פענוח mri לגבי סינוסים

דיון מתוך פורום  מחלות אף אוזן גרון

30/07/2020 | 05:36 | מאת: שי

שלום . בוצע לי mri ובתוצאות כתוב "רירית בצקתית בסינוסים הספנואיאדליים." לפי רופאת משפחה יש לי סינוסיטס. ולפי רופאת אף אוזן גרון לטענתה כנראה היה לי סינוסיטס וכרגע אין. אשמח להבהרה מה אומרת התוצאה והאם יש טיפול לכך כי לפי הרופאת אף אוזן גרון אין טיפול לזה.וזה בסדר כלומר אמרה לי שהכל בסדר. בגלל שקיבלתי 2 אבחנות שונות אשמח לקבלת חוות דעת . יש לציין כי כן מרגישה קצת קושי בנשימה ואוזניים סתומות וגרד באף מבחוץ מידי פעם מקדימה ובחלק שמאלי של הפנים משהו מפריע לי למשל שמדברת . כמו כן אציין שנעשה לי mri מסיבות אחרות ואחת מהן היא איבוד ראיה זמני בעין אחת לכמה דקות .. דבר שקרה לי בכמה שנים האחרונות כמספר פעמים בלבד. האם יכול להיות כי ישנו קשר בין התוצאה הזאת לגבי האיבוד ראיה?כי כל בדיקות העיניים יצאו תקינות כלומר האיבוד ראיה נגרם כתוצאה ממשהו אחר כי העין בריאה ותקינה. סליחה על האורך ואשמח לעזרה וחוות דעת. מצורף קובץ עם תוצאת הmri .

לקריאה נוספת והעמקה
30/07/2020 | 07:37 | מאת: שי

אלו התוצאות של הmri להלן ממצאי בדיקת MRI של המוח כולל ארובות העיניים כולל הזרקת גדולניום הבדיקה בוצעה בשקלול 1T , 2T ,FLAIR ,DWI כולל חתכים עם דיכוי שומן לארובות. התוויה קלינית: בירור אופטלמולוגי. ממצאים: מעבר קרניו צרוויקלי בגדר הנורמה. מבנה גומה אחורית תקינים. חדרי המוח, ציסטרנות וחריצים תקינים. מוקדי אות גבוה חריג זעירים ספורים בחומר הלבן העמוק והתת-קורטקלי הפרא-ונטריקולרי דו"צ, לא סימני רסטריקציה בסריקת ה-DWI. קורפוס קלוזום תקין. לאחר הזרקת גדולניום אין עדות להאדרה פתלוגית או לממצא פוקלי. אות זרימה תקין מכלי הדם התוך גולגולתיים וללא עדות לממצאים אקסטרא קרניאליים. ללא עדות להגבלה ב DWI –. גלגלי העיניים סימטרים ותקינים. עצבי הראיה סימטרים ותקינים. סינוסים קברנוזים תקינים. כיאזמה אופטית תקינה. ללא מסות או גושים ארובתיים. רירית בצקתית בסינוסים הספנואידליים. התרשמות: מוקדים בלתי ספציפיים בחומר הלבן הפרא-ונטריקולרי דו"צ - בד"כ משניים למיקרו-אנגיופתיה.

התשובה מתמקדת בשינויים בתוך הסינוסים בלבד, ולכן סביר להניח שאין לממצא זה השלכה על הראיה שלך. בכל מקרה, האבחנה של סינוסיטיס היא לפי בדיקה ולא לפי הממצאים בהדמיה, ולכן הייתי ממליץ לסמוך על רופא אא"ג שבדק אותך. בריאות פרופ' חיים גבריאל. מומחה אא"ג, מנתח ראש וצוואר. מנהל מחלקת אא"ג וניתוחי ראש וצוואר. מרכז רפואי אסף הרופא, מסונף לאוניברסיטת ת"א. טל 08-9779660 פקס 08-9779661 סניפי אסותא מרכזים רפואיים. https://sites.google.com/site/drgavrielhaim נייד לקביעת תור 053-9956570

02/08/2020 | 23:20 | מאת: שי

תודה רבה על המענה כלומר לפי התוצאת mri אתה אומר שהmri תקין ? כי כתוב מוקדים בלתי ספציפיים וכו' וממצא אות חריג .. האם ממצא זה הוא תקין או אומר משהו כלשהו על בעיה במוח וכדומה?מה אומר הממצא הזה אם תוכל להסביר לי בבקשה אודה לך פשוט התור לנירולוג די רחוק ולכן הדחיפות שלי לדעת שהכל תקין או יש בעיה דחופה אשמח למענה תודה רבה לך.

02/08/2020 | 23:33 | מאת: שי

כמו כן מה אומר השינויים האלו שציינת בסינוסים ממה הם נובעים ? זה תקין או משהו חמור?יש לזה טיפול?

מנהל פורום מחלות אף אוזן גרון