התלבטות לגבי כימו פולפורינוקס אחרי הסרת גידול בזנב להלב

דיון מתוך פורום  סרטן הלבלב

11/07/2022 | 18:18 | מאת: אגמון

נותחתי להוצאת גידול בזנ ב לבלב מסוג אנדוקרצינומה כמו כן הוצא הטחול .בביופסיה גידול הוצא במלואו טחול נקי ו12 בלוטות לימפה נקיות. מתלבטת לגבי folforinox. האם אפשר לדחות טיפולים במספר חודשים ולעקוב על מנתלהתאושש מהניתוח ולנסות לתת לגוף להבריא את עצמו?

אגמון שלום, אכן ניתוח כריתת זנב לבלב וטחול ניתוח מורכב עם התאוששות שעלולה להיות ממושכת. עם זאת סרטן לבלב על אף שהוצא בשלמותו בעל נטייה לחזור ולכן יש מקום לתת טיפול כימי מונע. מישלב folfirinox,נצפה כטיפול היעיל ביותר במניעה, גם טיפול זה לא מוריד את הסיכון ל0. אמנם זהוטיפול מורכב עם מנעד גדול של תופעהות לוואי, וכן יש משמעות להתאוששות על מנת לעבור אותו בסבילות טובה. עם זאת, ככל שהטיפול ניתן בסמוך לניתוח יותר סיכוי שהמחלה לא תישנה. מעבר ל3 חודשים מהניתוח לא מקובל לתת טיפול מונע( כי לא ברור אם בשלב הזה מצליח להפחית את הסיכון להישנות) . יש למצוא את חלון ההזדמןיות בו מרגישים הכי טוב לפני שחולפים 3 חודשים. בהצלחה

12/07/2022 | 06:34 | מאת: אגמון

תודה על התשובה המהירה. האם יש סטטיסטיקה כלשהיא לגבי לקיחת folforinox בטווח הרצוי סמוך לניתוח לגבי מניעת הישנות המחלה ? לעומת אי לקיחת טיפול? האם הטיפול יהיה שונה אם בהמשך מתגלה שוב הסרטן עם לוקחים ואם לא לוקחים טיפול?

מנהל פורום סרטן הלבלב