבר הבלוטות יחזרו לתפקד רגיל? האם חייב התערבות ?

לעיתים המצב הפיך ולעיתים יש צורך בהתערבות. כפי שהעדת בעצמך, הבלוטות חוזרות לעצמן בזמני הפוגה במחלה. נותר לקוות כי אכן כך. במידה והנפיחות עדיין קיימת, ניתן לסייע בשיטות אנדוסקופיות פשוטות, ובתנאי שההקאות נפסקו לחלוטין. בהצלחה!

מנהל פורום בלוטות הרוק