בלוטות לימפה נפוחות, שקדים נפוחים ופצעים בלשון

דיון מתוך פורום  אפטה - פצעים בפה

04/12/2022 | 18:48 | מאת: מירי

שלום, הבת שלי בת 16 ולפני שלושה חודשים הרגישה בליטות בצוואר, הרופא אמר שהכל בסדר את הלכנו לאולטרסאונד שהראה הרבה בלוטות נפוחות אבל תקינות. עד היום הם לא גדלו בצורה שאפשר להרגיש גדילה. (בנוסף עשתה עוד אולטרסאונד לפני חודש שהראה בלוטות תקינות אך עדיין נפוחות) לפני כמעט חודש הרגישה כאבים בגרון ו שהלכנו לרופא אף אוזן גרון הוא עשה בדיקה לבדוק אם יש דלקת שקדים כי הם היו נפוחים. התוצאה הגיעה שלילית. באותה תקופה קצת לפני שכאב הגרון התחיל, התחיל לכאוב לה הלשון, היא מתארת כאלו שתתה מים רותחים, תחושת שריפה, לא מאוד חזקה אבל התגברה שאכלה מאכלים מלוחים למשל. השקדים עדיין נפוחים אחרי כמעט חודש ושהרופא אף אוזן גרון בדק לה את השקדים הוא ראה גם הרבה בליטות קטנות, בקצה של הלשון קטנות ובקצה הפנימי של הלשון גדולות וורודות אך הוא לא אמר על זה כלום. לפני יומיים כאב לה קצת הגרון בצד ימין אז הסתכלתי וראיתי שיש לה קצת אדום מעל השקד הימני… כל הרופאים שהלכנו אליהם אומרים שהכל תקין אבל שום דבר מהדברים שציינתי לא נעלם כמו שהבנתי שאמור לקרות. האם יש סיבה לדאגה? הלכתי כבר להרבה רופאים ואני דיי אובדת עצות. תודה.

04/12/2022 | 18:49 | מאת: מירי

בנוסף שכחתי לציין שמאז שכאב לה הגרון היא שמה לב שהלשון שלה קצת לבנה. תודה.

מירי שלום רב, האם הילדה נבדקה ע"י מומחה לרפואת הפה? מכיוון שקיימות תופעות בפה )בעיקר בלשון) ובגרון (לרבות שקדים) ללא ממצאים בבדיקות השונות הייתי ממליץ על מעקב צמוד, כולל בדיקה בכל פעם שמתרחשת התלקחות של הדלקת או שינוי כלשהו כדי שתקבלו אבחנה נכונה. בהצלחה

05/12/2022 | 12:59 | מאת: מירי

שלום, תודה על התשובה המהירה. הילדה נבדקה אצל רופא אף אוזן גרון בפעם הראשונה לאחר שהתחילו לה כאבים חזקים בגרון, הוא רק עשה לה משטח גרון לבדוק אם יש דלקת והתשובות הגיעו שליליות. אחרי עשרים ימים בערך שהשקדים עדיין נפוחים הלכנו לרופא אף אוזן גרון אחר, הוא אמר שזה נראה לקראת הסוף וזה ירד (אך גם לאחר חודש השקדים באותו גודל). בנוסף שהוא בדק לה את הפה הוא שאל אותה אם היא נושמת דרך הפה או שותה, אחרי חיפוש באינטרנט הבנתי שיש נקודות שנקראות lie bumps שיכולות להגרם מהדברים האלו אך אמורות לרדת תוך כמה ימים (הן עדיין שם אחרי כמעט חודש), בכל מקרה על הנקודות הוא לא אמר משהו מיוחד. תודה.

מנהל פורום אפטה - פצעים בפה