רמת CA 19-9 גבוה - מאוד מדאיג!

דיון מתוך פורום  סרטן הלבלב

13/05/2019 | 21:14 | מאת: אלה

שלום! אבא שלי בן 83 , ברקע סרטן מעי הגס לפני 15 שנה , קולונוסקופיה לפני שנה תקינה סכרת Hemoglobin A1c 8.3 עשה בדיקה שיגרתית כחלק ממנה CA19.9 , התוצאה 66.5 לפני שנתיים 27.1 CA 19-9 CEA 1.5 התוצאה של CA 19.9 מאוד מדאיגה , מה צריך לעשות ? לאיזה רופא לפנות תודה

לקריאה נוספת והעמקה

ראשית יש לחזור על הבדיקה ורק ובמידה ונשמרת המגמה ולאחר שעבר תשאול על ידי רופא שמברר אם יש סיבה או חשד לסיבה , יש להפנות להדמיה כגון סיטי.

23/05/2019 | 18:13 | מאת: אלה

קיבלנו תוצאות של MRI . מה ניתן להבין ומה לעשות? תודה ממצאים: הכבד בגודל ומרקם תקין. כיס המרה אינו תפוח. דרכי המרה אינן מורחבות. הלבלב מודגם אטרופי. ווירסונג מודגש אך אינו מורחב. ללא ממצא סולידי בלבלב. בראש ובאונציננט מודגם תהליך ציסטי לובולרי בגודל 5*4 ס"מ עם מחיצות בתוכו, ללא האדרה לאחר ההזרקה. ללא רסטריקציה בדיפוזיה. ללא קשר ברור עם ווירסונג. בגוף הלבלב מודגם ממצא ציסטי 3.1 ס"מ קשורה לווירסונג, חשוד לIPMNשל צינורית צדדית. הטחול בגודל ומרקם תקין. האדרנלים בגודל ומבנה תקינים. הכליה הימנית בגודל תקין, אורכה 11 ס"מ, בעלת פרנכימה שמורה פקט לצלקת גדולה בקוטב העליון אספקט אחורי. ללא עדות להידרונפרוזיס או גושים. ציסטות קורטיקליות קטנות. אגן חוץ כלייתי מעט גדוש. הכליה השמאלית יחסית קטנה, אורכה 5.8 ס"מ, בעלת פרנכימה דלה. ללא עדות לגושים. גודש מינימלי בגביע עליון. אגן חוץ כלייתי מעט גדוש. ציסטות קורטיקליות קטנות. בקוטב העליון ציסטה המורגית זעירה. ללא עדות למיימת או לימפאדנופתיה בחלל הבטן. אאורטה בטנית אינה מורחבת. לסיכום: שני תהליכים ציסטיים בלבלב. הציסטה בגוף חשודה לIPMNשל צינורית צדדית. הממצא הציסטי בראש ובאונצינניט ללא קשר ברור עם ווירסונג. האם פסוידוציסט? אחר? מומלץ יעוץ גסטרואנטרולוגי ובדיקת MRCPביקורת בעוד 6 חודשים. הכליה השמאלית אטרופיה כמתואר לעומת הכלייה הימנית. גודש מינימלי בגביע עליון משמאל - לקורלציה עם בדיקות שתן, לשלול המטוריה.

מנהל פורום סרטן הלבלב